Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 772
Hva må jeg gjøre for å beholde linjeskift i tekst som skrives i skjema (og skrives til database, mysql).

Typsik:

Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1.

Så vil jeg lage et avsnitt (med linjeskift) og skrive mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer.
Vis hele sitatet...
Dette kommer ut fra db'n i en chunck hos meg, slik:

Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Dette er min tekst om tema1. Så vil jeg lage et avsnitt (med linjeskift) og skrive mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer. mer mer mer.
Vis hele sitatet...
Hva gjør jeg (i php) for å beholde linjeskift?
les om nl2br()
Sist endret av esl; 21. april 2007 kl. 17:05.
Trådstarter
51 5
fett.
takk for rakst og godt svar.