Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1253
Vet det er tråder på dette fra før og jeg tror jeg har skjønt hvordan det skal gå nå, men jeg lager en egen tråd for å skreddersy min egen situasjon. Jeg har flyttet inn i hybel der huseier har et Thomson Routermodem fra Viasat. Jeg får wifi ned i hybelen men jeg trenger et mer stabilt og kablet nett. Fra før har jeg en dlink dir 635 router.

Jeg ønsker å trekke en ethernet kabel fra huseiers routermodem og ned i hybelen, inn i min routers lan porter og da kan jeg bruke wifi og kablet nett fra routeren og rundt i hele hybelen. For at dette skal gå må jeg gjøre dlink dir 635 om til et aksesspunkt som forklart her: http://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Er det noe jeg da mangler? Skal dette gå? Beklager for en eventuell unødvendig tråd men det er første gangen jeg tukler med routere. Takker for svar

Bumper i håp av at noen med peiling skal snuble innom
Sist endret av Jeyloh; 16. juni 2014 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ja dette skal gå,

trekk en kabel fra viasat boksens lan port til lan port 1 på dlinken
deaktiver alt av dhcp \ nat på dlink
sett samme navn på wifi oppsett på dlink som viasat

dette skal nå fungere og alt være på samme nett, dette er et relativt dårlig oppsett når man tenker på sikkerhet og hastighets deling dåg..
Jeyloh's Avatar
Trådstarter
80 9
Huseier er en dame som ikke bruker mye internett. Hva vil det si at det er dårlig fordelt? Og jeg er ikke så veldig bekymret for sikkerheten utover passord, muligens idioti av meg men det får gå
du får ikke begrenset hastighet utover qos hvis viasat boksen støtter dette, og den enheten som trenger hastighet og conections stjeler alt så det blir laggete og tregt for andre enheter ved eventuelle streeming, spilling og nedlasting
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På kontoret har vi ingen trådløse nettverk, og 3G/4G er ustabilt. Vi har pc-er med Windows XP som er koblet til internett med kabel, og jeg har ikke fulle admin-rettigheter til pc-en. USB-portene fungerer utmerket. Jeg tror ikke at det er innebygget trådløst nettverkskort i pc-en.
Hvis dette er jobb så vil jeg først og fremst be deg kontakte IT Avdelingen \ IT Kontakten og be dem oppdatere pc-ene med noe annet en XP ( Så framt det ikke er en spesifikk grunn til at det blir brukt, men da finnes det også bedre løsninger...)

Ut over dette, så er det en ganske enkel teknisk løsning på å få trådløs, finn en router som støtter "AP-Modus" fin default gateway ip på nettverket på kontoret: på jobb pcen: start cmd.exe kjør kommandoen: ipconfig /all

Konfigurer routeren i AP-Modus med nødvendig info gjerne med ip fra en maskin på kontoret og default gateway
deretter kobler du kabelen fra maskinen du kopierte info fra og kobler den i WAN \ Internett porten på routeren du satte i AP-Modus der etter en kabel fra ruterens LAN1 port til pc-en du kopierte info-en fra, der etter rebooter du pcen så den får ny ip, wola, du har nå tjuv koblet et wifi nett på kontoret

Beste løsning er at IT Avdelingen setter opp dette så dere slipper å få en del merkelige feil hvis det er noen oppdateringer \ endringer i systemet