Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3790
Jeg lurer på om jeg forstår strukturen riktig:

Kontoen min på Coinbase er bekreftet med egen ID etc og dermed selvfølgelig helt åpen. Men hvis jeg derfra sender penger til en BitGo-wallet som er opprettet på en burner-mail og dermed ikke inneholder noen personopplysninger (heller ikke bekreftet mail med tlf nr), må vel også det som evt betales ut fra BitGo-walleten til en hvilken som helst mottager være anonym? Siste identifiserbare kilde må ha vært Coinbase, men så lenge eier av BitGo-walleten er ukjent blir også transaksjonene derfra anonyme på person?
Bitcoint kjeden fungerer slik at alle transaksjoner er offentlige. Det vil være en smal sak å spore overføringen fra Coinbase til en hvilken som helst annen lommebok og videre eller tilbake til deg.

Om du skal kjøpe noe som ikke tåler dagens lys burde du enten bruke en tumbler eller forsøke å betale med Monero.
Skjønner det med åpenheten, men det jeg mener er at man juridisk vel ikke kan ta noen for en betaling som er utført fra en anonym wallet, selv om overføringen til wallet er fra en åpen ID-konto? Sagt på en annen måte: Selv om transaksjonene er offentlige er det ikke mulig å bevise hvem som har brukt en wallet som ikke er registrert på en juridisk person? Da må det jo i tilfelle være IP-adresse som er eneste identifikator. Eksempel: Jeg overfører midler ra Coinbase til min BitGo-wallet (som bare er registrert på en burner). Fra burner-wallet tumbler jeg i Shapeshift, f eks, og sender dermed de tumblede midlene til en ny BitGo-wallet som også kun er registrert på en burner.
Spørsmålet mitt er egentlig om ikke de to fremgangsmåtene er like, altså at direkte fra Coinbase til BitGo er like lite sporbart som i siste eksempel. Sporing av transaksjonen er én ting, men når det ikke finnes en person i den andre enden er jo det ikke verdt noe?