Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1016
“People are strange"
Hei
Skal begynne å lage musikk som hobby.
Kommer til å lage psytrance, tech, techno, altså ganske umelodiske sjangere hvilket program egner seg best å bruke til dette? Ok med logick pro? Kjenner mange med dette som kan lære meg det osv
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da fortsetter du med logic pro, det meste er smak og behag og i nybegynnerfasen har man ikke kompetansen nok til å utnytte de mer sære funksjonene som forskjellige DAW-programmer har.

Lær deg prinsippene bak musikkprodusering først, så kan du begynne å se på annen programvare om du mener logic begrenser kreativiteten din.
Logic Pro funker godt, men ville heller anbefalt at du leser deg opp og vurderer Ableton.
Ah, den evige DAW-diskusjonen :P

Det viktigste å huske er at (nesten) alle musikkprogram kan gjøre (nesten) samme jobben, så da blir det, som Dodecha sier, en smakssak inntil du blir god nok til å bli plaget av et programs begrensninger.

Jeg har vært der selv. Har testet ut flere de største programmene (Ableton, Cubase, Protools, Logic) fordi jeg trodde det skulle hjelpe med til å gjøre musikken bedre, men alt går egentlig på å forstå lyd på en teknisk måte.

Jeg sikter nå til analog lyd, og du skal jobbe med sjangere hvor det ikke alltid er like aktuelt, så da blir det kanskje viktigere for deg med andre ting, som et større lydbibliotek og gode synthesizere?

Veldig mange bruker Logic til elektronisk musikk, så du kan helt fint begynne med det.

edit: Og kjenner du mange som kan lære deg Logic, så burde valget være enkelt
Sist endret av Pope; 3. september 2015 kl. 09:14.