Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1818
Hei!

Nå skal jeg forklare:

Den bærbare pcen vil bare ha inn internet når den står akuratt der den står nå ( 3m fra ruteren)!
Allså flytter jeg den 2 meter unna så kutter den internet. Viker ut som den må stå på samme posisjon hele tiden.

Modeme er fra telenor og er ikke noe som ligger i veien for at det sperre for signalene !

Syns det er super sprøtt !!

Har jo Iphone telfon som er kobla på over alt her i huset og samme gleder min kjærste sin pc (acer begge to) , ingen internte problemer hos henne...

Noen som har hørt om noe liggnene ? Håper på hjelp fra dere
Har ikke noe svar her annet en at jeg har helt nøyaktig samme problem som deg på prikken. Skulle vist ordne seg når jeg fikk det nye "super" modemet fra telenor. Men ble bare værre. Tenkte jeg skulle trekke en tp ledning inn. Evnt oppgradere nettverkskortet.
Den sender også på den kanalen med minst støy også
Bra jeg ikke er alene om problemet oki, kanskje jeg skal høre med telenor og det kan sende meg en nytt "super" modem til meg også, det er vel gratis vel ?! om jeg da sende det gamle i retur ?.. for jeg har også prøvd og bytta frekvenskanal uten hell..

Tenkte også på det med og oppgradere nettverkskorte/drivere men ser på hjemmesiden at det bare er drivere fra ca 2011 o.l ... Bare litt slitsomt og snodig problem :P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Finner den nettverket når du er "langt" borte fra routeren? Kan virke som antennen din kanskje er gåen, da mange bærbare har denne i listen rundt skjermen, og de kan fort få seg et knall.
Ja i teorien burde man få tilsendt nyeste modell om man spør da man leier modemet fra telenor. Men må belage seg på å krangle litt, jeg måtte ihvertfall det forrige gang. Nå så var det et tilbud de da meg om jeg bandt meg opp for 12 mndr. + 500kr avtrekk i fakturaen. Jeg hadde det modemet med 2 antenner. Nå har jeg det som ligner på en rokke/catamaran. Men jeg fikk dårligere signal bare så det er sagt altså :-)
Fleff: Ja da tror jeg nok det er antenne ja, for den kutter helt ut så lange den ikke står akuratt som den gjør nå, eller noen steder får jeg 1-2 streker hvor 5 er best. Går jeg HELT oppi modeme får jeg 2 streker ...

canttouchthis: Oki, da vet jeg det, takk

Men det positive med det hele er at jeg har full dekning når jeg har pcen koblet opp mot tven via hdmi ! Noe jeg veldig ofte her så det er bra, MEN jeg savner litt og ha pcen med meg litt rundt her i hust faktisk !!! :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Greit nå har jeg lyst til og prøve og få gjort noe med dette problemet her ... Jeg har kvitering og pcen ble kjøpt 05.05.12 , har jeg ennå garanti ? For det er vel en garanti sak ? Ingen ekspert innenfor dette området så håper på litt hjelp fra dere !
hvorfor skal du ha nytt modem fra telenor når det kun er den ene pc'n som ikke funker?
da sier det seg jo nesten selv hvor feilen ligger..
▼ ... over en uke senere ... ▼
jada, har skjønt det nå at jeg ikke skal det, var bare i starten at jeg måtte brainstorme litt

Noen som vet hva den antenna inni pcen heter som er knekt antagelig !?
Har en Acer Aspire 5359 pc ..
Sist endret av minimastros; 28. oktober 2014 kl. 13:35.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte jeg skulle dra til høre med Lefdal i dag, men jeg må bare spørre litt her først, jeg kjøpte den ny 05.05.12 og da har jeg ennå garanti ? Har kviteringen ... og vil dette kose meg noe ? Og låne pc er vel gartis ?
Vil tro det er 5 års reklamasjonsrett som gjelder her, men er ikke sikker. Hvis pcen er innenfor reklamasjonstiden, skal dette være gratis ja.
oki, takk .. må få somla meg til helga og så sjekke opp med lefdal !