Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 10683
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Hei Freaks

Jeg har sett meg lei av idiotisk system på skolen min og jeg ønsker å anskaffe meg administratortilgang på HP Proboom 4330s'en min.

Noen som vet om en løsning som passer til dette?
Windows 7 Enterprise 64-bit
Bitlocker avslått
Låst BIOS
Vet du hvilket Admin system skolen din har ?
tror kanskje jeg kan hjelpe
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av vio2 Vis innlegg
Vet du hvilket Admin system skolen din har ?
tror kanskje jeg kan hjelpe
Vis hele sitatet...
Usikker på hva du mener med det. Alt er koblet opp mot domene og jeg får ikke gjort noe som helst uten passord og brukernavn.
Jeg går på Stangnes VGS i Troms hvis det hjelper deg :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Brukte ophcrack før i tida npr jeg låste opp xp og vista maskiner overalt.

Ophcrack er en livecd linux sak som finner brukere og passord.

Eneste er at det,må være åpent for å boote fra cd,usb

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php

Der har du w7 også
Sist endret av Kutulu; 30. desember 2012 kl. 05:17.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Eneste er at det,må være åpent for å boote fra cd,usb
Vis hele sitatet...
BIOS på de maskinene er nedlåst og det er ikke mulig å boote fra USB eller CD.
og tar man ut disken og booter den opp i en annen pc med ophcrack så låser bitlock den?
På min skole går det an å logge på adminbruker slik:
1. Logg ut.
2. Finn et tall på baksiden av PCen, hos meg NYDNB1535
3. Logg på med de tallene og bokstavene + "\gla" (husk: backslash, ikke vanelig skråstrek), f. eks NYDNB1535\gla
4. Bruk "test123" som passord.

Funker for meg på Nydalen VGS og for en venn som går på hellerud VGS
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av paddus Vis innlegg
og tar man ut disken og booter den opp i en annen pc med ophcrack så låser bitlock den?
Vis hele sitatet...
Bitlocker er av på PC'en faktisk

Sitat av Mort96 Vis innlegg
På min skole går det an å logge på adminbruker slik:
1. Logg ut.
2. Finn et tall på baksiden av PCen, hos meg NYDNB1535
3. Logg på med de tallene og bokstavene + "\gla" (husk: backslash, ikke vanelig skråstrek), f. eks NYDNB1535\gla
4. Bruk "test123" som passord.

Funker for meg på Nydalen VGS og for en venn som går på hellerud VGS
Vis hele sitatet...
Skal prøve dette
Dette kommer opp uansett hva jeg taster inn:

Det er ingen tilgjengelige påloggingsservere som kan betjene påloggingsforespørselen.
Vis hele sitatet...
Bitlocker er av her også btw..
Sist endret av freeaak; 30. desember 2012 kl. 17:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Mort96 Vis innlegg
På min skole går det an å logge på adminbruker slik:
1. Logg ut.
2. Finn et tall på baksiden av PCen, hos meg NYDNB1535
3. Logg på med de tallene og bokstavene + "\gla" (husk: backslash, ikke vanelig skråstrek), f. eks NYDNB1535\gla
4. Bruk "test123" som passord.

Funker for meg på Nydalen VGS og for en venn som går på hellerud VGS
Vis hele sitatet...
Dette funket ikke her (Sør-Trøndelag).
Sist endret av GiN; 8. januar 2013 kl. 12:44.
Finn heller portable versjoner av det du skal ha, mye enklere.
Har et program hjemme, men husker ikke navnet i farten. Det var ikke ophcrack husker jeg, men jeg skal sjekke senere og heller edit denne posten
Sitat av goodnight Vis innlegg
Har et program hjemme, men husker ikke navnet i farten. Det var ikke ophcrack husker jeg, men jeg skal sjekke senere og heller edit denne posten
Vis hele sitatet...
Ja....?
Bruk Hirens boot CD.

Lag en .bat fil med net user /administrator active:yes
Konverter .bat filen til en .exe fil
Slett utilman.exe og legg inn din nye .exe fil (kall den utilman ofc)

Done.
Sitat av spklse Vis innlegg
Bruk Hirens boot CD.

Lag en .bat fil med net user /administrator active:yes
Konverter .bat filen til en .exe fil
Slett utilman.exe og legg inn din nye .exe fil (kall den utilman ofc)

Done.
Vis hele sitatet...
Tror dette sikkerhetshullet ble tettet i Windows Xp Sp2 eller Sp3, litt rart hvis dem har laget samme hullet i nyere windows versjoner.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Tror dette sikkerhetshullet ble tettet i Windows Xp Sp2 eller Sp3, litt rart hvis dem har laget samme hullet i nyere windows versjoner.
Vis hele sitatet...
Er da ikke rart at microsoft gjør de samme feilene flere ganger?

OT: Du kan jo prøve å infisere maskina med metasploit og fikse lage deg en ny adminbruker derfra.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Tror dette sikkerhetshullet ble tettet i Windows Xp Sp2 eller Sp3, litt rart hvis dem har laget samme hullet i nyere windows versjoner.
Vis hele sitatet...
Njaa. Prøvde denne metoden i fjor og da funket det fjell! Visstnok i Østfold.
Hvis det er XP er det bare å boote i sikkerhetsmodus da er det ikke passord på Administrator kontoen så lenge du logger deg på lokalt, ettersom det kan bli vanskelig å få tak i Admin passordet på Domenet. Windows 7 ville jeg gått for en live cd av noe slag. Vil ikke anbefale Ophcrack ettersom det bruker hinsides lang tid og ALDRI klarer passord som jeg selv bruker.
Sitat av GiN Vis innlegg
Ja....?
Vis hele sitatet...
Klarer ikke og finne den h*** mappen der den cd'en ligger, så inntil jeg finner den...beklager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du har bærbar kan du bare formatere og instalere cracked versjon av win 7. Jeg fåreslår at du tar en backup av filene og senere extracter wifi passordet fra backupen (Cain kan gjøre dette mener jeg).
Du kan også legge inn en partisjon av Linux eller windows på en flash drive (hvis BOIS er åpen da).
Hvis BOIS er låst må du finne en eller annen crack til den. På dell marskiner er det et default BIOS passord som genereres fra ID/Serial nummeret til marskinen, google eller ring HP og si at du har mistet BIOS passet ditt.
Hvis alt dette feiler så kan du gå runden om Black Hat, kommer ikke til å si hvordan dette gjøres her (regler :S) men du kan adde meg så skype: mrzone64.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvis du har bærbar kan du bare formatere og instalere cracked versjon av win 7. Jeg fåreslår at du tar en backup av filene og senere extracter wifi passordet fra backupen (Cain kan gjøre dette mener jeg).
Du kan også legge inn en partisjon av Linux eller windows på en flash drive (hvis BOIS er åpen da).
Hvis BOIS er låst må du finne en eller annen crack til den. På dell marskiner er det et default BIOS passord som genereres fra ID/Serial nummeret til marskinen, google eller ring HP og si at du har mistet BIOS passet ditt.
Hvis alt dette feiler så kan du gå runden om Black Hat, kommer ikke til å si hvordan dette gjøres her (regler :S) men du kan adde meg så skype: mrzone64.
Vis hele sitatet...
Hva slags regler? Gå runden om black hat? Ingenting av det du har skrevet på forumet gir noen mening. Hvilken drøm er det du sitter fast i? Du har en veldig forvrengt virkelighet vil jeg tro.

Du kan helt sikkert forklare det å gå runden om blackhat , og hvordan det gjøres, det er for meg veldig int. å vite hvordan runden om black hat skal hjelpe deg inn i en låst bios.
Sitat av cos Vis innlegg
Hva slags regler? Gå runden om black hat? Ingenting av det du har skrevet på forumet gir noen mening. Hvilken drøm er det du sitter fast i? Du har en veldig forvrengt virkelighet vil jeg tro.

Du kan helt sikkert forklare det å gå runden om blackhat , og hvordan det gjøres, det er for meg veldig int. å vite hvordan runden om black hat skal hjelpe deg inn i en låst bios.
Vis hele sitatet...
Black Hat = Hacke deg inn uten lov.
OP eier ikke pcen: Hacking = ulovlig.

Eneste måten å komme seg inn i låst BIOS er enten å gjette passordet eller å hacke seg (ulovlig aka. black hat) inn. Husk at dette forumet følger norske regler og at det ikke er lov å hacke seg inn uten lov i norge?

Din forestilling av meg her jeg ingen menig om. Men kanskje du bare går rundt å hakker på nye medlemmer for å styrke din egen ego? Å si at jeg røyker meg inn i en drømmeverden er trollig vet jeg ikke, men jeg gidder ikke å respondere til deg hvis du bare skal kverulere på alt jeg skriver.
Bruker de samme passord i hele troms?
Sitat av MrZone Vis innlegg
Black Hat = Hacke deg inn uten lov.
OP eier ikke pcen: Hacking = ulovlig.

Eneste måten å komme seg inn i låst BIOS er enten å gjette passordet eller å hacke seg (ulovlig aka. black hat) inn. Husk at dette forumet følger norske regler og at det ikke er lov å hacke seg inn uten lov i norge?

Din forestilling av meg her jeg ingen menig om. Men kanskje du bare går rundt å hakker på nye medlemmer for å styrke din egen ego? Å si at jeg røyker meg inn i en drømmeverden er trollig vet jeg ikke, men jeg gidder ikke å respondere til deg hvis du bare skal kverulere på alt jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Når ble det lovlig å bruteforce passordet da?
Ingen som tenker på CMD da? Hehe

Bare et tips fra en annen som jobber med IKT på VGS
Cowboy Coder
Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvis du har bærbar kan du bare formatere og instalere cracked versjon av win 7.
Vis hele sitatet...
Ulovlig å "hacke", men lovlig å legge inn piratkopiert software?
Sitat av magnnils Vis innlegg
Ingen som tenker på CMD da? Hehe

Bare et tips fra en annen som jobber med IKT på VGS
Vis hele sitatet...
Hvis du har et oppsett som lar elever gjøre noe som helst som kan minne om privilegium eskalasjon gjennom CMD så har dere et helt høl i hodet oppsett. Vennligst ikke dra alle under en kam selv om dere ikke kan sette opp et sikkert oppsett for en femmer.

Bare et tips fra en annen som også jobber med IKT på VGS
Sitat av magnnils Vis innlegg
Ingen som tenker på CMD da? Hehe

Bare et tips fra en annen som jobber med IKT på VGS
Vis hele sitatet...
Kansje du burde lese deg opp på rettigheter i Windows, du får ikke gjort noe fornuftig uten administrator rettigheter.
Hilsen en som også jobber med IKT på en VGS.
Probook 4330s har et alternativ i BIOS som heter "Boot from expansion bay" som en del skoler glemmer å deaktivere. Med en billig HDD-caddy som koster ca 75 kroner og en passende HDD kan du boote opp Hirens/Linux på pcen (derfra kan du lage ny admin bruker). Har du en annen pc kan du jo selvfølgelig gjøre det samme uten caddy og ekstra HDD.
Sitat av rkruger Vis innlegg
Ulovlig å "hacke", men lovlig å legge inn piratkopiert software?
Vis hele sitatet...
Å installere piratkopiert software på pcen er ikke på langtnært så ulovlig som å faktisk bruke sikkerhetshull på å hacke seg inn på BOIS'en på et system. Dessuten så mente jeg at han kun skulle installere win 7 på pcen hvis det var en han hadde fått/kjøpt av skolen, hvis det derimot en stasjonær som de har på min vgs så må man cracke BOIS passordet.

Husk at vi snakker om skaffe seg admin på en skole pc, noe som dele hvis er på kanten av loven fra før av... Hvis han da klarer å mekke karakter som følger av dette så kan han bli suspendert/fratatt retten til undervisning.

Sitat av fredeve Vis innlegg
Når ble det lovlig å bruteforce passordet da?
Vis hele sitatet...
Påsto aldri at det var lovlig, men jeg sa heller ikke hva han skulle gjette heller...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøv å logg inn på bios uten å skrive passordet. Med blankt passord kan det hende du kommer inn i read-only modus, men det holder. Finn fram boot order og se om CD og USB er deaktivert, eller bare satt i en rekkefølge der de står etter harddisken.

Er de ikke deaktivert, men bare satt under harddisken, kan du prøve å ta ut harddisken for så å boote opp en usb eller cd med f.eks. win7. Litt usikker på om dette går: hvis du kommer til installasjonen, sett inn harddisken igjen og se om den klarer å oppdage den. Hvis dette går, kan du mekke dualboot (eller evnt. boote noe linux og så mounte harddisken, navigere inn på harddisken og erstatte setch.exe med cmd.exe i system32)
Sitat av Mort96 Vis innlegg
På min skole går det an å logge på adminbruker slik:
1. Logg ut.
2. Finn et tall på baksiden av PCen, hos meg NYDNB1535
3. Logg på med de tallene og bokstavene + "\gla" (husk: backslash, ikke vanelig skråstrek), f. eks NYDNB1535\gla
4. Bruk "test123" som passord.

Funker for meg på Nydalen VGS og for en venn som går på hellerud VGS
Vis hele sitatet...
funket ikke her på ullern vgs (oslo). kan være fordi vi bruker mac´er på medier og kommunikasjons linja.
Sist endret av øyvind95; 8. februar 2013 kl. 10:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sabeltanns høyrehånd
1) Last ned ubuntu deskop 10.4
2) lag en boot usb shitt
3) installer det på usben
4) skru pcen av og ha i minnebrikken
5) boot via usb
6) gå i ubuntu, C:/ windows / system32 - endre navnet til sethc.exe til sethc1.exe
7) kopier cmd.exe og kall den sethc.exe
8) skru av pcen
9) skru på pcen og vent til logon screen kommer opp
10) trykk shift 5 ganger
11) skriv : net user Administrator *
12) skriv et passord på minst 8 bokstaver/tall ( du vil ikke se det du skriver)
13) logg inn
Sitat av missie2000 Vis innlegg
5) boot via usb
Vis hele sitatet...
Og i 99% av tilfellene er bios låst slik at man ikke kan boote fra usb. Utrolig nok, det ser ut til at de som har ansvaret for at systemene skal virke faktisk kan lære av tidligere feil...
Sabeltanns høyrehånd
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Og i 99% av tilfellene er bios låst slik at man ikke kan boote fra usb. Utrolig nok, det ser ut til at de som har ansvaret for at systemene skal virke faktisk kan lære av tidligere feil...
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke noe BIOS passord for å boote fra device. Tror de fleste skole pcer er HP, og da er det vel F6 du trykker ved startup. Har gjort det på de fleste skolepcene her på skolen min, og funker som bare det. Man lager bare en bruker utenfor skolens domene.

Sitat av lumbricus Vis innlegg
Og i 99% av tilfellene er bios låst slik at man ikke kan boote fra usb. Utrolig nok, det ser ut til at de som har ansvaret for at systemene skal virke faktisk kan lære av tidligere feil...
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke noe BIOS passord for å boote fra device. Tror de fleste skole pcer er HP, og da er det vel F6 du trykker ved startup. Har gjort det på de fleste skolepcene her på skolen min, og funker som bare det. Man lager bare en bruker utenfor skolens domene.
Sitat av missie2000 Vis innlegg
Tror de fleste skole pcer er HP
Vis hele sitatet...
På Ullern VGS i Oslo bruker de Dell som skole pc'er.
Sabeltanns høyrehånd
Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvis du har bærbar kan du bare formatere og instalere cracked versjon av win 7.
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig lurt å installere en cracked win7 på skolepcen. Husk at på eksamner og sånt skal brukeren være logget inn på skolens domene.

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
På Ullern VGS i Oslo bruker de Dell som skole pc'er.
Vis hele sitatet...
Funker på Dell pcer også, bare der tror jeg du trykker F12. Funker på alle Win7 pcer bare det er forskjellig bootkey. Står jo også under oppstart hvilken knapp du skal trykke.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Har klart å lurt meg til at jeg er innlogget på en admin bruker på PC'en. Har ikke passordet, men har fikset meg slik at jeg ikke trenger å logge inn med passord når jeg setter den i hvilemodus.
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse admin på brukeren min nå som jeg har admin tilgang og er på samme maskin?
Må bare få sagt noe: Denne tråden er ikke verdig i det hele tatt.
Bare ved å lese gjennom denne posten så burde man skjønne hvorfor elever (og på noen skoler, faktisk ansatte) ikke har administratorrettigheter.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg leser enkelte av de postene som er skrevet her.

Til dere som har lyst på admin-rettigheter, har dere prøvd å stryke bakpå skjermen, hviske noe søtt i mic-en mens du booter den?


Og er dere klare over at for eksempel at Troms, Nordland, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag, Hedmark, Vestfold og resten av fylkene har hver sin måte å praktisere på?
Joda, noe er likt, men mye, og det meste, er nok forskjellig.
For å ta noe som er skrevet her som et eksempel, det nytter ikke å sitte i Nydalen og fortelle at du kan passordet til den lokale administratorbrukeren. Hvilken nytte drar de som bor utafor din fylkeskommune av dette?

Det er så mye teit som er skrevet i denne tråden.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Har klart å lurt meg til at jeg er innlogget på en admin bruker på PC'en. Har ikke passordet, men har fikset meg slik at jeg ikke trenger å logge inn med passord når jeg setter den i hvilemodus.
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse admin på brukeren min nå som jeg har admin tilgang og er på samme maskin?
Vis hele sitatet...
Fyr opp cmd på adminbrukeren og skriv inn dette:

Kode

net localgroup administrators domainname\username /add
Bare for å klarere opp: Det er ingen lover mot å legge inn egen software på din datamaskin, det som derimot kan være, er at du har signert en kontrakt med skolen, der du sier at du ikke skal legge inn egen software.

Nordland er ganske greie på dette da, får utlevert pc uten adminpassord, og la inn både fedora linux, og oppgraderte RAM uten problemer. Karen på ikt-kontoret sa bare at det ville ta lengre tid å hente ut backup når jeg ødela harddisken.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen måte å åpne bios på?
Egyptisk Tempelkatt
Å skaffe seg administrator rettigheter er ikke vanskelig. Jeg bare tok ut harddisken, puttet den i min egen pc, endrer navn på cmd.exe i System32 mappa til utilman.exe (og den originale utilman.exe til utilman2). Deretter setter du harddisken tilbake og trykker Windowsknappen+U så kommer CMD opp med adminrights. Derfra kan du gjøre hva du vil.

Men anbefaler det egentlig ikke, i fjord ble jeg tatt. De fant da den gamle freak-brukeren min med "650 Innlegg om hacking og narkotika" som kontaktlæreren min sa på ett av de mange møtene med studierektor, rådgiver, IT-ansvarlig og diverse lærere jeg var på møte med..
De driter i personvernet ditt og bryter gjerne norsk lov. De truet med anmeldelse så jeg bare lata som det ikke var mitt og tok støyten for hacking av pc uten å innrømme ta det var meg.

Nå bruker jeg skolepcen til skoleting og i worst-case bruker jeg portableapps.com.
Funker fett.
http://i49.tinypic.com/6fb1cg.jpg hjelp? Kom meg inn på bootinga men hva skal jeg gjøre nå?
Sist endret av meitemark; 12. mars 2013 kl. 00:54.
Sitat av ismakill Vis innlegg
http://i49.tinypic.com/6fb1cg.jpg hjelp? Kom meg inn på bootinga men hva skal jeg gjøre nå?
Vis hele sitatet...
Sorry for å være moralfag her, men å begynne å kuke til stasjonære skole-maskiner er rett og slett bare dårlig gjort mot IT-avdelingen.
Sitat av ismakill Vis innlegg
Noen måte å åpne bios på?
Vis hele sitatet...
Er den passord beskyttet? Reset bios med jumper/ta ut batteriet.
Sitat av ismakill Vis innlegg
http://i49.tinypic.com/6fb1cg.jpg hjelp? Kom meg inn på bootinga men hva skal jeg gjøre nå?
Vis hele sitatet...
Kommer jo helt ann på hva du har tenkt til?
Om du har en bootbar cd velger du selvsagt det..