Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5865
Hei!

Har et filmprosjekt på gang. Er på leting etter norske rappere som har skills, men ikke for den oppmerksomheten de fortjener. (Ikke rappere med oslo dialekt)

Jeg har allerede noen fra rogaland og Oslo. Kjenne du til noen rappere som rapper på dialekt som har skills? Eller er DU en rapper i den beskrivelsen?

skriv navnet under, nettside/facebook om de har, Så tar jeg kontakt for mer info.

Snakkes og god jul!
Rene Skar. Rappet på engelsk, dog absolutt en av de dyktigeste fra Norge. Død nå tho, men fikk aldri oppmerksomheten han fortjente.
Klisne fingra, Oter, svartepetter og mats dawg er ekstremt dyktige rappere.
Badspit (Trondheim)
Vågsbygd Handy (Kristiansand)
Bvis (Stavanger)
Sist endret av Crazy_Bitch; 26. november 2013 kl. 09:33.
Sidebrok, flott rappe gruppe fra Ørsta.

http://www.youtube.com/watch?v=ULirzwD_JQo
Sitat av hideout Vis innlegg
Rene Skar. Rappet på engelsk, dog absolutt en av de dyktigeste fra Norge. Død nå tho, men fikk aldri oppmerksomheten han fortjente.
Vis hele sitatet...
Indeed ! Titegn

ACTION THE MAN
Morten muz
Jave
Shift
A-Laget
Må nevne Badspit igjen. Føler han er en av de mest undervurderte rapperene vi har her i landet. Snakk om en bra blanding samfunnskritikk, horrorcore, esoterikk og filosofiske teskter. En veteran og visjonær uten like!
Sitat av 1warlock Vis innlegg
Sidebrok, flott rappe gruppe fra Ørsta.

http://www.youtube.com/watch?v=ULirzwD_JQo
Vis hele sitatet...
Er dette rappere med skills? Lyrikken var helt magisk simpel. Eneste som var spesielt med denne låten var dialekta. Beaten var ok.
Third eye shit
17 3
Yoguttene (Bergen) har en helt egen rar stil som er drit fet. Burde sjekkes ut asap!
Jonas V 10,000x ganger.
http://jonasv.bandcamp.com/

Norges feteste undergrunnsrapper, hands down.

Phil T. Rich / Arif
Sist endret av roundpotato; 26. november 2013 kl. 13:35.
Ubåt Østfold (Fredrikstad) dialekt den nye skiva Ghetto Media ligger på spotify
Evt sjekk ut Pen Jakke alle fra Fredrikstad ink Ubåt
Kompis av meg er rapper som prøver å bli litt kjent, kan jo ta å sjekke han ut, her er nyeste sangen og en av de første musikkvideoene hans. Er fra Østfold da, så mulig dialekten ikke klaffer helt med det du er ute etter. Men jeg tenkte jeg kunne anbefale han selvom.

L Mario - Galskap
Sist endret av Dimergon; 26. november 2013 kl. 17:33.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sjekk ut Arif, tideligere Phil T Rich, og som sagt over så har yoguttene en veldig spesiell stil som egentlig er ganske fet. De har dog begynt å få en del oppmerksomhet nå for tiden, i hvertfall i Bergen!

Edit: Legger også til ActionTheMan fra Bergen! Har en del fete sanger
Sist endret av snowdog; 26. november 2013 kl. 17:34.
Fågelwrap: http://www.youtube.com/watch?v=X-g6qKVx8Yk
Et av våres produksjon
(Finnmark dialekt)

var ment seriøst, men ble kanskje litt for internt
Ninjaflip og Grotesk! Veit ikke om noen av de er særlig aktive per nå, men de fortjener i alle fall å nevnes her. De kommer vel fra Steinkjer og Namsos, respektivt. Grotesk er vel best kjent som ene halvdel av Bromstad Billionaires (som før øvrig også bør sjekkes ut om du ikke har hørt dem; kultfenomen i Tr.Heim)
Sist endret av Hedges; 26. november 2013 kl. 18:47.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Her har du en liten samling gode norske rappere. Noen av de er kanskje litt mer kjent enn andre, men de er alle jævlig gode!

Gode Ord Dør Sist, Paro, DRM KLK (Ole O, Phreske Phred, Ormstunge), Nils m/Skils, Shablo, Temoor Ul Hassan, Gatas Parlament ( Don Martin, Elling Borgersrud, Alex "Jester" Molkom), Keem One, Roma, Pats One, André Jensen, Smart 9000, Herreløse, Svartepetter, RSP, Joddski, Fela, Pumba, Castor P, Kev-in-space, Tabasco, Hajoken, Adept, Erik de Torres, Big Daddy Karsten, Kaveh, Cezinando, M.O, Phil T. Rich, Feit'n fra Kolbotn, Postal, Gimmik, Snikende Fiko, Maverick, Bru, Sirius, INT, Kaffka, Ace Harding, Sistemann, Ben Baller.

Jepp, det var de jeg kom på i farta, gi beskjed om du trenger flere!
Kloakk (Finnmark)

Nordnorsk jævel med skills i Undergrunnen, verdt å sjekke ut!