Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1067
Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med et veldig irritabelt problem som angår Strømforsyning og Yamaha HS 80M.

Saken er sånn at jeg måtte oppgradere PSU (Strømforsyning) for noen få dager siden. (Grunnet kraftigere GPU). Etter innstallering møter jeg på utrolig mye diskant støy. Jeg har troubleshootet det en stund nå og har konkludert med at strømforsyneren rett og slett feeder diskanten min med alt arbeidet den må gjøre, som resulterer i at jeg kan høre via diskanten når jeg rører på pc musa. Åpner jeg for eksempel et program som krever litt ekstra (Si jeg vil more meg litt i fifa) så forandrer ulyden seg og forblir varende til jeg skrur av programmet igjen.

Setter jeg Power Options i windows til "Performance Mode" blir ulyden konstant inntil jeg setter den tilbake til "balanced"

PSU - Corsair CX750M - 750w PSU
Monitorer: Yamaha HS80M
Lydkort - Steinberg UR22
Mener å huske jeg har balanserte kabler.

Noen som kan hjelpe?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden dette kom etter du byttet psu, så er det som du påpeker, du får støy fra psu når du trekker strøm.

Dette pleier egentlig bare å være på systemer med integrerte/billige lydkort, men i ditt tilfelle så kan det være defekt psu, evt coil whine.

Du har deaktivert det integrerte lydkortet?
Trådstarter
2 0
Hei. Takker for svar Fleff.

Jeg har avinstallert HD Audio tullet som kommer integrert med HK, Men når windows sa jeg måtte restarte pcen for at virkningen skulle tre i kraft, så tok gjerne windows å automatisk installerte driveren på nytt 2 sek etter windows innlogging.

Jeg har prøvd å disable lydutganger etc. Dette er selvfølgelig til ingen hjelp siden ulyden ikke går vekk når jeg Muter "Line" som da tilhører Steinberg.

Nå har jeg nettopp prøvd å la strømforsyneren feede rett fra strøm-uttaket i veggen. Til Ingen nytte.

Jeg skrudde av pcen og koblet om hver forbanna kabel i pcen. Har aldri sett så fint ut inni der før. Til Ingen nytte.

Hvordan tenkte du at jeg skulle deaktivere intergrerte lydkortet? Jeg prøver gjerne.

Noen fler tips?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Enten kan du deaktivere i bios, eller så kan du deaktivere den i enhetsbehandling.