Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1110
Jeg lagde en PC men har ingen anelse om det er bra i det heletatt. Konfigurerte en Komplett Gamer a10 og den koster 11.870,44 og jeg lurer på om det er en bra pc for den prisen. Noe jeg burde endre? 24 tommers skjerm er også inkludert i prisen

AMD's Games for Free (Voucher)
Støtsikker PC-eske
NZXT Phantom Big Tower Sort
Corsair CX 600W PSU
AMD FX-6350 6-Core Processor
Gigabyte GA-970A-D3P, Socket-AM3+
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
XFX Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
WD Desktop Green 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Acer 24" LED G246HLBbid
Skjermkabel DVI M/M 2m
MS ROYALTY Win 8 Nordic
MS COA Win 8 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

Vil bli brukt til gaming (Crysis, Splinter Cell, GTA SA og IV, LoL og sånt. Også skolearbeid)
Sist endret av Hargrave; 6. september 2013 kl. 17:13.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
må si jeg synets du får skremmende lite for pengene.
Til den prisen ville jeg forventet at å fått med 4670k cpu, em nedre ssd, en bedre strømforsyning, samt et nyere skjermkort, 760 eler 770 hadde passet midt i blinken.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-DE9CA30BB2DD

Forskjellen på den lista di og denne her er:
-bedre ssd
-bedre hdd
-hk med langt bedre lydkort
-bedre cpu
-skikkelig cpu kjøler

skulle du være av typen som har trådløst headsett og ikke trenger bedre lydkort kan du gå ned til dette hk'et
www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781703, eventuelt dette www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781733.
Dette er også et tilsvaerende hk om du skulle trenge flere usb kontakter www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782433

windows skaffer du på alternative måter, og dvd brenner må du ta en runde med deg selv om du virkelig har behov for, da windows kan installeres fra en minnepenn.
Altså jeg har ikke peiling på sånn CPU kjøler ting. Men jeg har hørt at dem kan ryke kjapt om pcn velter for eksempel, og da ryker dem og det blir hull i kjøleren - og vannet renner inni hele pcn og da er alt ødelagt. Jeg tenkte å få pcn med alt under 12000. Den andre hadde jeg skjerm osv i, men jeg skal se og endre. Bedre SSD og HDD? Trenger ikke bedre lydkort. Skal bruke headset men med ledning? Litt mystisk på den CPU kjøleren
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
først av alt, en d14 tåler mye julig før den ryker, ikke noe å vøre redd for, det er ikke vannkjøling heller, altså en stor klump med metal, ikke noe som kan skade pc'en ved lekasje akkkurat.
Det er skjerm i den jeg linka også, det er ikke tastatur og mus i den andre om du trodde det btw.
Har du analogt headsett vil et bedre lydkort være bedre, med mindre du har ørepropper fra ebay til 5kr
SSD'en er raskere og mer stabil, samme med hdd.
Jeg skal edite den PC som jeg skrev ovenfor fra Komplett. Da blir det vel oppi 15k. Hvordan burde jeg sette opp det, og btw dem skal setten opp for meg. Også..... jeg finner ikke de delene når jeg konfiguerer. Hvilket kabinett anbefaler du?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
den lista jeg sendte deg er bygge selv(alt du trenger til pc'en følger med der, med untak av tastatur og mus, men det følger ikke med på den andre heller), men dette er ikke noe vanskelig, ting passer bare en plass og manualen sier hvor den plassen er

Av kabinett anbefaler jeg noe med tidløst desig og gjerne støydemping, fractal design er et godt eksempel på dette.
http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627 er de noen av disse som er brae? Bare å kofigurere litt eller noe. Er lei av å konf. og finne dårlig ting etc. Noen der som er brae?

Er denne http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10796 eller denne http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10819 bra? sorry for spam men jeg er helt noob og trenger en sterk, kjapp og bra pc som holder seg lenge.

bump.. oppdatert.