Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 801
Har nettop fått nye deler og startet og bygge pcen over helga, støtte på et problem som er at DRAM_led lyser rødt og det er ikke noe video output. Har prøvd alle mulige løsninger men ingen funker bør jeg anta at hovedkortet er defekt og sende tilbake eller er det et problem med ram?

Ram: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB 2x8GB CL11 XMP 1,65V
Intel Core i7-4790S Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 8MB, 65W, 22nm
Corsair CS 750M, 750W PSU ATX 12V v2.4, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2pin PCI
Gainward GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA


En kompis kjøpte akkurat det samme og det funker hos han

PS: har prøvd å reseate ram osv.
Har du prøvd en og en Brikke? Har du sjekket i manualen at du har valgt rett Ram Slot? Hvilket hovedkort har du?

Har du prøvd å starte opp uten GPU og Ram installert? Kommer der noe bios pip ved oppstart? Går vifter og spinner HDD opp?
Ja
Ja
ASUS Z97-A, Socket-1150
Ja
Har ikke høytaler
og ja
Har du sjekket at Ram er kompatibel med HK? Har du trykket på MemOK! knappen for å kjøre gjennom de forsjellige innstillingene for minnet?
"En kompis kjøpte akkurat det samme og det funker hos han"
Så ram er kompatibel.
MemOK! gjør ingenting for meg, har trykket på den flere ganger
Lukter litt at det kan være defekt minne. Jeg ville lånt noen andre minne brikker og testet. MEn kan også være HK.
Har allerede testet den gamle rammen, ble samme resultat
Da er det nok HK, men er vansklig å vite med datakomonenter. Har selv gått gjennom dette da jeg ikke fikk fyrt opp min. Skiftet alt av komponenter og fant til slutt at det var cpu som hadde fått knekken. Ville reklamert på Hovedkortet iallefall. Er du heldig får du tilsendt et nytt.
Sjekk om du har noe kortslutninger på hovedkortet, skru skruene som holder hovedkortet fast til kabinettet litt løsere og prøv. Dobbelsjekk også alle ledninger, strøm etc