Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1123
God dag folkens

Driver å kikker rundt på pc-skjermer, ikke det at jeg trenger flere men.
Så søker jeg opp skjermen jeg kjøpte for en måned siden, BenQ XL2420Z 24", men modellen er tydeligvis utgått hos både Komplett og Dustinhome.
Den kan da ikke være XL2430T som er neste "modell", da denne har vært i salg lenge, samtidig som at den er ~300kr dyrere og ender på T og ikke Z.

Noen som vet hva den neste modellen blir/vil hete? Fant ingenting på google
Trådstarter
Der ja!
Rart at prisen blir rundt 5k da, i følge Prisguide.no. Dvs. ingen erstatning i middelklassen?
Sist endret av Hoat; 10. desember 2014 kl. 19:39.
Er ikke så mange g-sync skjermer på markedet enda, så de er priset ganske høyt.
Jeg kjøpte en sånn fra komplett på Black friday om det er til noe nytte.
Trådstarter
Det var nok på Black Friday at komplett solgte ut det de hadde. Er bare det at jeg syntes det er veldig snodig at de lager en g-sync skjerm til 5k som skal erstatte toppselgeren til 2,8k.

Hva annet enn g-sync har den å tilby da som ikke 2420Z har? Begge har 144Hz, 1ms GTG, 12M:1 kontrastforhold, GROM, så og si samme stativ+controller, og motion blur.
På hjemmesiden til BenQ (den danielsk linket til har de rett og slett kopiert XL2420Z, lagt til G-Sync og stokket om rekkefølgen på "specsa".

Hva med de som ikke bryr seg eller trenger g-sync, skal de da måtte betale 2k+ mer for en ellers klin lik skjerm?

Det blir det samme som å gi bort kunder til konkurrenter.
Sist endret av Hoat; 10. desember 2014 kl. 22:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
G-sync er ganske awesome, men krever at du har nvidia. Freesync er på vei som amd alternativ, men ikke lansert enda. Etterhvert går nok de fleste over på dette, men siden teknologien er ny og mange er villige til å betale en del, så blir prisene deretter.

Nå har jeg kikket litt ekstra, og funnet ut at det er denne skjermen som er erstatteren til 2420Z: https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2430t/821638