Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3060
Heisann!

Jeg har 2 bluetooth headset. Sennheiser momentum wireless 3.0 og Jabra elite 75T. Begge støtter bluetooth 5.0.

Har akkurat kjøpt meg en stasjonær PC som ikke har støtte for bluetooth på hovedkortet. Har prøvd å kjøpe 2 forskjellige bluetooth 4.0 dongles, men ingen av de fungerer.

Uansett hva jeg gjør får jeg ikke til å koble noen av headsettene til PCen. Sennheiser headsettet dukker aldri opp, mens Jabra proppene dukker opp av og til, men når jeg prøver å koble til blir lyden ekstremt skurrete og dårlig.

Har prøvd forskjellige USB ports på PCen, prøvd en USB kabel forlenger, ingenting fungerer.

Begge headsettene fungerer fint på mobil, laptoper og PCer med innebygd bluetooth.

Regner med bluetooth 5.0 headset fint skal fungere med PCer med bluetooth 4.0 siden bluetooth er bakoverkompatibelt...

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan koble headsettene til PCen eller hva som kan være problemet?
Vet ikke hvilke dongles du har prøvd, men har selv denne: https://www.elkjop.no/product/data/k...-0-usb-adapter

Fungerer på Jabra Elite 85h og Sony wh-1000xm4.
Takk for svar! Det er dessverre en av de jeg har prøvd.
har du testa headsettene på en anen pc også? test de i en usb port på en anen pc og se om det er headsettet sin usb som er ødelagt.
det kan lett være det!
På norske nettsteder er bluetooth USB jævlig dyrt. Se heller på Ali-Express det er det for 15 kr men kan ta lenger tid pga korona
Sist endret av faktura94; 17. september 2020 kl. 11:34.