Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1960
Hei!
Fikk et par SS elites for noen dager siden som jeg ikke er særlig begeistret for. Jeg tror tho at noe kan være galt fra min side, siden det skuffet så ille.
Gikk fra SS Siberia V2 Frost Blue, som jeg var meget fornøyd med, så hvorfor skal etterfølgeren være dårligere?
Noen som har prøvd Elites? Noen som vet hva jeg kan gjøre feil?
Takk for 'infoen'. Hadde tenkt til pg kjøpe Elite men har hørt så sinnsykt mange som meber de ikke er verdt pengene, så blir nok frozt blue
Egyptisk Tempelkatt
Vel det hadde hjulpet om du hadde skrevet hva du ikke var så begeistret for? Du sier ingenting om hva du ikke liker eller hvorfor det på noen måte er "dårligere". Da blir det veldig vanskelig å forstå hva du mener.

Uansett, et kjapt søk på elites på google ga meg konklusjonen at de var "surpricingly good" og generelt at det er bra..
Så, har du installert driveren fra Steelseries? Hvis ikke anbefaler jeg at du gjør det. Og hvis problemet vedvarer er det kanskje en feil på produktet? Det er vanskelig å si uten info.
Låner tråden litt..

Noen som vet forskjellen på siberia v2 frost blue og den vanlige v2?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av joacimz Vis innlegg
Låner tråden litt..

Noen som vet forskjellen på siberia v2 frost blue og den vanlige v2?
Vis hele sitatet...
Det lyser blått.
Jeg kjøpte meg nylig SteelSeries Elite for å bytte ut det gamle v2 jeg hadde fra før.
Må si jeg er veldig positivt overrasket over disse klokkene. Det kan virke som om de er litt store og "klumpete", men jeg syns jeg lydkvaliteten er veldig bra + at de er veldig behagelige å ha på seg. : )
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det lyser blått.
Vis hele sitatet...
Er det eneste forskjellen?
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
Jeg kjøpte meg nylig SteelSeries Elite for å bytte ut det gamle v2 jeg hadde fra før.
Må si jeg er veldig positivt overrasket over disse klokkene. Det kan virke som om de er litt store og "klumpete", men jeg syns jeg lydkvaliteten er veldig bra + at de er veldig behagelige å ha på seg. : )
Vis hele sitatet...
Må si meg veldig enig her, fikk de til jul og er kjempefornøyd.

+Utrolig deilig å ha på og blir aldri sliten i hodet/ørene

+Utrolig bra lyd!

+Deilig lys på sidene

+Bra og oversiktlig engine/kontrollpanel til headsettet
----------------------------------------------------------
-Har fått noen klager på at mikrofonen er litt svak, har ennå ikke funnet ut hvordan jeg ordner det..
-Ganske dyrt, men verdt pengene IMO.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Må si meg veldig enig her, fikk de til jul og er kjempefornøyd.

+Utrolig deilig å ha på og blir aldri sliten i hodet/ørene

+Utrolig bra lyd!

+Deilig lys på sidene

+Bra og oversiktlig engine/kontrollpanel til headsettet
----------------------------------------------------------
-Har fått noen klager på at mikrofonen er litt svak, har ennå ikke funnet ut hvordan jeg ordner det..
-Ganske dyrt, men verdt pengene IMO.
Vis hele sitatet...
Fock, sku ikke gi kp.

"Utrolig bra lyd" fra ett Steelseries headsett må du lenger ut på landet med.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Må si meg veldig enig her, fikk de til jul og er kjempefornøyd.

+Utrolig deilig å ha på og blir aldri sliten i hodet/ørene

+Utrolig bra lyd!

+Deilig lys på sidene

+Bra og oversiktlig engine/kontrollpanel til headsettet
----------------------------------------------------------
-Har fått noen klager på at mikrofonen er litt svak, har ennå ikke funnet ut hvordan jeg ordner det..
-Ganske dyrt, men verdt pengene IMO.
Vis hele sitatet...
Hvis du har Realtek HD Audio Manager, kan du gå inn der og på mikrofon. Der har du en mulighet til å booste mikrofonen. Det er en knapp ved siden av volum-slideren.
Sitat av joacimz Vis innlegg
Er det eneste forskjellen?
Vis hele sitatet...
Dersom en er seriøs svett gamer, så er horelys (Gjerne type blått) alfa og omega, og har du ikke dette er du ikke en seriøs svett gamer.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av joacimz Vis innlegg
Er det eneste forskjellen?
Vis hele sitatet...
Ja, eneste forskjellen. Men tro meg, med dette fete blåe lyset fra huet ditt kommer du til å dra alle chicksa neste gang du er på LAN-party

Det er som deadlock radium sier veldig viktig å ha masse fjortislys over hele PC-pulten.
Kappa
Trådstarter
Hmm, ser ut som om jeg gjør noe feil her da.

På V2 brukte jeg 40% av lyden i windows og ca volume 0.5 - 0.7 i CS.
Nå bruker jeg 100% og volume 1 i CS, noe som hadde drept ørene mine i et V2.

USB soundcard og Elite bruker firmare version 4.15.0.7 og software version 3.1.4, noen som kan bekrefte at dette er 'riktig' og oppdatert?

Sitat av joacimz Vis innlegg
Er det eneste forskjellen?
Vis hele sitatet...
Har med lys selv. Det var fett første kvelden før det aldri mer ble brukt. 500 spenn ekstra man aldri får tilbake
Tror Steelseries 9H er bedre enn Elite når det kommer til lyd, av hva jeg har lest i allefall, kan hende jeg tar feil..
Med Dolby Surround Sound 7.1 og noen helt råe høytalere må jeg si at Siberia Elite er helt fabelaktige, brukte inntil nylig Razer Carcharias og før det Steelseries Siberia V2, og er meget fornøyd med ekstremt bra lyd spesielt til musikk og FPS som Battlefield 4, dessuten fungerer mikrofonen ekstremt bra med Noise Reduction og andre fine funksjoner.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Gi faen i å si at steelseries og razer-headset har bra lyd da.

De har ikke BRA lyd. Hvis du er ute etter et par headphones med BRA lyd ser du etter sennheiser/beyerdynamic/audiotechnica/akg o.l

Hvis du er ute etter et bra headset med god mic og lyd som funker bra til spill kan du se etter steelseries, corsair og razer.
Kappa
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
lyd som funker bra til spill
Vis hele sitatet...
Bra lyd og lyd som funker bra er vel samme setningen?
Alle skjønner vel at vi ikke sitter i et lydstudio og spiller inn CD her.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvis du er ute etter et par headphones med BRA lyd ser du etter sennheiser/beyerdynamic/audiotechnica/akg o.l
Vis hele sitatet...
Enig. Kan på det sterkeste anbefale Sennheiser x320, som er et gaming headset til xbox 360, men de har nå nylig laget Sennheiser u320 som kan brukes på alle plattformer! Lyden er fantastisk og micen er ganske bra.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Bra lyd og lyd som funker bra er vel samme setningen?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg ikke si, nei. Hvis du f.eks spiller battlefield er du sikkert mer opptatt av at de fete eksplosjonene skal gjenspeiles i mye bass enn at lyden skal være helt balansert. Om du skal ligge i sofaen med øya igjen og høre på musikk er det sikkert mer viktig at lyden er balansert og at du får med deg alt som skjer igjennom hele lydbildet, enn at du har en apebass som kontant slår inn trommehinnene dine, mens du såvidt hører vokalen.
Ser du poenget mitt?
Kappa
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det vil jeg ikke si, nei. Hvis du f.eks spiller battlefield er du sikkert mer opptatt av at de fete eksplosjonene skal gjenspeiles i mye bass enn at lyden skal være helt balansert. Om du skal ligge i sofaen med øya igjen og høre på musikk er det sikkert mer viktig at lyden er balansert og at du får med deg alt som skjer igjennom hele lydbildet, enn at du har en apebass som kontant slår inn trommehinnene dine, mens du såvidt hører vokalen.
Ser du poenget mitt?
Vis hele sitatet...
Om du kjøper deg et gamerheadset for å høre musikk så fortjener du ikke bedre. Skjønner mitt poeng?


Anyways, noen som vet hva jeg gjør galt?
Vil det beste være å slette driverne og prøve på nytt?
Kan det være standard lydkortet som fucker opp noe?
Du har muligens glemt å skru på 7.1 Surround i Windows.
http://faq.steelseries.com/questions...ies+Headset%3F

Og til de over: Siberia Elite har muligheten til mange forskjellige "Lyd Profiler" som fokuserer på forskjellige sjangere som FPS, MMO, Movie, Music og lignende. Disse Lyd Profilene har Equalizeren (som forøvrig også kan justeres etter egne behov om du er kjent med slikt) satt til instillinger som i mange tilfeller passer godt til de spillene/applikasjonene de er instilt til.