Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2572
hei,

jeg har en ASUS UX31E liggende og slenge.

Skjermen er sprukket (ingen ytre skader, sprakk da laderen ble klemt mellom skjerm og tastatur).

I tillegg er tastaturet defekt etter å ha blitt utsatt for litt fukt.

Er dette noe som er verdt å reparere?
Jeg er ikke spesielt fingernem, men har byttet skjerm, ram osv
på eldre typer laptops uten problemer.

Vil det være lønnsomt å bestille delene over feks aliexpress og montere de selv?

Hva vil det koste å få den reparert på verksted?

Og dersom ikke, er den verdt noe som feks delemaskin,
eller er den i praksis søppel?


Takk for innspill!
Koster nok fort 4-5000 å bytte skjerm.

Kommer helt ann på hvor mye maskinen kostet.

Snakker av erfaring. Knuste skjermen på min egen laptop for noen år siden. Koster 4500 for ny.
Hva med å skaffe seg en ekstern skjerm, eksternt tastatur, ekstern mus?
Gjør den bærbare maskina stasjonær, så får du plutselig brukt den en stund til.

Men det er kanskje ikke formålet med denne maskinen. Ser på bilder på nett at det er en relativt slank sak. Men du kan i det minste få brukt den. Og dette var mitt innspill til deg.
Det er nok enklest og kjøpe en ny eller gjøre den om til en stasjoner pc.
Reparasjoner på en laptop kan fort bli dyrt.
Bestill skjerm og tastatur selv. Vanligvis ikke noe hokus pokus å bytte hjemme med litt tid på hånden og litt tålmodighet. Forbehold om at jeg ikke vet hvordan laptopen din er satt sammen...
Kjøp delene og bytt selv. Noe av det enkleste du kan gjøre som koster såpass lite.
Det er bare å hoppe på jobben. Har tidligere kastet heftige LCD skjermer og laptoper som har ødelagt skjerm, helt til jeg fant ei sjappe i HongKong som leverte rimelige erstatnings skjermer med UPS på døra, for godt under 1000-lappen inkl. frakt.
Har du ikke 10 tommeltotter midt i hånda så klarer du det relativt greit selv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
22 4
Ble opptatt med andre ting, så fikk desverre aldri svart på alle gode innspill.
Delene ble omsider bestilt, og alt fungerer fint så langt.

Takk for all hjelp, det ble betraktelig mye billigere enn å kjøpe ny maskin!
Sist endret av Dank; 6. desember 2014 kl. 01:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.