Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3369
Gawd! Har fått maur invasjon på hytta har funnet ut at dem sannsynligvis kommer ifra en maurtue oppi skogen rett bak hytta.

Hva er beste metode for å stoppe dem ifra å invadere hytta, har ikke så lyst å ødelegge tua... finnes det alternativer ? Burde jeg kontakte noen som er eksperter på dette ? Det er en fin hytte som blir brukt av familien og som også blir utleid, ergo veldig verdifull.
Vi var plaget av maur nå i starten av varmen, løsningen var å kjøpe små blå bokser man knepper for å aktivere. Det mauren gjør er at den tar med seg giften som er inni tilbake til maurtuen og utsletter hele greia fra insiden. Veldig effektivt, stod vel at det skulle ta noen uker, men her tok det bare noen få dager.
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Vi var plaget av maur nå i starten av varmen, løsningen var å kjøpe små blå bokser man knepper for å aktivere. Det mauren gjør er at den tar med seg giften som er inni tilbake til maurtuen og utsletter hele greia fra insiden. Veldig effektivt, stod vel at det skulle ta noen uker, men her tok det bare noen få dager.
Vis hele sitatet...
Takker!!!

Vel, tror det er noe slikt vi må satse på også, Mauren er desperat etter mat og invaderer det som kan innbringe litt næring til dem nå..

Vet du hva disse boksene heter og evt hvor dem kan kjøpes ?
Hehe, bare hyggelig! Det er en slik boks;
http://www.bayergarden.no/Produkter/...12X2X2G-BOX-NO
Tenker den er å få kjøpt på COOP, jeg fikk den av et familiemedlem så usikker, men søk på google viste COOP.

Lykke til!
Hvis de boksene ikke fungerer, så vil jeg anbefale å finne ut hvor stien går, og bruke denne
https://www.felleskjopet.no/landbruk...-500-ml-67718/

Har slitt med maur mye i huset, men etter at jeg brukte den sprayen der jeg misstenker at de går inn, så er problemet fullstendig eliminert.