Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2369
Hei, kjøpte her om dagen en Grammer med cbd gress av en kamerat, har bare fått røyka en liten j av det til nå, men synes egentlig det var ganske chill. I og med at det er lovlig her jeg bor(og jeg tror I deler av EU) har jeg blitt rimelig interessert i å se om jeg ikke skal starte å røyke det istedenfor vanlig j. Er det noen som har erfaringer med å røyke dette? Jeg er nemlig usikker på om det var tobakken og kanskje litt placebo som spillte inn da jeg røyka den ene, eller om der virkelig var det jeg kjente. Rusen var bare veldig chill, ble ikke sulten som jeg pleier å bli når jeg røyker, men heller søvnig ish.
Hadde vert kult å høre deres erfaringer med det!

CBD gress er foresten Hamp med veldig lavt thc nivå (under 0,3%) og høyere cbd andel en vanlig, buddsene ser egentlig helt like ut til man ser nermere på det og ser at Kristallene mangler.
Nå er det forskjell på hamp og CBD dominante strains da. Hamp inneholder vel såppas lite THC at det er vell ikke er noen spesielt grunn til å røyke det. Det har blitt ett marked for CBD dominante strains både innenfor sativa og indica, da CBD har en tendens til og "fjerne" paranoia'en rusen ofte kommer med, og også har vist og ha endel positive medisinske virkninger. Disse strains'a skal vel også slik jeg har forstått det være mindre potente, da de inneholder mindre prosentandel av THC i forhold til det som er vanlig i dag, og CBD i seg selv gir ikke rus.

Er det en slik strain du har røyket, eller har du faktisk prestert i å røyke hamp?
Med hamp mente jeg Hamp familien, er ikke godt kjent med plantene osv, men jeg vet de gjør grei butikk med de greiene her. Som sagt inneholder det maks 0,3% thc. Den Strainen jeg nå har prøvd var en Cannabis-Sativa med 0,3% thc og opptil 6,3% cbd. Har lest noen bruker det for å sove osv, lurer bare generelt på om noen har noe erfaring med det?
Jeg har alltid forbundet ordet hamp med arten cannabis ruderalis, og denne har fra historisk av svært lave mengder THC. men ser på nettet at mange bruker ordet som en samlebetegnelse for cannabis generelt.

Til det du spør om så har jeg testet en tilsvarende strain, Harlequin het den, CBD-dominant sativa, må si den falt godt veldig i smak, jeg kjente definitvt effekten, så det var ingen placebo. Denne kunne jeg også røyke mye av uten å bli så dårlig. Blir fort svimmel og kvalm om jeg røyker store mengder av "vanlig" pot. men det skulle mer til på denne strainen
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Har vært veldig interessert i dette selv. Kan ikke røre cannabis uten å få angst lenger, men har en følelse av at høye nok CBD-verdier kunne gjort underverker. Skulle ønske det hadde vært større marked for dette i Norge. Virker som altfor mange leter etter røykings som gjør deg nærmest psykotisk.
Hvor har kameraten din kjøpt det? På coffeeshop i Amsterdam? Har prøvd såkalte CBD-strains, både de med høyt CBD-nivå og vanlig THC-nivå, men ved en anledning prøvde jeg en som skulle ha veldig lavt THC-nivå. Er veldig usikker på hvor mange prosent det var, men det kan godt være at det var 5-10%. Ble litt skuffet, for jeg ble «for fjern» til å gjøre komplekse oppgaver effektivt. Kan være at det var fordi jeg røyket litt for mye hehe. Vanligvis velger jeg hasj med 15% THC/CBD, synes det gir best effekt for meg.

Er uansett ganske vanlig å finne strains/hasj med 15% CBD i Amsterdam nå, og for meg funker det på den måten at den fjerner noia og jeg føler meg helt fresh dagen etterpå. De får meg til å slappe av, fjerne stress osv. Røyker man sativa, kan CBD fjerne noe av de negative effektene over lang tids bruk (blir sliten i hodet osv). Har prøvd denne CBD-oljen de selger i Amsterdam også. Isolert sett gjorde den ingenting som jeg kunne merke, men den fjernet som sagt noe av de negative effektene ved sterke sativaer. Brukte dette daglig over en periode på 1-2 mnd.
Har vært borti CBD-dominant hasj, og det er gir en ganske annerledes rusfølelse som sannsynligvis vil skuffe hvis man forventer en psykedelisk effekt. Meget beroligende for kroppen og hodet, men lite kreativt tankespinn, eufori eller lættis. Ville nok prioritert et annet rusmiddel dersom jeg fikk angst av cannabis, ettersom CBD-varer er relativt sjeldne her på berget og de som regel også inneholder alt fra noe til mye THC i tillegg.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Ville nok prioritert et annet rusmiddel dersom jeg fikk angst av cannabis, ettersom CBD-varer er relativt sjeldne her på berget og de som regel også inneholder alt fra noe til mye THC i tillegg.
Vis hele sitatet...
Jepp. Er også det jeg har gjort. Etter flere år med frustrasjon over at jeg ikke kunne røyke langer, fant jeg endelig kratom, som gir meg mye av den samme etterlengtede følelsen av å slenge meg ned i sofaen etter en lang dag, men den tilfredsheten jeg liksom aldri fikk uten noe "ekstra". Rører kun jointen med så mye alkohol m.m. innabors at angsten ikke kan ta meg lenger, men thc gir meg likevel litt avsmak. Når jeg har vært utenlands, og skaffet weed som har vokst i sine naturlige omgivelser, og har en klart bedre balanse mellom THC og CBD, har det derimot gitt meg mye mer. Nå er det ikke sånn at jeg gidder å gjøre noe tiltak for å skaffe meg weed med nok THC, men når det kommer til legaliseringsdebatten syns jeg argumentet om å kunne tilby brukere mer kontrollert cannabis fremfor de strainsene med idiotiske mengder THC burde komme høyere opp.
Det jeg fikk kjøpt var cbd gress fra magu cbd, fikk røyka en del av det i går. Følte det gjorde meg litt sliten og små loka, men ikke noe annet. Må si jeg savnet vanlig gress littegrann, neste gang jeg får fiksa noe skal jeg prøve å blande - gleder meg også til å prøve å bruke det som substitut for tobakk.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Når jeg har vært utenlands, og skaffet weed som har vokst i sine naturlige omgivelser, og har en klart bedre balanse mellom THC og CBD, har det derimot gitt meg mye mer.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg tenkt en del på. Hasjen i Norge er gjerne fra Marokko. Det er vel forsåvidt plantet? Er det spesielle strains for mest mulig rus eller lages hasjen av cannabis som vokser naturlig? Har en liten teori om at hasj derfor har en litt mer naturlig balanse mellom THC og CBD.