Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1160
Hei, freaks!

Jeg har to spørsmål:
1: For et par år siden hadde jeg en liten og veldig billig MP3-spiller. Den var hadde en skjer på cirka 1,5 - 2 tommers skjerm og et par knapper som "pause", "menu", "next", etc. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en sånn? Jeg fikk gratis med et blad.

2: Jeg har laget en veldig enkel kalkulator i C. Er det mulig å få den kalkulatoren inn på en liten MP3 spiller med 2GB?
Jeg kan ikkje svare på første spørsmålet ditt, men kan si litt om det andre spørsmålet ditt.

Uten store modifikasjoner på spilleren så tviler jeg på at det er mulig, uten å vite verke merke eller type av spilleren. En av grunnene er nok at spilleren mangler samtlige av libaryen en PC har. Men hvis det er mulig å programmere den, så må du værtfall få taki libaryene spilleren bruke og skrive kalkulatoren spesielt for spilleren.
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg kan ikkje svare på første spørsmålet ditt, men kan si litt om det andre spørsmålet ditt.

Uten store modifikasjoner på spilleren så tviler jeg på at det er mulig, uten å vite verke merke eller type av spilleren. En av grunnene er nok at spilleren mangler samtlige av libaryen en PC har. Men hvis det er mulig å programmere den, så må du værtfall få taki libaryene spilleren bruke og skrive kalkulatoren spesielt for spilleren.
Vis hele sitatet...
Jeg har en Samsung Galaxy Y telefon. Kan jeg gjøre det på den? Finnes det noen applikasjoner i Google Play som lar man kjøre som en "normal" PC?
Sist endret av TPCG; 10. januar 2013 kl. 19:44.
Mulig en Creative Zen? De kommer i veldig mange forskjellige varianter.

Ellers så vil jeg tippe det bare var en billig ''mp4'' spiller. Sjekk dealxtreme, tipper de har noe lignende der inne
Sitat av TPCG Vis innlegg
Jeg har en Samsung Galaxy Y telefon. Kan jeg gjøre det på den? Finnes det noen applikasjoner i Google Play som lar man kjøre som en "normal" PC?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at du finner applikasjoner på google play som gjør det mulig å kjøre windows/linux/osx applikasjoner på android som på en vanlig PC, dette med tanke på at det er veldig lite effektivt, samt at du treng en god del libary.

Men derimot så har android noe som kalles NDK (Native Development Kit), som lar deg programmere en del av funksjonaliteten i C/C++.

Android NDK

Men skal du skrive applikasjoner til android, så er nok Java med Android SDK (Software Development Kit) mye mer praktisk enn C/C++.

Android SDK