Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2823
Hei, jeg har nylig (1mnd) tegnet en innbo forsikring. Jeg har en mac maskin som jeg tror jeg vil få mer penger for om jeg sier til forsikring selskapet mitt at jeg har vært uheldig og skadet min maskin enn om jeg skulle solgt den (4år). Vet dere verdi avskrivningen i slike saker på generell basis? Føler det er litt noia og melde en skade når jeg nylig fikk forsikringen min for kort tid siden, kan dere gi meg noen beroligende ord om at det ikke har noe si om hvor lenge jeg har hatt forsikring? Hva tenker dere om min plan?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske sikker på at det er 20% per år.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er tre institusjoner en ikke skal svindle, staten, forsikrings-selskaper, og Hels Angels. de har mye resurser i å finne svindel, og henger i ræva på deg resten av livet, i tilfellet HA er det ikke lenge!
Du vil ikke svindle forsikrigsselskapet ditt. Du tjener kanskje noen kroner på det nå, men om det blir sjekket opp i, så sitter du i baret.

Dersom du blir nektet forsikring, sliter du med å:
Kjøpe bil, du får ikke forsikret den, og dermed ikke registrert den.
Kjøpe hus/eiendom/leilighet, banken krever forsikring på eiendommen for å innvilge lån.
Alt av verdi du kanskje ikke har penger i hånd for å kjøpe, men ønsker å ha, så kreves det ofte forsikring før utbetaling av lån.

Du kan ikke jobbe innenfor visse jobber, da det fort kan ende på rullebladet også.

Er det virkelig verdt det for noen usle kroner?
Enig med Grossie, i tillegg øker forsikringsutgiftene for alle når enkelte velger å svindle!
Du har betalt i 1 måned, jeg har betalt i minst 15 år. Finner det bare utrolig provoserende!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøv heller og selg den på Finn, bedre det enn fler tusener i bøter osv