Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010541
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis 30% av lyset dens er blått, og plantene bruker mer eller mindre 100% blått i vekst, hvorfor miste 70% effekt? Eller tar planten til seg litt rødt og gult også i vekst?
Vis hele sitatet...
I bunn og grunn er det lumen som er viktigst -> jo mer jo bedre. Om dette kommer fra rødt eller blått lys er ikke så avgjørende som folk ser ut til å tro.
Det blir på en måte finjustering.
En HPS-lampe avgir nok lumen og nok lys av hele spekteret at det går helt fint å kjøre det hele veien.
Edit: Ser nå at det allerede har vært en diskusjon om det imens jeg skreiv :P
Sitat av Taurean Vis innlegg
High presure sodium (høyttrykksnatrium) - pærer har rødt og gult lys som passer til blomst. Metallhalogen er til vekst.

Ikke glem vifter.
Vis hele sitatet...
Ja er klar over det, men ser folk mixer inn MH for det blå spekteret for å få mere vekst i blonstringsfasen så jeg vurderte 2x hps 1x mh i cooltube for å få brukt lampene til overs.
http://buymarijuanaseeds.com/communi...8/#post-663684

Men ettersom jeg leste så det ut som det var flere fordeler med en HPS pære med 35% mere blått spektrum virker det som .

En litt mer oversiktlig oppdatering. (hva føler egentlig folket at jeg bruker tråden til en liten journal da?)

Prøver og finne ut hvorfor barney'sene gror som noen små dverg trær i størrelsen her nå, Å det må jo være et stress symptom, og eneste stress symptomet som matcher med skap-forholdene er abscisic acid release (et hormon som hemmer vekst). Det utløses av blant annet kulde, å det kan det jo ikke ha vært det har vært rundt 27-30c i skapet og 40-50% luftfuktighet. Men det utløses også på vann-mangel, noe jeg lurer på om jeg faktisk kan stemme.. Jeg har vært så nøye med å ikke begå nybegynner feilen med å overvanne dem at jeg rett og slett undervannet dem(var jo med leca), de har fått rundt 30ml vann om dagen i de pottene på bildene. Jeg har vært alt for opptatt med skapet til at jeg har fått fulgt med på plantene skikkelig. + mye annet småting som den ph kræsjen og co2 tabletter + for sterk vifte i starten

Mulig jeg gir opp barney'sene fortsatt endel som gjenstår som løse dører, vifte, sanitere skapet(gammalt alt mulig skap). Å velger en IBL(true inbreed line) med klima preferanser fra opphavet til strainen som matcher natt og dag klimaet skapet mitt samt dimensjoner, når alt er 100% ferdig.

Eller om jeg skal prøve å redde barneys'ene (opphavet til utbruddet på innegro interessen ) å potter dem om i en 6L airpot og en 11L vanlig. Og starter på en svak næring av rootjuice og bio-grow og bro-heaven?

Hva tror dere?


Også hva kjører dere av sirkulasjonsvifter? har nå innstalert en clash olson bord vifte i et 160x100x55 skap.

noe problem at den ikke er oscilerende?, plantene(de kommende) vil jo få en jevn unaturlig vind strøm midt på seg (som forårsaker stress?)

Burde viften blåse ovenifra og ned over plantene eller undenifra og opp? så jeg skyver kaldluften oppover?

Målet mitt er å skape sirkulasjon av luftfuktighet over bladene ved forsøk av 1x undermontert liten vifte og 1x overmontert større vifte, så blad-sonen vil få en fin tilførsel av co2 på dagen. På natten var ideen at timern skrur av lys og luftfukter så det kun er en tillførsel av frisk luftsirkulasjon istedenfor. (se bilde under)

Fleksibelt kanalrør for justering ettersom de vokser.
http://s17.postimg.org/lwd10gugv/111.jpg


Luftfukter-innsuget og Luft-innsuget er delt med moderskapet:
sirkulasjonsrøret til morskapet skal endres på :P
http://s22.postimg.org/e83u2gjc1/222.jpg
Alt er lagd med tanke på at det skal være lett å justere.

Også noe helt annet. Har noen av dere prøvd å eksprimentere med plante-hormoner?
http://www.bio-world.com/site/static...tHormones.html

6-Benzylaminopurine (BAP)

SPOILER ALERT! Vis spoiler


What It Can Do :

* 150 to 300 PPM: increase in flower size.
* 300 to 400 PPM: stem elongation was reduced.
* 1000 to 3000 PPM: will cause plant to branch out.

1. What Is 6-Benzylaminopurine?
6-Benzylaminopurine is a cytokinin that has a large array of effects. It speeds up cell growth and division, buds, flowering and branching.
http://www.agrocare.com.cn/Products/...minopurine.htm

2. What Are The Effects of 6-Benzylaminopurine?
6-Benzylaminopurine has ben found (1) to increase the thickness of stems, increase the leaf surface and the number of side branches. At the same time root growth was slowed down. This is very likely because the larger leaves provide more nutrients to the plant and reduce the need for root mass. At higher concentrations of 300 to 400ppm stem elongation was reduced.
1)
http://altair.chonnam.ac.kr/~horti/v...hungsj/re1.htm

3. How Does 6-Benzylaminopurine Affect the Number of Branches?
The Ontario Hosta Society reports (1) that wetting a hosta-leaf with 1000 PPM to 3000 PPM will cause the plant to branch out simmilar to cutting the end of the branch without the damage that pruning would cause. A Plumeria Society Research Bulletin (2)also reports that if a branch is pruned 6-Benzylaminopurine will generate more branches than prunning alone.
1) http://www.rittenhouse.ca/hortmag/Ho...a-Spring00.htm
2) www.theplumeriasociety.org/prb/prb_1-2.html

4. How Is Benzylaminopurine Used to Improve Flowering?
One Benzylaminopurine medicinal marijuana user has reported that he used the BA6 at 300 PPM 4 weeks into bloom and the results were amazing, with the flowers being noticably bigger on the sprayed plants than the unsprayed plants 1 weeks after application. He tried it at 150 PPM but 300 PPM being better.



gode kilder: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=226107

Også et litt generelt spørsmål til slutt da.
Hovedmålet mitt i gro-hobbyn er å krysse frem min egen plante med mine egne foretrukkene preferanser i ulike systemer samt en bonzai moder plante hva er deres?
Sist endret av canttouchthis; 2. juli 2013 kl. 09:45.
2x hps 1x mh i cooltube for å få brukt lampene til overs.
Men ettersom jeg leste så det ut som det var flere fordeler med en HPS pære med 35% mere blått spektrum virker det som
Vis hele sitatet...
Neida. Har du to HPS og en MH så blir det gull. Du trenger ikke kjøpe nye pærer om du ikke føler du har den tusenlappen til overs.

Prøver og finne ut hvorfor barney'sene gror som noen små dverg trær i størrelsen her nå
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis negativt...
Så lenge planten er fin og grønn så er det ikke noe galt med at den er liten. Man vil gjerne holde den lav så lenge bladutviklingen er bra; det er et tegn på at den får nok lys. Den skyter fart når du setter den i blomst liksom. Så om den er tyve centimeter nå så er ikke det fælt.
Post et bra bilde eller to så får vi ta en titt

Jeg har vært alt for opptatt med skapet til at jeg har fått fulgt med på plantene skikkelig. + mye annet småting som den ph kræsjen og co2 tabletter + for sterk vifte i starten
Vis hele sitatet...
Sånn skjer alltid på førstegrow.
Noe av problemet ditt ligger i at du prøver å optimalisere grow uten erfaring.
Weed trenger tre ting: jord, vann og lys. Få det i orden først før du kuker med co2 og whatnot...
Igjen, post et ordentelig bilde..

Mulig jeg gir opp barney'sene fortsatt endel som gjenstår som løse dører, vifte, sanitere skapet(gammalt alt mulig skap). Å velger en IBL(true inbreed line) med klima preferanser fra opphavet til strainen som matcher natt og dag klimaet skapet mitt samt dimensjoner, når alt er 100% ferdig.
Vis hele sitatet...
Neida. Ikke gi opp. La barneysene stå under lampe og la dem gjøre sitt.

Eller om jeg skal prøve å redde barneys'ene (opphavet til utbruddet på innegro interessen ) å potter dem om i en 6L airpot og en 11L vanlig. Og starter på en svak næring av rootjuice og bio-grow og bro-heaven?
Vis hele sitatet...
Potte om høres lurt ut. Men, du trenger ikke kjøre næring på dem.
La den stå i jordblanding, det holder i massevis en god stund framover.

Igjen, jeg tror du prøver å optimalisere for mye. Jord, vann, lys -> du trenger ikke mer enda.

Også hva kjører dere av sirkulasjonsvifter? har nå innstalert en clash olson bord vifte i et 160x100x55 skap.
noe problem at den ikke er oscilerende?, plantene(de kommende) vil jo få en jevn unaturlig vind strøm midt på seg (som forårsaker stress?)
Burde viften blåse ovenifra og ned over plantene eller undenifra og opp? så jeg skyver kaldluften oppover?
Vis hele sitatet...
Igjen: do it easy. Sett vifta i skapet, la den blåse på plantene -> ferdig.
Gro først, optimalisering senere.


Nå ser jeg ikke sånn supergodt på bildene dine, men:
-Pott om plantene dine.
-Ha et system på vanning.
-Ikke ta ting så tungt. Gi planten det den trenger og ikke bry deg så mye mer om hva, hvordan, hvorfor. Du må gå før du kan løpe liksom.
Hehe, ja du har nok rett i at jeg prøver å optimalisere uten erfaring ja men vil sette det beste mulige grunnlaget for dem(utifra det jeg har lest) forhasta meg kanskje litt med innendørs planting ja, skulle egentlig plante ute men så fikk jeg med 2 gratis innefrø.. da var det gjort :P. Kunne jeg valgt en annen strain hadde jeg valgt etter klimaet og dimensjoner eller BC god bud.
Men vi prøver! stuporsnic skal ut i dag å det er plass for barney's. Det jeg derimot skal gjøre er å kjøre 1 i hps lyset og 1 i led lyset i starten. Litt temperatur og fukt forskjeller i romma også så kan jo bli gøy å se hva de foretrekket.

Tror det blir billigere for meg å kjøpe en ny pære en å få ut varmen av 3x lamper med ballast


Den skyter fart når du setter den i blomst liksom. Så om den er tyve centimeter nå så er ikke det fælt.
Post et bra bilde eller to så får vi ta en titt
Vis hele sitatet...
Hah hadde den enda vært tyve så (de er 3 uker og 3 dager )
http://s21.postimg.org/lhwr77ts7/333.jpg
http://s7.postimg.org/kjw5vumxn/444.jpg

Ang jordblanding, har plantasjen hagejord(den med lite tilsatt næring)
Er en blanding av 70% jord 15% grov sand og 15% perlite med et perlit lag på toppen et godt medium?
Tenkte å ha i 1ml root juice i første vanning, også halvere anbefalte doser på biogrow og bio-heaven vær 3de vanning. Det burde være trygt? jaja veit optimalisere optimalisere.. men litt struktur må jeg ha, hehe.
Legger også ut ting som jeg syntes er interissant lesestoff, selvom jeg ikke har planer om det

Nei tok det egentlig ikke så tungt, ville bare lære noe fra det om de stryker med så stryker de med, da får jeg ihvertfall kjøpt en strain til mitt formål og ønske. Men så har jeg litt lyst til å lykkes også da, så jeg prøver å potte dem om.

Takk for svar!
Sist endret av canttouchthis; 2. juli 2013 kl. 10:38.
Bare fått tid til å satt ut 4 stykk i kveld. Som førstegangs dyrkern jeg er glemte jeg jo å la aske godgjøre seg noen uker i jorda først så jeg bare blanda den inn med jorda nå jeg hehe.. + glemte å avklimatisere plantene gradvis Håper det skal gå fint da det skal være en ganske hardfør strain.

Bilde av røttene:
http://s15.postimg.org/s5fg1nisb/555.jpg
http://s24.postimg.org/lrlcj4fvp/777.jpg
Flaskene var en midlertidlig løsning til vi får tak i blodmel og pissa litt rundt først.

Godt med perlite på toppen er et ganske godt myggbefestet område. Plantasjen hagejord med leca i bunn, også er dem planta i en fjellsprekk så det er naturlig drenering.
Sist endret av canttouchthis; 3. juli 2013 kl. 03:22.
Nye bilder av auto nilsen.. Fra en venn i nederland som tester ut mot en annen kommersiell strain.. Kjempespent

http://stonerr.net/wp-content/uploads/2013/07/dutch-nilsen.jpg

Fortsatt noen pakker igjen på TSD: http://www.seeddepot.nl/cannabis-see...te-breeds.html
Sist endret av Defman; 3. juli 2013 kl. 09:53.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Defman Vis innlegg
Nye bilder av auto nilsen.. Fra en venn i nederland som tester ut mot en annen kommersiell strain.. Kjempespent

Fortsatt noen pakker igjen på TSD: http://www.seeddepot.nl/cannabis-see...te-breeds.html
Vis hele sitatet...
Sitter i spenning selv, hold oss oppdatert på nilsen
Til dere som gror:
  1. Hvor mange gram får dere ca. per plante (både vått og tørt)?
  2. Hvor mange planter totalt og hvor mange gram totalt per innhøsting?
  3. Hvor mange watt per innhøsting?
  4. Hva blir gram-prisen for dere (hvis dere tar med startskostnadene)?

Ble litt mange spørsmål men håper noen svarer på ivertfall den første
1. De som er på bildet over (auto) er ca 20-50 gram tørt, avhengig av potter, lys, nøring etc etc etc.. Mye variabler for å regne ut ferdig vekt.. En plante mister rundt 80% vekt i forhold når det er tørt, så du kan regne ut selv hehe.. Mange frøbanker som legger ut våt vekt på sine frø, ser mye bedre ut med 400 gram per plante en 40 hehe CR13 får jeg som regel 50-120 gram tørt, igjen variabler i spillet her, har ikke latt den gro seg kjempestor, maks 11 liter potte..

2. Varierer fra tid og strains.. I forrigefjor hadde jeg for eksempel 65 stk i blomst ute i hagen, 7 stk ble høstet inn på høsten etter at alt møkk var luket vekk..

3. Spørs om jeg kjører ute eller inne.. Ute, ingenting, sol er gratis.. Inne pleier jeg aldri å bruke over 600 w hps.. Vanligvis cfl eller 400 hps..

4. Varierer igjen.. Jeg pleier sjelden å veie det eller regne ut kostnader per gram :P Jeg dyrker kun for eget bruk, aldri vært dealer og kommer aldri til å bli det.. Liker bare å gro selv i stedet for å kjøpe møkk på gata..

Håper det forklarte litt?

Ha en fin kveld videre folkens!
Sist endret av Defman; 3. juli 2013 kl. 19:15.
Behøver ikke vite noen spesifikk pris, men tar man en bedre pris for perfekt dyrket grønt, som er tørket og curet skikkelig?
Ey! Noen som vet om denne( http://www.designbelysning.no/vekstl...-vekstlys.html ) funker te å dyrke 5-isj planter..? Har et rom uten vindu så trenger noe som ikke produserer mye varme..
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Behøver ikke vite noen spesifikk pris, men tar man en bedre pris for perfekt dyrket grønt, som er tørket og curet skikkelig?
Vis hele sitatet...
Kort sagt nei(om annet er kontakten sleip og verdsetter ikke grønt framfor penger)Ja; vis det er landrace strain så går det ann å diskutere prisen litt opp.
-men det kommer jo helt ann på hvordan kontakter man besitter for det å finne perfekt dyrket grønt i seg selv kan være en gåte selv i mindre kvantum.
De fleste som har røyka en god del veit du må nesten dyrke selv for å få det en selv ønsker skal gjenspeiles i kvalitet. Av egen erfaring
Stemmer dette regnestykket?
NPK verdien i hagejord fra plantasjen er 12-4-18 NPK i vekstperioden skal jo være 15-10-10
Er det da slik at om jeg blander biogrow 4.3.6 så ender jeg på 16-7-24? altså for 1 for mye på Nitrogen 3 for lite på fosfor og 14 for mye på kalium?
Vil plantene få mangelsymptomer ved slike differanser som fks(+1.N)(-3.P)(+14.K).?
Hvordan får man da (om det er optimalt) evnt ned nitrogen og kalium? eller er det kanskje bare bra med for mye?
Leste engang om at man kan legge litt bark/sagflis på toppen av jorda for nitrogen, om det stemmer?
Blir dette andre verdier når alt har fått blanda seg i jorda?

Og er det mulig å måle slike verdier i jorda på samme måte som man måler pH i jord?

pH på 6.0 i jord. Burde jeg kalke det? eller økes dette av den høye pH verdien i springvannet her?

Biobizz sin skala, er det fra frø eller stikkling? de mener også at blomstringsfasen starter etter 3 uker ser det ut som? er ikke det litt tidlig?

Når starter egentlig grofasen?

Tjoff.. det var mye spørsmål :P håper det ikke gjør noe, bare veldig engasjert
Kan jeg bruke "destillert" vann som plantevann? Har mye run-off fra luftfukt anlegget som går ned til en kjele..
Lurte på om jeg kunne bruke dette vannet (som holder en pH på ca 7.0) som plantevann ?
Evnt putte en slik luftstein fra akvarium oppi for litt ekstra tilførsel av co2. Om det funker slik da.
Canttouchthis:

1) Litt usikker på det med NPK, men virker som du er litt langt unna på kalium. Bare 3 under på fosfor tror jeg ikke er veldig utslagsgivende. Men trodde canna-næring hadde veldig riktige mål til marijuanaplanter?

2) Det er noe som heter EC-måler, den måler hvor mye næring det er i det du måler i. Men den sier ikke noe om -hva slags- næring. Har lest mange steder at den er ganske viktig, spesielt når man dyrker hydro .. For meg virker det som noe for avanserte dyrkere.

3) 6,7 til 6,8 regnes som det optimale i jord.. Du får kjøpt PH-opp og PH-ned-pulver i akvariebutikker mener jeg å ha lest. Sikkert på dyrkesider også. Ville regnet det som sikrere enn å begynne med alskens andre rariteter.

4) Litt usikker på det siste.
Hmm ja.. Skulle gjerne finnet ut hvordan man regna ut NPK, ser ut som det bare er simpel matte utifra dosering fra produsent. ex: NPK på blodmel er 12-0-0 i 10L vann med 2Dl blodmel. Halverer du dl til 1dl så tror jeg du får 24-0-0, men halverer du blodmel til 1dl også så tror jeg den skal være på 12-0-0 igjen..
Grunnen til jeg lurte var pga jeg har på sikt lyst til å lage min egen organiske miks Nå vil jeg bare lære så jeg kan optimalisere litt, tror jeg går for en light mix av biobizz blanda med litt blodmel i jorda og magnesium sulfat i sprayvann på bladene, både biobizz og jorda mangler fosfor
Lurer på hvor lenge standar næringa i jorda holder seg på NPK ratioen jeg..
Må på sikt enten kjøpe en N.P.K test kit eller gå hydro :P detta er morsomt..

Funnet ut at dolomit kalk er ypperlig til ph opp, + inneholder også calcium-magnesium carbonate i følge yara. Testet det ut i går på utedunken til stuporsonicene som holdt en pH på 4.7(hærlig regnvann) Men overdreiv det litt så endte på 11.5 :P yay.. så helte det ut igjen. Men i teorien skal det stabilisere pH'n på rundt 7.0, noe som er ypperlig siden det er mye lyng og grantrær i området til stuporsonicene.. Så pH ned trenger jeg ikke tenke på ute, bare inne
Men vurderer å bruke det dampvannet, holder en nøytral verdi på 7.0 det også faktisk. ph'n i jorda nå er 6.7 faktisk, merklig nok, selv med 8.4 vann fra spring.

Noen som har prøvd å gi dem appelsin juice? leste at det skal senke ph'n litt samt gi dem en god smak?? Var mest for smakens skyld jeg var nysjerrig.

http://www.rollitup.org/general-mari...ml#post1325366
fant dette svært nyttig!

Takker for svar, Alle stuporsonicene untatt 2 stykker er nå satt ut har 1 inne jeg driver og eksprimenterer litt med LST på, den andre så litt sjuk ut å er til pleie, men de ble bedre når fikk planta dem alle om som tipsa over her Gitt de litt blodmel og rootjuice nå siden plantasje-jorda mangla litt nitrogen. De trenger å vokse litt så puslete som de er :P mens de enda er i grofasen.


Lurer fortsatt på hvor lenge de er i frøfasen før de går over til grofasen da biobizz sine skjemaer baserer seg på stikklinger. Er det 2 uker ca?
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://s21.postimg.org/xv7pl3yd3/888.jpg

Ser de friske ut? har noen små gule flekker på dem, svært lysegule også litt nekrotiske bladtupper. Men tror det kanskje kommer av at lampa var litt for nære(24cm), heva den til 33 nu. Bladene var også mere flate for et par dager siden.
Også starta svak næring med 2ml biogrow og en knipe magnesium sulfat for ca 4 dager siden.

Eneste jeg reagerer på er at dem drikker så lite vann? Den i airpotten kan jeg skjønne da jeg måtte bytte plass da jorda var fuktig pga luftfuktern hele tiden.
Men jeg vanner de jo 1 gang i uka jo? tok vel kanskje litt hardt i med å gå fra de små pottene de sto i til en 11liters.

http://s12.postimg.org/4yx12post/1111.jpg

2 utvalgte fra stuporsonicene ute.
Sist endret av canttouchthis; 16. juli 2013 kl. 04:53.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er dette?

http://imgur.com/d89OBV7
Sist endret av Kongotryne; 3. august 2013 kl. 03:15.
Dette er ganske stressende, med tanke på hvor mye utgifter og tid som har gått til dette prosjektet, har rundt 20stk, og en av dem hadde litt problemer med og miste frøet i starten, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men iallefall så sjedde dette over natten, rundt andre uke, de andre er helt fine, men er redd dette kan gå utover de og, fant ikke noen insekter på eller atme planten, og har ordentlig utstyr, med telt vifte lys osv. og det er ting jeg lurer på med dette som foreksempel: kan planten reddes? er det noe som kan smitte videre? burde den fjernes fra de andre plantene? vet du hva dette er?
Sist endret av Dodecha; 3. august 2013 kl. 10:46.
Ser ut som peppermynte, men få av oss er botanisere (dog enkelte hobby botanikere er her ). Kam jo vare cannabis også. Har samme farge....

Du er best til å svare på det. Hva for plante kjøpte de? Lagt godviljen til ligner det jo på enkelte av disse
https://www.google.no/search?q=canna...=lnms&tbm=isch , men så gjør dette: https://www.google.no/search?q=Peppe...=lnms&tbm=isch .

Fortell oss mer så kan vi hjelpe deg bedre..
Herlighet folkens dette er helt klart en cannabis plante ,desverre er den i ferd med å visne så jeg tror ikke det er annet å gjøre enn å kaste den.
Den startet med at dt ene bladet krøllet seg, å så deformert ut. Som jeg trur kom etter at den hadde prøvd å fått vrengt av seg skallet. noen dager etter var den hullete, så jeg gidd den mere vann, den vekser framdeles og deler potte med 2 andre. Redd for å fjerne den i og med jeg ikke vet va det gjør med andre røttene, mest skadelig å la den vekse eller la den stå?
Okey, for å få fakta på bordet her nå, dette er en post som burde vært postet i Utvalgte rusforumstråder i tråden "Groguiden". Men uansett, dette er så klart en cannabis plante, det ser man klart å tydelig på plantens bladvener, og hvordan den utvikler seg. Problemet du har med planten kan være mangt så mye, det kan være at du har brukt næring, det kan være et skadedyr pga hullene i bladene, eller så kan du ha stresset den med for sterk lys osv. Jeg la merke til på bildet at bladene nederst ser tørre og crispy ut, og videre opp at bladene har fått en deformering. Ang det med skallet, har ikke noe å si på bladsettene som er øverst, de tre-fingrede bladene. Det hadde hjulpet veldig å si faktisk hva du bruker på og til planten/e, som jordtype, ph-verdi, hva slags lys form du bruker og hvor nærme lyset er unna, og de grunnleggende faktorene for at planten skal vokse. Ellers ser planten fin ut i de nye skuddene utifra bildet, og husk at dette er en av verdens mest hardføre plante, så man trenger ikke å bekymre seg voldsomt. Ang det med å la planten vokse sammen med to andre planter når de har konmet såpass langt, kan være et problem hvis potten ikke er tilstrekkelig stor nok i volum, jeg hadde heller flyttet de skånsomt vekk, og plasert de separert i hver sin potte,slik at du ikke får problemer med røttene.

her er en linke med problemer knyttet til cannabis kultivering, som tar for seg alt fra vannproblemer, næringsproblemer og insekter osv.
Håper planten din kommer seg, har selv sett planter som har hatt mye værre problemer i første livsfasen, men de har altid klart seg bra.
Lykke til videre med prosjektet ditt! :-)
Takk skall du ha Dark Shadows, de startet litt hardt med en hetebølge på rundt 30 grader, ellers er alle fine og sunne , frøene ble kalt Special queen, kjøpte de med fra amsterdam, ilag med litt diverse andre frø
vanskelig å si hva problemet kan være fordi du har ikke skrevet oppsettet og hvilken behandling planten får. Men den er langt ifra død og det er enkelt å redde den. Canna planter tåler vanvittig mye juling. Det er på en måte egentlig ugress, mange problem er at de får for mye behandling.
Tror ikke det hjelper med mer vann enn nødvendig, vil heller tro at det er for lite næring i jorden til planten.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Tror ikke det hjelper med mer vann enn nødvendig, vil heller tro at det er for lite næring i jorden til planten.
Vis hele sitatet...
Planten trenger neppe ekstra næring i denne fasen her. Man skal ihvertfall være veldig forsiktig med å tilsette noe.
Har ett spørsmål.
Dey virker som de fleste bruker hvite som farge på veggene, men er det ikke mye mer effektivtå bruke noe mye mer reflerkterende som f.eks. aluminuimsfolie eller hvis du vil være super særiøs bruke speil som vegger?

Oppsummert: Hvorfor ikke bruke aluminiumsfolie eller speil som vegger?
Mylar er tingen, søk det opp på google. Fåes kjøpt hos cropshop.no (jævlig dyrt da)
Sist endret av A-tillah; 9. august 2013 kl. 00:06.
Sitat av dingobingo Vis innlegg
Har ett spørsmål.
Dey virker som de fleste bruker hvite som farge på veggene, men er det ikke mye mer effektivtå bruke noe mye mer reflerkterende som f.eks. aluminuimsfolie eller hvis du vil være super særiøs bruke speil som vegger?

Oppsummert: Hvorfor ikke bruke aluminiumsfolie eller speil som vegger?
Vis hele sitatet...
For det første, speil er totalt bortkastet penger, speil "sluker" mye mer lys enn de reflekterer. For det andre, skal du bruke sølvfolie så vit at det er den "matte" siden som reflekterer mest lys. For det tredje, super mylar er utrolig dyrt i forhold til hva det gir tilbake. Og for det fjerde og ikke minst det viktigste, hvit matt maling gir et den beste refleksjonen, ikke bare fordi den stjeler minst lys, koster lite og reflekterer lys enormt godt, men også fordi hvit maling gjengir flere farger av spektrumet, noe som betyr at planten får mere lys fra både den blå og den røde delen av spektrumet som planten bruker mest av!

Til slutt, er man seriøs så har man prøvd alle de forskjellige typene refleksjonsmateriale og sett at plantene uten tvil trives best med hvit maling på veggene rundt seg

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Mylar er tingen, søk det opp på google. Fåes kjøpt hos cropshop.no (jævlig dyrt da)
Vis hele sitatet...
Maylar er for de som liker å røyke mer enn de liker å kultivere planter. Maylar er bedre enn speil og sølvfolie, men det kan på ingen måte måle seg med hvit maling. Det er utrolig mange nettbutikker som selger co2 tabletter som man skal ha i vannet før man vanner plantene, dette forteller ganske mye om nettbutikken da Cannabis planter ikke kan ta opp co2 via røttene sine...
God dag godtfolk, planta et seed jeg fant i mekket mitt noen uker tilbake i god 50/50 kompost/plantasjen jord og plasserte den i vinduskarmen, resultatet har overrasket meg for å si det mildt.

Uansett, til poenget. Er det noen som kan identifisere strain for meg?

http://i.imgur.com/XZJQkYZ.jpg?1

Takk på forhånd.
Sist endret av Mentalism; 9. august 2013 kl. 19:08.
Nei, det er ingen som kan identifisere strain for deg...
Det er så close til umulig som man får det. Man kan se om det er en indica, hybrid eller ren sativa etterhvert men å finne fram til korrekt strain ut ifra bilder er umulig(så lenge det ikke er duckfoot el.)
Sitat av moret Vis innlegg
Nei, det er ingen som kan identifisere strain for deg...
Det er så close til umulig som man får det. Man kan se om det er en indica, hybrid eller ren sativa etterhvert men å finne fram til korrekt strain ut ifra bilder er umulig(så lenge det ikke er duckfoot el.)
Vis hele sitatet...
Hehe, ok takk takk. Jeg er helt grønn på området for å være helt ærlig, men satt igang å lese litt når jeg så det begynte å gro. Meget interessant.
Uansett, setter pris på hjelpen. Skal prøve å oppdatere om ting går fint fremover, utrolig morsomme saker!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liten update, sola skinner utrolig nok enda
http://i.imgur.com/Wc5Lsys.jpg?1
Daus. Det viser seg at en av to planter jeg har i samme potte er ei gubbe, dukket nettop opp frø på ham, må jeg kappe den ned, eller er skaden allerede skjedd på frøkna mi? (hvordan kan jeg evt sjekke dette?)
Alltid koselig med cannabis som husplanter
Sitat av Turelli Vis innlegg
Det viser seg at en av to planter jeg har i samme potte er ei gubbe, dukket nettop opp frø på ham....
Vis hele sitatet...
Wut? Har du et bilde av dette?
Sitat av moret Vis innlegg
Wut? Har du et bilde av dette?
Vis hele sitatet...
om det er plantet en hann og en hunn i samme potte, så er vel det ikke så mye å "wut`e" for??

TS:Regner med du har skrevet feil, å ikke mener frø, men "baller"?
Uansett:
Klipp ned hannplanten. Tørk ned dyrkeskap eller whatever du har.
Har du ikke startet blomstringsfasen enda skal det gå helt ok. Om det dukker opp frø; plukk av disse med en gang.
Til neste gang: en plante i hver potte. Og ikke start blomstring til du er sikker på kjønn.
Har nå nettopp sådd noen frø jeg er litt usikker på er hamp siden de ennå ikke har spiret
ble veldig utydlig men håper noen kan svare om det er hamp eller ikke?
http://oi44.tinypic.com/2ebh5cx.jpg
Sist endret av Dodecha; 28. august 2013 kl. 14:37. Grunn: stort stygt bilde som bryter designet på siden
Som jeg sa på norcan, hvis du ikke har tålmodighet til å vente en ukes tid på å se om det er en hamp plante eller ikke, så har du heller ikke tålmodighet til å dyrke cannabis.. True story

Det ser ut som hamp frø, men det er et dårlig bilde..

Du kan få gratis auto frø her: http://stonerr.net/?page_id=18281
eller her (2 dager igjen): http://whatsyourdefinition.com/?page_id=2882

Sharing is caring
Sist endret av Defman; 28. august 2013 kl. 12:53.
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen frø, men har aldri bestilt dette på internett tidligere. Lurer derfor på om noen har noen nettbutikker å anbefale som de har handlet på tidligere, og hvor frøene gikk gjennom tollen? Nettbutikken må tilby feminiserte frø.

Ett alternativ er å dra til utlandet for å kjøpe de. Selger de frø i butikk i Danmark eller Sverige?
Sist endret av caperno; 28. august 2013 kl. 13:05.
Vel, her er min nettbutikk: www.insolitebreeds.com

Laget i Spania, men kun regular frø, ingen feminiserte.. Sjekk ut "Auto Nilsen" "Mazauto" og "CR13".. Har noen nye typer fra denne sesongen som skal jobbes videre med:

"Mehdi-Sin" (Super syrup x Mazauto) Mehdi som har laget den, så da ble navnet fengende når det er "Mehdi-sin" plante.. Tok du an?

"SR13" (Sour 60 x CR13)

"SourMaz" (Sour 60 x Mazauto)

"Magma" (Magnum - Mazauto)

"OST" (Sweet cheese x CR13)

Enjoy
Sist endret av Defman; 28. august 2013 kl. 13:15.
@Caperno Du kan kjøpe fra Danmark. www.cannaseeds.dk Har erfaring med 6 forskjelliges strains derfra men det er utendørs. De har ikke så godt utvalg i feminiserte.

Defman du må være kirby,
@coldz: Si señor

@Doktor: Greenhouse seeds? Lest om mr.nice og arjan før? Hvis ikke, les dette: http://www.mrnice.nl/forum/4-talk-sh...what-puke.html
Haha, "Mehdi-Sin". Skal definitivt prøve noen av dine frø en gang i fremtiden, Defman!

Hadde jo vært litt stili å spør om noen blir med å røyke nilsen
Kult navn ikke sant? Nilsen er mitt navn, og Mehdi-Sin er etter kompisen min Mehdi.. Første planta han pollinerte og lagde frø med, så vi syntes det fenget bra med navn etter breeders hehe

Har vært igjennom den samtalen mange ganger haha, hadde vært skikkelig stilig hvis jeg kommer tilbake til Norge om noen år og Nilsen er rundt i gatene..

Er allerede noen krysninger med Nilsen på Norcan, har delt ut massevis av gratis frø de siste årene
Sitat av Defman Vis innlegg
Kult navn ikke sant? Nilsen er mitt navn, og Mehdi-Sin er etter kompisen min Mehdi.. Første planta han pollinerte og lagde frø med, så vi syntes det fenget bra med navn etter breeders hehe

Har vært igjennom den samtalen mange ganger haha, hadde vært skikkelig stilig hvis jeg kommer tilbake til Norge om noen år og Nilsen er rundt i gatene..

Er allerede noen krysninger med Nilsen på Norcan, har delt ut massevis av gratis frø de siste årene
Vis hele sitatet...
Har dere/du brukt tid på å stabilisere strains?
Altså, krysspollinere med morplanter og whatnot?