Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7827
Finnes det noen måte å rense utrolig dårlig hasj på? La oss si at man har rundt 70 gram knusktørr lys marokk som såvidt gir merkbar funk ved to trekk av en stor bong. Tåler godt å miste mye, så lenge man ender opp med noe som faktisk kan brukes.
Du kan jo rive den opp med et riv-jern og legge smulene i et norges glass med aceton. Ca 3 ganger så mye aceton som hasj la det stå i 3-4 timer (rist litt på glasset innimellom, filtrer guffa også fordamper du vekk acetonen etterpå. (på et godt ventilert sted)
Sist endret av A-tillah; 13. januar 2015 kl. 17:13.
Døgnåpen
KultNick's Avatar
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Du kan jo rive den opp med et riv-jern og legge smulene i et norges glass med aceton. Ca 3 ganger så mye aceton som hasj la det stå i 3-4 timer (rist litt på glasset innimellom, filtrer guffa også fordamper du vekk acetonen etterpå. (på et godt ventilert sted)
Vis hele sitatet...
Takker. Hvordan mener du å filtrere? Bare å bruke en kjøkkensil, eller må det være mindre hull?
det beste er å la det stå rolig et par timer etter siste "rist" og suge opp den "klare" brune væsken med en pipette eller stor sprøyte, men du kan også bruke kaffe-filter. Men er det dårlige greier så ikke regn med å få så mye olje ut av det.
Sist endret av A-tillah; 13. januar 2015 kl. 17:26.
Døgnåpen
KultNick's Avatar
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
det beste er å la det stå rolig et par timer etter siste "rist" og suge opp den "klare" brune væsken med en pipette eller stor sprøyte, men du kan også bruke kaffe-filter. Men er det dårlige greier så ikke regn med å få så mye olje ut av det.
Vis hele sitatet...
Det er altså olje som blir sluttproduktet? Er glad så lenge jeg ender opp med noe som helst.
Ja, men pass på å ha ren aceton og få fordampet all acetonen skikkelig.
Jeg tenkte det samme med en gang, lag olje eller voks av det.

1. Knus opp produktet ditt
2. Kjør i ovnen på 100 grader i 40 minutter under folie (deoxylation elrns)
3. Legg i norges glass og dekk med aceton/isopropyl
4. La det trekke i vannbad i 2 timer, med lokket på
5. La det kjøle ned og legg i bomulls lommetørkle, og skviss så mye vekse ut du kan
6. Kok det ned
7. ???
8. Profit
Sist endret av Pyro_Killer; 13. januar 2015 kl. 17:58.
Bare pass på å lufte noe jævlig hvis du koker det ned på komfyren(NB svak varme er trikset). Og ikke tørrkok det heller. Ta siste etappe med en hårføner utendørs. Så er det skrap og vinn. (forhåpentlig vis kanskje bare 1 gram hvis det er skikkelig dritt.
Sist endret av A-tillah; 13. januar 2015 kl. 18:15.
Hasj som er jævelig dårlig kan være tilsatt mye dritt som også løser seg opp når du bruker aceton... Bare et obs obs..
Det tryggeste er vel egentlig å lage noe spisbart med shiten, da risikerer du hvertfall ikke å forbrenne og inhalere noe urenheter. Vil tro det er verre for kroppen enn å bare spise det.
Men om du syns det er kjedelig, så går det an å rense med 100% ren aceton eller isopropanol - så vidt jeg vet går det litt for det samme, begge må være helt rene og fordampe på et godt ventilert sted.
Lag edibles av det! Hadde lett vært mitt 1 valg.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Men om du syns det er kjedelig, så går det an å rense med 100% ren aceton eller isopropanol - så vidt jeg vet går det litt for det samme, begge må være helt rene og fordampe på et godt ventilert sted.
Vis hele sitatet...
THC er fettløselig, begge to fordamper på lavere temperatur enn THC, teknisk sett kunne du gjort det med etanol eller methanol for den saks skyld, så lenge du ikke innhalerer det eller får blandingen til å antenne, så skal alt sammen være god fisk.
Har aldri tenkt over om det er mulig, men sannsynligvis kan du rense hasjen på samme måte som man lager BHO.

Knus hasjen til pulver, putt i en egnet beholder med 1 hull i hver ende, fyll med hasj og kjør igjennom 1 butangassbeholder.

Sånn i teorien skal da butanen løse opp og ta med seg den fine oljen igjennom, men det blir litt som min gamle elektronikk lærer sa; "Skjit inn er skjit ut"
Døgnåpen
KultNick's Avatar
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Lag edibles av det! Hadde lett vært mitt 1 valg.
Vis hele sitatet...
Har prøvd. Laga brownies med 4 gram i, spiste dem og merka ikke mer enn en liten buzz. Planen er også å lage edibles senere, men fint å slippe å ha i et halvt kilo med søppelhasj, både for smaken og funken sin del.

Grinda opp alt sammen til smuler og nå står det på et norgesglass med aceton og godgjør seg, spent på om det blir noe brukbart ut av det!
Kan noen forklare prosessen med aceton/ isopropanol blandet med pulverisert hasj? Altså, vet det er forklart hvordan, men ikke hvordan det fungerer. Binder acetonet/ isopropanolet seg med alt av thc? Isåfall, kan en gjøre dette med 40% etanolvarer fra polet? Og denne smørja, har den etter fordamping av aceton/iso/eta høy biotilgjenglighet ved oralt inntak? Slikt jeg har det i hodet, kan en da totaltørke denne guffa, knuse den - og sitte igjen med et pulver med skyhøye mengder thc? Og cbd nivåene, de er vel ikke- eksistente, eller?
Sitat av koskov Vis innlegg
Hasj som er jævelig dårlig kan være tilsatt mye dritt som også løser seg opp når du bruker aceton... Bare et obs obs..
Vis hele sitatet...
Er man skikkelig uheldig og hasjen inneholder syntetiske cannabioder så kan man i verste fall ende opp med enn olje som er så potent at.... nei, jeg tørr ikke å tenke på det engang. Regner dog ikke med at det er tilfellet med tørrok som såvidt funker.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Kan noen forklare prosessen med aceton/ isopropanol blandet med pulverisert hasj? Altså, vet det er forklart hvordan, men ikke hvordan det fungerer. Binder acetonet/ isopropanolet seg med alt av thc? Isåfall, kan en gjøre dette med 40% etanolvarer fra polet? Og denne smørja, har den etter fordamping av aceton/iso/eta høy biotilgjenglighet ved oralt inntak? Slikt jeg har det i hodet, kan en da totaltørke denne guffa, knuse den - og sitte igjen med et pulver med skyhøye mengder thc? Og cbd nivåene, de er vel ikke- eksistente, eller?
Vis hele sitatet...
Er vell heller det at thc'en løses opp i acetonen, ikke bindes. Plantematerialet løser seg ikke opp men separerer seg fra oljen. Noe urenheter må påberegnes.
Det er fullt mulig å gjøre det med polvarer, forskjellen er vell at det ikke fordamper av seg selv så man sitter igjen med alkohol som inneholder thc.
Kommer nok en bedre forklaring fra noen andre her på bruket snart
Sist endret av Hater; 13. januar 2015 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk du noe ut av det eller?
Et lite tips: Se på eller test varene før du kjøper den! Hvorfor folk som selger dårlig hasj klarer å opprettholde en kundebase er for meg helt sykt. Jeg lurer fælt på hvem denne karen som selger dette er. Jeg fikk dritthasj en gang, lagde sjokomelk av det (2g) og det gjorde så absolutt susen. Tror du har blitt solgt sand... jeg ville returnert varene og sakt at dette får jeg faen ikke ut, eller at det så absolutt ikke er hasj.

Sånn ellers, bruk løsemidler som alle over meg har skrevet.
Er vell stor fare for at d er mye henna i hasjen din. Noen som vet hvordan henna reagerer på aceton?
En bekjent av meg som er kjøkkensjef i utlandet hadde laget "potmilk" til staben sin.
Kort fortalt kokte hun pot,melk og hasj i timesvis og det funket som bare juling.
Hun er ikke kjent for å fare med jug men jeg stusser litt når virkestoffet burde fordampet under koking.
Kanskje du bare burde la det trekke.
Thc fordamper ved ca. 160 grader, så er ikke farlig å koke det i f.eks melk.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Thc fordamper ved ca. 160 grader, så er ikke farlig å koke det i f.eks melk.
Vis hele sitatet...
Et enda bedre triks er å ha en kasserolle eller noe i et vannbad som koker. Du vil da ALDRI nå over 100C i den innerste burken. Noe som visstnok skal etterstrebes. Orker ikke søke meg rundt alle tråder mens jeg krangler om tastaturet.. Damn loveable dog.-)

Edith:
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Thc fordamper ved ca. 160 grader, så er ikke farlig å koke det i f.eks melk.
Vis hele sitatet...
mener å ha lest/hørt at det er andre psykoaktive stoffer som liker det kjøligere .-)
Sist endret av pidget; 14. januar 2015 kl. 21:20.
Sitat av Hater Vis innlegg
Er vell heller det at thc'en løses opp i acetonen, ikke bindes. Plantematerialet løser seg ikke opp men separerer seg fra oljen. Noe urenheter må påberegnes.
Vis hele sitatet...
Ikke bare THC, du får masse forskjellige cannabinoider hvis du bruker butan, aceton eller iso.
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Ikke bare THC, du får masse forskjellige cannabinoider hvis du bruker butan, aceton eller iso.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men han nevnte spesifikt THC så jeg svarte egentlig bare på det. Ser han nevner andre cannabinoider i de siste linjene men jeg forstod ikke helt hva som ble spurt om når det gjaldt denne "guffa" og pulveret han snakker om.
Sitat av pidget Vis innlegg
Et enda bedre triks er å ha en kasserolle eller noe i et vannbad som koker. Du vil da ALDRI nå over 100C i den innerste burken. Noe som visstnok skal etterstrebes. Orker ikke søke meg rundt alle tråder mens jeg krangler om tastaturet.. Damn loveable dog.-)

Edith:

mener å ha lest/hørt at det er andre psykoaktive stoffer som liker det kjøligere .-)
Vis hele sitatet...
Funker jo dårlig å ha vannbad viss man prøver å decarbe det, siden thc blir decarbed på ca 135c
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Funker jo dårlig å ha vannbad viss man prøver å decarbe det, siden thc blir decarbed på ca 135c
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke 10-4 på hvor du vil , men hjernen min er også en potet:


Sitat av http://www.marijuanagrowershq.com/decarboxylating-cannabis-turning-thca-into-thc/
Appendix – Cannabis Cannabinoids, Terpenes and Flavonoids

As I mentioned above, here is the list of some commonly found cannabinoids, terpenes and flavonoids that I used to pick my decarboxylation temperature. This is by no means a complete list but it’s the best I could find.

Phytocannabinoids

THC (Δ-9-tetrahydrocannabinol)
Boiling point: 157° C / 314.6° Fahrenheit
Properties: Euphoriant, Analgesic, Anti Inflammatory, Antioxidant, Antiemetic

CBD (cannabidiol)
Boiling point: 160-180°C / 320-356° Fahrenheit
Properties: Anxiolytic, Analgesic, Antipsychotic, Anti Inflammatory, Antioxidant, Antispasmodic

CBN (Cannabinol)
Boiling point: 185°C / 365° Fahrenheit
Properties: Oxidation, breakdown, product, Sedative, Antibiotic

CBC (cannabichromene)
Boiling point: 220° / 428° Fahrenheit
Properties: Anti Inflammatory, Antibiotic, Antifungal

Δ-8-THC (Δ-8-tetrahydrocannabinol)
Boiling point: 175-178°C / 347-352.4° Fahrenheit
Properties: Resembles Δ-9-THC, Less psychoactive, More stable Antiemetic

THCV (Tetrahydrocannabivarin)
Boiling point: < 220°C / <428° Fahrenheit
Properties: Analgesic, Euphoriant

Terpenoid Essential Oil Components of Cannabis

β-Myrcene
Boiling point: 166-168°C / 330.8-334.4° Fahrenheit
Properties: Analgesic. Anti Inflammatory, Antibiotic, Antimutagenic

β-Caryophyllene
Boiling point: 119°C / 246.2° Fahrenheit
Properties: Anti Inflammatory, Cytoprotective (gastric mucosa), Antimalarial

d-Limonene
Boiling point: 177°C / 350.6° Fahrenheit
Properties: Cannabinoid agonist?, Immune potentiator, Antidepressant, Antimutagenic

Linalool
Boiling point: 198°C / 388.4° Fahrenheit
Properties: Sedative, Antidepressant, Anxiolytic, Immune potentiator

Pulegone
Boiling point: 224°C / 435.2° Fahrenheit
Properties: Memory booster?, AChE inhibitor, Sedative, Antipyretic

1,8-Cineole (Eucalyptol)
Boiling point: 176°C / 348.8° Fahrenheit
Properties: AChE inhibitor, Increases cerebral, blood flow, Stimulant, Antibiotic, Antiviral, Anti Inflammatory, Antinociceptive

α-Pinene
Boiling point: 156°C / 312.8° Fahrenheit
Properties: Anti Inflammatory, Bronchodilator, Stimulant, Antibiotic, Antineoplastic, AChE inhibitor

α-Terpineol
Boiling point: 217-218°C / 422.6-424.4° Fahrenheit
Properties: Sedative, Antibiotic, AChE inhibitor, Antioxidant, Antimalarial

Terpineol-4-ol
Boiling point: 209°C / 408.2° Fahrenheit
Properties: AChE inhibitor. Antibiotic

p-Cymene
Boiling point: 177°C / 350.6° Fahrenheit
Properties: Antibiotic, Anticandidal, AChE inhibitor

Borneol
Boiling point: 210°C / 410° Fahrenheit
Properties: Antibiotic

Δ-3-Carene
Boiling point: 168*C / 334.4° Fahrenheit
Properties: Anti Inflammatory

Flavonoid and Phytosterol Components of Cannabis

Apigenin
Boiling point: 178°C / 352.4° Fahrenheit
Properties: Anxiolytic, Anti Inflammatory, Estrogenic

Quercetin
Boiling point: 250°C / 482° Fahrenheit
Properties: Antioxidant, Antimutagenic, Antiviral, Antineoplastic

Cannflavin A
Boiling point: 182°C / 359.6° Fahrenheit
Properties: COX inhibitor, LO inhibitor

β-Sitosterol
Boiling point: 134°C / 273.2° Fahrenheit
Properties: Anti Inflammatory, 5-α-reductase, inhibitor

Rating: 4.7/5 (264 votes cast)
Decarboxylating Cannabis: Turning THCA into THC, 4.7 out of 5 based on 264 ratings
Vis hele sitatet...
Spørsmålet blir vel hva du vil ha ut av greien Thc virker å være mest ettertraktet.- (?) Slenger med et par andre linker:
http://cannabischris.com/2012/10/dec.../#.VLbvW4TBFcc

http://www.google.com.br/patents/CA2...cl=en&hl=pt-BR

Personlig så tror jeg at det cannnabutter-cookies hadde blidd. Sorry for at du blei bøffa.- (-) Ellers så ligger det en olieguide her av tidligere puffmann(?)

Edit:http://www.reddit.com/r/treedibles/c...o_brownie_mix/
Sist endret av pidget; 14. januar 2015 kl. 23:57.
Døgnåpen
KultNick's Avatar
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Fikk du noe ut av det eller?
Vis hele sitatet...
Jepp! Lot acetonen fordampe i en illfast form som jeg hadde oppå en wokpanne med kokende vann i så det skulle fordampe fortere. Så satt jeg igjen med et flak gul seig guffe. Skrapa av litt og blanda med litt tobakk, ble godfjern
Så bra, ble det mye eller?

Kan du forklare hele prosessen her tror du? (har gjort det selv før, men sikkert intressant for folket.)

Kanskje skrive en liten guide i en ny tråd siden det ble vellykket.

Noe ala "Kultnicks guide til cannabis oil" eller noe i den duren.
Sist endret av A-tillah; 20. januar 2015 kl. 06:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sertifisert idiot
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Så bra, ble det mye eller?

Kan du forklare hele prosessen her tror du? (har gjort det selv før, men sikkert intressant for folket.)

Kanskje skrive en liten guide i en ny tråd siden det ble vellykket.

Noe ala "Kultnicks guide til cannabis oil" eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Hadde vært supert om du kunne laget en Step-by-step guide med bilder for oss som må ha det inn med store te-skje'er :P
Ja bilder av prosessen hadde vært flott enkelte som meg må ha det inn med spiseskje

Vil ikke sprenge kjøkkenet til morsjan
Sist endret av puppetwar; 20. januar 2015 kl. 12:45.
Step by step tråd med bilder finnes allerede, Puffman's Guide: Cannabisolje av hasj!