Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 887
Hei, jeg sitter nå helt fast etter å spurt om råd her før en gang i denne tråden /showthread.php?t=273783 der GPU ikke kunne bli brukt på ordentlig vis. Jeg gjorde som noen sa i den tråden å avinstallerte driver og oppdaterte BIOS, men PC'n ble bare mer surr av det. Etter jeg oppdaterte BIOS sluttet BIOS å fungere(brukte MSI Live Update for å oppdatere). Bilde som er med viser hva som skjer hvis jeg klikker på noe i BIOS. I tilegg til dette, etter jeg reinstallerte driverne til GPU funker heller ikke oppstart av Windows(annet enn safe-mode) og en konstant "buzze" lyd kommer ut av høytalerne mine. Håper å kunne få hjelp ettersom jeg kjenner "gaming-suget" kommer å tar meg etter 4 måneder uten PC.
Takk på forhånd
http://i.imgur.com/hVPAaEX.jpg
Jeg antar at hovedkortet har innebygd skjermkort-chip? (har hovedkortet en vga-utgang f.eks. ? )

Ta ut det dedikerte skjermkortet, dersom maskinen kjører som normalt med det intigrerte skjermkortet til hovedkortet, kan det være interessant å begynne å se på garanti og reklamasjon for det dedikerte skjermkortet.

Fordi ut ifra bildet ditt, ser det veeeeldig ut som at skjermkortet er dødt snart på grunn av overoppheting.
Og da er den eneste reparasjonen en "gpu reflow" som jeg selv har klart å utføre med varmluftpistol på en laptop.

Men en slik reperasjon bryter garantier osv. så sjekk med butikken du handla i først, og be om nytt kort på garantien/reklamasjonen.

[EDIT:] aw fuck...

Forbes.com - New Windows 7 Patch Is Effectively Malware, Disables Graphics Driver Updates And Windows Defender

Fjern KB 3004394 om du har den installert.
Sist endret av Turbolego; 14. desember 2014 kl. 05:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg antar at hovedkortet har innebygd skjermkort-chip? (har hovedkortet en vga-utgang f.eks. ? )

Ta ut det dedikerte skjermkortet, dersom maskinen kjører som normalt med det intigrerte skjermkortet til hovedkortet, kan det være interessant å begynne å se på garanti og reklamasjon for det dedikerte skjermkortet.

Fordi ut ifra bildet ditt, ser det veeeeldig ut som at skjermkortet er dødt snart på grunn av overoppheting.
Og da er den eneste reparasjonen en "gpu reflow" som jeg selv har klart å utføre med varmluftpistol på en laptop.

Men en slik reperasjon bryter garantier osv. så sjekk med butikken du handla i først, og be om nytt kort på garantien/reklamasjonen.

[EDIT:] aw fuck...

Forbes.com - New Windows 7 Patch Is Effectively Malware, Disables Graphics Driver Updates And Windows Defender

Fjern KB 3004394 om du har den installert.
Vis hele sitatet...
Hei, takk for svar. Har dessverre ikke garanti på kortet mer, og jeg tviler på det er overoppheting som har forårsaket dette ettersom det varmeste kortet har vært oppe i er 60 grader. Har et integrert grafikk kort og PCn fungerer noen ganger når jeg bruker dette og tar gpu ut av hovedkortet

Kan forresten legge til at jeg mistenker heller at hovedkortet er byebye, men det kan være fordi det er mildere mot lommeboka

Edit: Grunnen til at jeg ikke har garanti er fordi jeg har "deformert" rammen av grafikk kortet p.ga. det ikke passet inn i kabinettet mitt
Sist endret av HaakonBacon; 14. desember 2014 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.