Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3336
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først av alt, jeg har vært i kontakt med profesjonelle, men de tar meg ikke seriøst. Tror det er litt verre enn jeg klarer å uttrykke. Så jeg prøver å ser om noen her inne har opplevd noe lignende. Fordi jeg sliter skikkelig, vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett. Har røyket weed i 6 år. Mange år daglig, andre av og til. Har nå kuttet ut røyken fordi det skapte veldig mye problemer for meg.

To ting som virkelig plager meg:

Jeg sitter å strammer musklene i ansiktet hele forbanna tiden. Ikke bare litt, nesten som jeg lager en grimase. Det er veldig fucka. Strammer og strammer helt til jeg blir sliten. Nå er jeg helt matt i kinnene og kjeven fordi jeg strammer, også sier jeg til meg selv; slapp av. Så går det 10 sekunder igjen så strammer jeg hele ansiktet. Sånn kan jeg sitte en hel kveld. Spesielt ille er det hvis jeg konsentrer meg veldig. Men også uten at jeg gjør noe.

Andre er at hodet mitt føles tåkete og konstant stresset. Det er som hodet mitt sier; kom igjen, raskere raskere! Kjenner ut som jeg er i en evig stressboble. Har gått lenge uten weed nå, men det går ikke over. Det blir nesten verre. Klarer ALDRI slappe av. Det kjenner ut som jeg har et filter over bevisstheten min som gjør alt uklart og stressende. Skjønner ikke hva kroppen min driver på med. Er et konstant jag, «raskere, du må gjøre det raskere. Kom deg dit, fort deg» Klarer aldri slappe av. Sliter med å fokusere. Det er som noen sitter inni hodet litt å roper «LALALALALALA. Ikke at jeg faktisk hører det, men følelsen. Klarer ikke fokusere.

Er veeeeldig arvelig belastet. Har nesten en hel familie med Bipolar lidelse (far med bipolar lidelse) og flere med tourettes syndrom. Mange har slitt veldig psykisk. Begynner å bli litt bekymret for min egen helse. Er riktig alder til at slike ting kan begynne å blomstre.

Noen som vet hvordan man bipolar lidelse kan starte? Hva er det første man legger merke til. Har vært mer unipolar til nå. Stabilt nede, men jeg vet ikke.

Akkurat det med ansiktet er så ille. I mens jeg skriver dette sitter jeg å strammer så mye at jeg får vondt. Hva skjer???

Setter pris på om tråden kan få stå, fordi jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Psykologer sier jeg bare er emosjonelt skadet etter en hard oppvekst og at fryktsystemet mitt er helt ute å sykler. De sier jeg er veldig bevisst over min egen tilstand og har mye innsikt. Gjør alltid et godt førsteinntrykk, men det er bare bull egentlig. Er god på å holde maska og steller meg selv, kler meg pent osv. Men hva hjelper det meg liksom. Prøver ikke å skryte av meg selv nå, men tror folk oppfatter meg som mye mer stabil enn det jeg egentlig er. Tror ikke de skjønner hvor ille det er.

Kan det være rusrelatert? Har prøvd det meste av drugs som finnes i dette land minst en gang. Er 100% clean nå, men plagene går aldri vekk.

Dette ble veldig rotete, men jeg klarer ikke fokusere.
Trur du først og fremst skal prøve og slappe litt av. Puste litt rolig og prøve og tenke at vi lever alle på samme klode og vi har alle ett hodet.
Du er ikke unik eller spesiell.
Prøv og ta på deg skoa og gå en tur uten oh tenke så mye først. Just do it. Gå til du ikke orker mer så gå hjem.
Ring fastlegen og spør om 25stk valium evt annet muskelavslappende og ikke ta de for rusens skyld.
Tenk deg selv om du fyller blyfri 95 på en diesel motor i 6 år og når de på verkstedet klør seg i hodet så er det en grunn til det.

Livet er steinhardt og vi legger vår egen vei her. Prøv og snakk med noen da beveger du munnen så spenningene roer seg litt.

Ønsker deg masse god bedring.
Og husk selvom alle andre i familien er syke så er ikke du det.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av stangut Vis innlegg
Trur du først og fremst skal prøve og slappe litt av. Puste litt rolig og prøve og tenke at vi lever alle på samme klode og vi har alle ett hodet.
Du er ikke unik eller spesiell.
Prøv og ta på deg skoa og gå en tur uten oh tenke så mye først. Just do it. Gå til du ikke orker mer så gå hjem.
Ring fastlegen og spør om 25stk valium evt annet muskelavslappende og ikke ta de for rusens skyld.
Tenk deg selv om du fyller blyfri 95 på en diesel motor i 6 år og når de på verkstedet klør seg i hodet så er det en grunn til det.

Livet er steinhardt og vi legger vår egen vei her. Prøv og snakk med noen da beveger du munnen så spenningene roer seg litt.

Ønsker deg masse god bedring.
Og husk selvom alle andre i familien er syke så er ikke du det.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener med unik og spesiell? Er det noe jeg ikke føler meg så er det det. I wish.

Hadde så mye angst i går at jeg måtte drikke en flaske rødvin for å ikke klikke i vinkel. Våknet 05 etter to timer med søvn.

Lagde ikke tråden for å få sympati eller score noen edge Points. Det er i desperasjon. Hvis dette er sånn livet skal være så vil jeg ikke være med lengre.

Kan sier at jeg hadde det sånn før cannabis også. Var innom PUB ukentlig i mange år. Det er noe galt med meg, det kjenner jeg. Men spør jeg legen om beroligende blir jeg nærmest ledd i trynet. Lurer på om det kan ha noe med at jeg innrømte bruk av hasj for en psykolog for mange år siden? Har vært så mange runder med psykolog og psykiatere.
Har du blitt utredet for Tourettes? Om det kan være en form for ticks?
Nei beklager virkelig om det med spesiell osv kom feil ut. Prøvde bare og få deg ned på jorden og få pusta litt.

Prøvd mindfullness? 4 fun?

Nei herregud jeg skjønner du er alvorlig og at ting er stygg tungt nå. Men om du er sikker på at det er noe feil så skylder du kroppen såpass at du finner ut av det?
Og for gudsskyld bytt fastlege asap. Minfastlege.no eller no. Bytter du idag kan du få time 2mai hos ny lege.
Du trenger beroligende i større grad enn meg og jeg får det om jeg spør pent og forteller situasjonen.

Tviler sterkt på at legen har fått noe info fra psykriater mtp rev røyk før. Men du vet du har krav på innsyn i jornalen din? Kan du sjekke også.

Men slapp av. Livet er ikke sånn som nå lenge. Dette klarer du. Tenk fine tanker

Om det er virkelig blytungt så send meg en PM så fårru nr mitt og kan ringe vis du vill snakke med noen
Sist endret av stangut; 30. april 2019 kl. 08:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler deg å skrive ned symptomene dine på ark og så bestille time hos legen og vise det til han/henne skriftlig. Kan være enklere å formidle da.

Forøvrig så anbefaler jeg deg å l-theanine. Et te-ekstrakt som har en beroligende og neuroprotective effect på overstimulerte hjerner uten å være vanedannende eller ha andre negative baksider.

Jeg hadde mange lignende symptomer som deg i et par år, men for meg så hjalp det sammen med L-glutamate og n-acetyl-Cysteine veldig mye.
Sist endret av Picard; 30. april 2019 kl. 08:34.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Først av alt, jeg har vært i kontakt med profesjonelle, men de tar meg ikke seriøst.
Vis hele sitatet...
Hvem tar det ikke seriøst, fastlegen? Hva sier h*n? Som nevnt over er det veldig lett å bytte fastlege, sjekk eventuelt på legelisten.no om andres erfaringer med ulike leger først. Hvis du forteller om disse symptomene, samt hard oppvekst og psykisk sykdom i familien og fastlegen ikke ser problemet, da er vedkommende ganske udugelig.

Psykologer sier jeg bare er emosjonelt skadet etter en hard oppvekst og at fryktsystemet mitt er helt ute å sykler.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke bare det, akkurat. Hvis det er det som er tilfelle så er vel psykologbehandling tingen. Du sier psykologer i flertall, har du prøvd behandling eller bare vært innom ved engangstilfeller?
Anonym bruker
"Begeistret Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ikke lege eller psykolog, men det du opplever høres ut som en kombinasjon av tvangstanker/angst?

Du sier at du sitter og strammer musklene i ansiktet ditt til du blir sliten. Med mindre du har en sykdom som strammer musklene for deg, så er det riktig som psykologen(e) sier - du er veldig bevisst over din egen tilstand. Spørsmålet er hvorfor du strammer musklene i ansiktet ditt. Tvangstanker? Har du noen i familien din som lider av OCD? Strammer du ansiktet ditt hele døgnet eller kun når du gjøre spesifikke ting? Gjør du det når du er med venner, familie, er på kino, svømmer etc? Kanskje du må få tankene på noe annet.

Når det kommer til tåkete hodet og mye stress, så er jeg sikker på at det er mange andre på forumet her som kjenner seg igjen, inkludert meg (brukt forskjellige rusmidler i flere år). Men det som skiller deg ut er at hjernen din må "jobbe raskere og raskere". Kan du utdype deg litt her, eller blir det for vanskelig å forklare følelsen? Høres ut som psykiske problemer. Jeg prøver ikke å være frekk, men den eneste tanken som slo meg.

Som sagt, jeg har ikke utdannelse, så ta det jeg sier med en klype salt. Har du forresten prøvd å meditere? Sitt deg ned, gjerne ute i naturen, kjenn vinden i ansiktet ditt, pust helt med ro, prøv å roe deg ned. Bli bevisst på dine følelser, psykisk og fysisk, pust dypt og sakte, kjenn luften trekkes ned i lungene dine. Se om du ikke strammer ansiktet ditt når du tenker på andre ting.


Lykke til.
Jeg kan hvertfall si en ting, at det kan hjelpe med en pause fra røykinga. Jeg kjente på slutten før jeg slutta nå at jeg også følte et slags indre stress. Etter å ha lest litt på temaet vet jeg at ved daglig røyking eller stort inntak blir hjernen dårligere på håndtere stress på egenhånd da dette er noen av de samme reseptorene som THC vanligvis okkuperer.

Prøv deg noen uker uten røykings, spis litt bevisst sunn mat og prøv deg på litt aktivitet. Trenger ikke nødvendigvis være hardtrening men å tusle deg en tur hver dag bare for å få litt blodsirkulasjon. Når det har gått en 2-3 uker så burde det begynne å rette seg litt opp i hjernekjemien iht THC. Se om dette ikke hjelper litt på For meg var det en avgjørende faktor og jeg føler meg mye bedre om dagen, samt har jeg endelig begynt å naturlig sovne litt lettere. Slitt en del med insomnia nettop pga mye av det du beskriver med anspenthet både fysisk og mentalt.

Jeg er selv på 2,5 uke uten nå og skal begynne på prøver i mai. GL me, GL u
Sist endret av Coffern; 30. april 2019 kl. 20:40.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei igjen. Ble litt sent svar her.

Er på telefon så tørr ikke begynne å sitere alle men

Stangut: Takk for støtten! Heftig av deg å tilby deg det. Det varmer. Har prøvd en del guidet meditasjon, men det har aldri klikket helt for meg. Tenker å prøve å gi det en sjanse til.

Tenker å bytte fastlege igjen. Har veldig dårlig erfaring med leger og psykiske vansker. Selvfølgelig er ikke alle sånn forstår jeg, men de jeg har møtt på har vært veldig kalde og lite behjelpelige. Har bedt pent om det flere ganger, men får ikke noe. Virker som de har strammet inn veldig på hva de skriver ut. Synd at det skal være sånn når man virkelig trenger det.

Beron: Har ikke blitt utredet for Tourettes, nei. Men har flere i familien som har alt fra små rykninger til full blown bevegelser og lyder (sånn at folk snur seg på bussen) Men mistenker at det kan være stressrelatert.

Picard: godt råd å skrive ned før en eventuelt ny legetime.

*Pi: Har vært uheldig med legene tror jeg. Hadde en fantstisk en før jeg flyttet, men de to etter det har vært skikkelig råtne. Gikk inn å leste anmeldelser av de og der er det flere som sier de ikke har blitt tatt på alvor når det gjelder psykiske plager. «Styr unna»

Etter det ga jeg litt opp. Fristet ikke så mye å bytte en fjerde gang, men må vel det.

Har vært til psykolog over lengre tid flere ganger. Men synes aldri det har gjort noe særlig. Forrige psykolog jeg hadde var en ung mann, vi ble nærmest mer venner føler jeg. På slutten var vi bros, men føler ikke jeg fikk noe ut av det. Er hundre prosent ærlig foruten rusbruk. Føler det er OK siden jeg hadde de samme problemene før jeg noensinne hadde prøvd noen rusmidler. Mulig det har forsterket det veldig da. Men bruker jo ikke noe lengre.

Har lært å indentifisere følelser og funnet ut hvor alt kommer fra, men ble egentlig ikke så mye klokere :/

Begeistret Turse: Kan godt finne på å stramme også når jeg er ute å bare går ned gata. Det virker utenfor min kontroll. Ekstremt flaut er deg også fordi det ser jo ikke så veldig heldig ut. Blir nesten redd for å gå ut døra pga. det. Men merker at det blir ekstremt trigget når jeg stresser veldig eller konsentrerer meg om noe annet.

Har ekstrem OCD i nær familie også. Innlagt mange mange ganger. Vi er tydeligvis en veldig psyk familie..

Det med jaget er litt vanskelig å forklare. Det er som jeg alltid må til en trygg plass. Blir ekstremt utålmodig over ting og jager overalt. Det kjennes ut som stress tar over og styrer meg. Prøver å bli finne noe komfortabelt, men klarer det aldri, så kan finne på å bare gå rundt i huset i 30 min uten mål og mening og bare si «faenfaenfaenfaen» i frustrasjon. Av og til kan jeg slå meg selv i hodet. Føler meg fanget.

Coffern: Har nok lagt cannabis på hylla en veldig lang stund. Det er ikke bra for meg. Men skulle tro jeg begynte å føle meg litt nå.

Kosthold kunne definitivt vært bedre. Spiser altfor lite i perioder. Men mat er ikke så fristende når kroppen er i fight or flight mode for ingen åpenbar grunn.

Takk for innspill!
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer også på hva som skjer med hodet mitt... Tatt en god del drugs, røyka daglig i 3 år.
Angst, depresjon og tvangstanker, samtaler med meg selv i hodet mitt... Ser folk jeg tror jeg kjenner.... Får panikk, ser igjen... Ingen jeg kjenner, klarer ikke se folk i ansiktet... Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........... . Panikkanfall på jobb.
Familien er også kjent for psykiske problemer.
Lommelege!
Anonym bruker
"Imponert Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner helt ærlig ikke at dere blir overrasket.. Røyke daglig i flere år, hive innpå med drugs.. Ofc blir hue oppbrent til slutt.. Hjelper vel heller ikke at det er psykiske lidelser i bildet heller.. Nei prøv å ta en pause fra rusbruk, er vel det eneste som virkelig kan hjelpe.
Utifra det du beskriver og med tanke på familie historie så høres det ut som Tourettes relaterte tics, men det finnes mange bevegelses lidelser som har overlappende symptomer så er nok best å bli skikkelig utredet av lege.
Sist endret av Opteryx; 1. mai 2019 kl. 09:56.
Du er dessverre ikke alene om å oppleve at fastleger har lite peiling på og forståelse for psykiske sykdommer. Det er helt vondt å lese beskrivelsen av hvordan du har det og at ingen tar det seriøst. Hvordan er det mulig at du ikke har blitt utredet for tourettes med den familiehistorien og de symptomene? Er du kanskje ikke så flink til å forklare deg muntlig, eller er du en av dem (oss) som automatisk bagatelliserer og underdriver problemene når du snakker med legen? I så fall er det sikkert en god ide å skrive ned på forhånd, ta med alt både om hvordan du har det og familiehistorikken. Og si tydelig at du har prøvd mye forskjellig og trenger å bli henvist til en spesialist.

Jeg tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å lete videre til du finner noen som kan og vil hjelpe. Ikke gi opp. Dette høres ikke ut som noe man kan fikse helt på egen hånd. Lykke til!
Hvor gammel er du?

Er du helt sikker på at dette ikke er en lært tilstand fra å omgås andre med tydlige lidelser?

Føler du at det alltid er eller har vært så ille som det oppleves nå, eller har det toppet seg i sammenheng med andre opplevelser i livet? (Typ det blir verre jo mere du tenker på det, eller jo mere livet krever av deg)

Føler du at du er 100% ærlig mot deg selv om hvordan du håndterer hverdagen og livet generellt?

Hva ville du forandret i livet ditt, om du ser vekk i fra de psykiske lidelsene du opplever?

Flott at du har funnet et forum der du kan åpne deg og tømme tankene litt. Og håper det er starten på å nøste opp i problemene dine. Du kommer garantert til å finne roen på et tidspunkt, men det er viktig at du ikke prøver å ta noen snarveier dit
Prøv traumeterapi, virker som du holder på mye inni deg som trenger å komme ut i form av følelser.
Sjekk ut Holotropic breathwork, somatic experiencing.
https://www.youtube.com/watch?v=W7f9...Pk3z0nYBjiqAdk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Først av alt, jeg har vært i kontakt med profesjonelle, men de tar meg ikke seriøst. Tror det er litt verre enn jeg klarer å uttrykke. Så jeg prøver å ser om noen her inne har opplevd noe lignende. Fordi jeg sliter skikkelig, vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett. Har røyket weed i 6 år. Mange år daglig, andre av og til. Har nå kuttet ut røyken fordi det skapte veldig mye problemer for meg.

To ting som virkelig plager meg:

Jeg sitter å strammer musklene i ansiktet hele forbanna tiden. Ikke bare litt, nesten som jeg lager en grimase. Det er veldig fucka. Strammer og strammer helt til jeg blir sliten. Nå er jeg helt matt i kinnene og kjeven fordi jeg strammer, også sier jeg til meg selv; slapp av. Så går det 10 sekunder igjen så strammer jeg hele ansiktet. Sånn kan jeg sitte en hel kveld. Spesielt ille er det hvis jeg konsentrer meg veldig. Men også uten at jeg gjør noe.

Andre er at hodet mitt føles tåkete og konstant stresset. Det er som hodet mitt sier; kom igjen, raskere raskere! Kjenner ut som jeg er i en evig stressboble. Har gått lenge uten weed nå, men det går ikke over. Det blir nesten verre. Klarer ALDRI slappe av. Det kjenner ut som jeg har et filter over bevisstheten min som gjør alt uklart og stressende. Skjønner ikke hva kroppen min driver på med. Er et konstant jag, «raskere, du må gjøre det raskere. Kom deg dit, fort deg» Klarer aldri slappe av. Sliter med å fokusere. Det er som noen sitter inni hodet litt å roper «LALALALALALA. Ikke at jeg faktisk hører det, men følelsen. Klarer ikke fokusere.

Er veeeeldig arvelig belastet. Har nesten en hel familie med Bipolar lidelse (far med bipolar lidelse) og flere med tourettes syndrom. Mange har slitt veldig psykisk. Begynner å bli litt bekymret for min egen helse. Er riktig alder til at slike ting kan begynne å blomstre.

Noen som vet hvordan man bipolar lidelse kan starte? Hva er det første man legger merke til. Har vært mer unipolar til nå. Stabilt nede, men jeg vet ikke.

Akkurat det med ansiktet er så ille. I mens jeg skriver dette sitter jeg å strammer så mye at jeg får vondt. Hva skjer???

Setter pris på om tråden kan få stå, fordi jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Psykologer sier jeg bare er emosjonelt skadet etter en hard oppvekst og at fryktsystemet mitt er helt ute å sykler. De sier jeg er veldig bevisst over min egen tilstand og har mye innsikt. Gjør alltid et godt førsteinntrykk, men det er bare bull egentlig. Er god på å holde maska og steller meg selv, kler meg pent osv. Men hva hjelper det meg liksom. Prøver ikke å skryte av meg selv nå, men tror folk oppfatter meg som mye mer stabil enn det jeg egentlig er. Tror ikke de skjønner hvor ille det er.

Kan det være rusrelatert? Har prøvd det meste av drugs som finnes i dette land minst en gang. Er 100% clean nå, men plagene går aldri vekk.

Dette ble veldig rotete, men jeg klarer ikke fokusere.
Vis hele sitatet...
Det er at når man har taget mange drugs og følt sig godt,afslappet,virkelig,super osv. Når man stopper,bliver det hele bare tomt og man reagere med en mærkelige opførsel og angst,rykninger,nervøsitet.Forstil dig en hund som kommer ud i friheden,efter lang tid i isolasjon.Du tænker også at dette er arveligt, men hvem ved! Havde samme problem, både mig selv og familie.Fik hjælp og det var ikke noget for mig! Pakket min rygsæk og tog til Sverige. Må jo sige at jeg fandt svampe på min vej og prøvte,viste ikke hva de var, men bare måtte. Efter 6 uger og helt clean, kom jeg hjem. Startet op igjen med drugs og pis,men det jeg vil fortælle er at man må ændre vaner og det er ikke let.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det med muskulaturen og bite tenner/stramme kjeven kan være en ide å ta hos tannlege så du får utelukka det. Hvis det ikke har med tenna eller selve kjeven å gjøre så er det eneste som hjelper avspenning og bevissthetstrening. Du må trene på å hele tiden være bevisst på om du spenner ansiktet og scanne musklene så du oftere og oftere får minnet deg selv på å slappe av. Har hatt/har samme problem og lært teknikk at hver gang jeg reiser meg opp og ned scanner jeg anspentheten og slapper av, hver gang jeg skifter tv kanal osv for eksempel.

Veit ikke åssen bipolar starter men tror ikke dette kan tilknyttes det ass. Men kan være som psykologen din sier at kroppen er i alarm og beredskapsmodus hele tida pga tidligere opplevelser og oppvekst. Amygdala i hjernen er vanskelig å få i balanse når den først er høyaktivert, og man svinger mellom enten veldig overreaksjon og overanspenthet/stressmodus eller fullstendig kollaps og ukritisk/tanketom. Traumebehandling og ro, hvile over lang tid, livsstilsendring uten stress kan hjelpe på å stabilisere amygdala. Jeg vil anbefale deg meditasjon og yoga under profesjonell veiledning, gi det tre-fire ganger før du dømmer det og tenker at det ikke er no for deg. Lover at noe vil skje inni deg som gjør at du vil få hjelp fra det
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det med muskulaturen og bite tenner/stramme kjeven kan være en ide å ta hos tannlege så du får utelukka det. Hvis det ikke har med tenna eller selve kjeven å gjøre så er det eneste som hjelper avspenning og bevissthetstrening. Du må trene på å hele tiden være bevisst på om du spenner ansiktet og scanne musklene så du oftere og oftere får minnet deg selv på å slappe av. Har hatt/har samme problem og lært teknikk at hver gang jeg reiser meg opp og ned scanner jeg anspentheten og slapper av, hver gang jeg skifter tv kanal osv for eksempel.

Veit ikke åssen bipolar starter men tror ikke dette kan tilknyttes det ass. Men kan være som psykologen din sier at kroppen er i alarm og beredskapsmodus hele tida pga tidligere opplevelser og oppvekst. Amygdala i hjernen er vanskelig å få i balanse når den først er høyaktivert, og man svinger mellom enten veldig overreaksjon og overanspenthet/stressmodus eller fullstendig kollaps og ukritisk/tanketom. Traumebehandling og ro, hvile over lang tid, livsstilsendring uten stress kan hjelpe på å stabilisere amygdala. Jeg vil anbefale deg meditasjon og yoga under profesjonell veiledning, gi det tre-fire ganger før du dømmer det og tenker at det ikke er no for deg. Lover at noe vil skje inni deg som gjør at du vil få hjelp fra det
Vil bare skyte inn at gnissing og stramming av muskler kan lindres ved inntak av magnesium. Skaff deg en bra type som er designa for at kroppen skal ta det opp lettest mulig. Så gjør du avspenningsøvelser i tillegg til å være bevisst på at tennene generelt ikke skal være i klem med mindre du spiser. Tror også cannabis kan tulle med magnesiumopptaket.

Har du forresten blitt nikotinavhengig?
Sist endret av Våtfisk; 11. mai 2019 kl. 04:40.
Hadde tenkt å si mani før jeg leste at du har dette i familien så da blir det mitt tips.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Uro sksn ofte forknytte seg i muskler. Angst og uro.

Kjenner det selv når jeg kjenner på uro og angst. Kanskje du kan få psykolog til å hjelpe deg med avspenningsøvelser for uro og angst.

Viss du oppnår sinnsro å ikke tenker på noe negativt så antar jeg du ikke strammer muskler. Veldig vanlig at kroppen prøver å signaliserer hvordan man føler det i ansiktet og derfor er det ganske normalt med rare grimaser når man har det dårlig. Har man det bra smiler man.

Høres ut på meg som du ikke har det bra, og må finne ut hva du kan gjøre for å få det skikkelig bra og trives med deg selv.

Er en stor jobb for folk som aldri har likt seg selv, men det er fullt mulig.

Har selv gått fra å skjære grimaser å skjelve hver gang jeg skulle trene til å være helt avslappet og rolig i 2-3 timer i overfylte treningssenter. (det er bare en ting, men merket det selvfølgelig mange andre steder)

Ansiktet mitt er også veldig aktivt både når jeg har det bra og dårlig og det er veldig synlig. Kjenner igjen ansoenntheten i ansiktet og at jeg føler jeg lager rare grimaser. Jeg hilse å si at det som regel føles mye være en det faktisk ser ut som hos de fleste, men man blir jo selvbevisst å tenker mye på det.

Selv reagerte jeg sterkt på hasj psykoaktibt etter noen psykoser så høres lurt ut for deg å slutte med det...

Har du like mye spenninger i ansiktet når du drikker?

Har du psykolog eller noen nære venner å dele disse tankene med..
Det du skriver hlrs svært alvorlig ut og har lyst å gi deg nummeret til mental helse. 116 123 som er åpent døgnet rundt om du føler ting er for tøft.

Tror ikke nødvendigvis du er psykisk syk.

Trodde selv jeg hadde madde diagnoser, men alle søykologer og utredninger spekter bare på at alt som er vasnleog for meg er reaksjoner på en dårlig oppvekst og foreldre med problemer. Heldigvis fordi det betyr at det er ting man kan jobbe med) er så fort gjort å tro man er psykisk syk i dagens samfunn.
Føler det er litt for mje positivt fokus på det og ord som angst og noia misbrukes av så og si alle.
Anbefales ikke og informere psykolog om rus (både nåtid og fortid), da blir du stempla rusmisbruker og at alle problemer stammer der i ifra. Å få diagnose på bipolar er noe dritt, har snakket med utallige proffesjonelle og leger og det tok 2 år selvom jeg tok det opp på første time. Psykolog delen i seg selv var ganske chill for min del, men når medisinering starter er det er reint helvete for de fleste, masse bipolar grupper på fjesboka... er smart og spørre der.

edit: Så du nevnte at de har strammet inn på hva de skriver ut. JA. det har de, måtte ha møte med 3 leger fordi de var usikre på om jeg skulle få anti-depressiva pga jeg var tidligere rusbruker
Sist endret av Gutten01; 14. mai 2019 kl. 18:19.