Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3073
for 10-11 uker siden spirte jeg en critical automatic.
etter 4 uker begynte blomstringsfasen å vise seg.
Det er den buskeste busken som går å tenke seg, kanskje 40cm høyde.

den var så overaskende full av blad tett i tett at jeg defolierte 60-70% for å gi mer lys inn. og for å gi lys i det heletatt til de kommende blomster.

ouch!

jepp. i did it.

den er fortsatt i "uke 4", den har ikke vokst en millimeter på 6 uker. blomstene vokser ikke. men alle bladene er tilbake. verdens buskete buske nok engang.

noen som har vært i lignende situasjon?
kommer den blomstre?

jeg har lys på 24/7, ble den så stresset av defoliering at den ble en photopheriod? å vill ikke blomstre før jeg setter på 12/12?

17 liter dirtpod med kvalitetsjord, har ikke gitt noe næring enda å den viser ingen tegn på behov.

luftsirkulasjon normalt.
temp og fukt normalt.
egentlig alt er normalt.
runoff var litt sur btw, så flusha med 7.0ph. for 2 uker siden.

har sommerferie om 2 uker å jeg begynner snart å gråte.

hjelp og tips mottas med stor takk.
Trådstarter
3 0
jeg vurderte det i førsteposten, men jeg har altså ikke et synlig problem.
Nei, den har ikke blitt photo.
Hva består mediet av? Kun jord? Og hvilken jord? Cannabis trenger luftig medie og er jorda for tett kveler du røttene.
Om jorda ikke inneholder næring så kommer planta til å trenge næring og mangelsymptomer burde vise seg.
Og fordi om du ikke ser symptomer betyr ikke det at andre ikke gjør det.
Hvis du har defoliert 60-70% av en auto i blomst, så kommer den til å gå i sjokk og bruke all sin energi på å gro tilbake det du klipte vekk og lite energi på buds.
Trådstarter
3 0
Sitat av Odd Vis innlegg
Hvis du har defoliert 60-70% av en auto i blomst, så kommer den til å gå i sjokk og bruke all sin energi på å gro tilbake det du klipte vekk og lite energi på buds.
Vis hele sitatet...
men kommer den fortsette blomstre etter den har gjort det?
det har gått mange uker. føler den har fått tid på seg.
alle blad virker ha grodd ut igjen.

om det er som det sies at auto går på tid, så kanskje den er ferdig nå i uke 11 uten buds?

eller om den kommer til å blomstre klart seinere, i uke 17 feks?

skal jeg kaste den eller la den stå?
Sitat av rhythm Vis innlegg
men kommer den fortsette blomstre etter den har gjort det?
det har gått mange uker. føler den har fått tid på seg.
alle blad virker ha grodd ut igjen.

om det er som det sies at auto går på tid, så kanskje den er ferdig nå i uke 11 uten buds?

eller om den kommer til å blomstre klart seinere, i uke 17 feks?

skal jeg kaste den eller la den stå?
Vis hele sitatet...

Jeg har veldig liten erfaring ned auto. Men hvis den ser frisk og fin ut ellers, så syns jeg du skal kjøre på og se hva som skjer.

Hvor langt kom den i blomst før den sluttet?

Har du kontroll på Ph, temp, fuktighet?
Låner denne litt, jeg har en plante som egentlig er så si ferdigblomstret men det er såvidt noen små buds på den. Den stoppa litt etter å fått får mye næring.
Vill planten fortsette og vokse eller er den ferdig når den har vært 12-14 uker i blomst? 12-14 uker var det som var blomstringstiden på denne planten.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Låner denne litt, jeg har en plante som egentlig er så si ferdigblomstret men det er såvidt noen små buds på den. Den stoppa litt etter å fått får mye næring.
Vill planten fortsette og vokse eller er den ferdig når den har vært 12-14 uker i blomst? 12-14 uker var det som var blomstringstiden på denne planten.
Vis hele sitatet...
Hva slags strain er det? Så den har stått 12 uker men har bare små buds? Hmm.

Kjøp deg et mikroskop og se på trichomene på budsene. Hvis de er blanke, så er den ikke ferdig. Hvordan ser pistillene ut?

Det hadde hjulpet ekstremt mye med gode bilder.
Det er en nevilles haze. Budsa har så si stått stille i over en mnd tror jeg. Men uansett om det viser seg at den er ferdig er budsa så små at det ikke kan røykes. Skal se om jeg får bilder ettervært.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det er en nevilles haze. Budsa har så si stått stille i over en mnd tror jeg. Men uansett om det viser seg at den er ferdig er budsa så små at det ikke kan røykes. Skal se om jeg får bilder ettervært.
Vis hele sitatet...
Nevilles haze ja. Har aldri dyrket den, men det er drømmestrainen min. Skal vel stå minimum 16 uker avhengig av hvilken pheno du har.

Er det Mr Nice?
Greenhouse, ah stemmer det var 16 uker ja..
Har du flusha den etter du gjødsla for hardt?
Ja flusha ja, men tror jeg bare må kaste inn håndkle da den ikke står å redde. Den har mista godlukta si og det lukter egentlig bare gammelt gress nå samtidig som den bare blir mer og mer gul/brun og før pressa den scrog nettingen opp nå har den sunket, og til tross for rett næring er den nok død nå. Lurer på om det kan være rotråte.

Sist endret av NokErNok; 21. juni 2020 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva i alle dager! RIP.

Det der ligner på growteltet mitt etter at jeg kom hjem fra ferie i Asia, og kompisen min som skulle vanne hadde gidd faen i hele greia. Bare å kaste og prøve på nytt, kanskje med en strain som er enklere å dyrke. Sativa strainer er ikke å anbefale for en nybegynner. Men kudos for at du prøvde da. Når du har et par grows bak deg så skal du se at det går bedre.
Det som var problemet her er at jeg venta for lenge med å sette den i blomst. Den fylte hele teltet på 1,5x1,5 meter og vell så det oppigjennom veggene. Det ble for mye til å klare å kontrollere planten jevnlig for feil synes jeg. Men finnes det noen norske guider på coco? Er så lei av at dwc gjør at plantene ikke er flyttbare osv. Ikke så god i engelsk, har googla, men trenger en norsk guide. Vet det ligger på norcan, men den har jo vært nede i flere måneder og skulle bare være stengt i ca 2 uker..
oi shit ja.

hvorfor vil du ikke dyrke i jord?
Sist endret av magnet; 21. juni 2020 kl. 18:46.
Jeg trodde du var TS, Pilleknaskern.
Sitat av magnet Vis innlegg
oi shit ja.

hvorfor vil du ikke dyrke i jord?
Vis hele sitatet...
Det går tregere og ofte noe mindre plante, men skal gjøre det engang tenkte jeg. Men da skal jeg dyrke med organisk/naturlig næring. Jord gir jo mye bedre smak osv sies det.
Men nei, jeg har kun erfaring med å dyrke i jord. Skulle gjerne ha hjulpet deg!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg trodde du var TS, Pilleknaskern.
Vis hele sitatet...
Beklager bare lånte tråden litt :P
Du kan jo lage super soil! Har ikke prøvd det selv, men skal uten tvil gjøre det dersom jeg begynner å dyrke igjen.

Det krever litt arbeid og du må skaffe en del ingredienser, men til gjengjeld har du en jord som visstnok skal være helt magisk. Kan legge vekk dunken med næring og ph+, og bruke kun vann fra springen fra fra det spirer og helt frem til høsting. 100% organisk. Da får du visstnok den mest velsmakende røyken etter det jeg har hørt. Jorden har næring som plantene tar til seg i tempoet de selv ønsker, noe som jeg vil tro gir god yield. PHen er selvregulert.
Men må presiere igjen at jeg ikke har førstehåndserfaring med super soil da. Jeg har ikke mulighet til å dyrke nå, noe som er jævla trist, men blir vel igjen en gang i tiden, og da skal jeg lage super soil.
Sist endret av TrippyKing; 21. juni 2020 kl. 19:27.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja flusha ja, men tror jeg bare må kaste inn håndkle da den ikke står å redde. Den har mista godlukta si og det lukter egentlig bare gammelt gress nå samtidig som den bare blir mer og mer gul/brun og før pressa den scrog nettingen opp nå har den sunket, og til tross for rett næring er den nok død nå. Lurer på om det kan være rotråte.

Vis hele sitatet...
Trist syn Spesielt nå i disse dager!

Hvis det er dwc, så burde du vite om det er rotråte eller ikke. Hva slags næring brukte du? Og hvor mye? Hvor ofte rensa du og bytta ut næringen? Har du fulgt med på PH verdiene?
Ja men ec bekka 6 engang og det var da ting gikk nedover. Ser ikke noe råte på rota men..