Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1343
Freak Trooper
Joey's Avatar
En kompis av meg som har kommet inn på NITH, men har hørt en del blandede ting om skolen. Han skal gå Interaktiv Design til høsten.

Jeg sa at jeg skulle forhøre meg litt rundt her på ff.nu
Så, er det noen av dere som har gått der som kan si noe om skolen?



På forhånd, takk!
Sitat av Joey
En kompis av meg som har kommet inn på NITH, men har hørt en del blandede ting om skolen. Han skal gå Interaktiv Design til høsten.

Jeg sa at jeg skulle forhøre meg litt rundt her på ff.nu
Så, er det noen av dere som har gått der som kan si noe om skolen?



På forhånd, takk!
Vis hele sitatet...

Elendig skole. Dårlige lærere å dårlig oppfølging.. I flere fag var ikke lærerne fagligt gode nok til å undervise oss(noe som endte med at vi byttet lærere ofte), og i øvinger fikk vi ikke den veiledning eller hjelpen vi hadde krav på.

Spar pengene og frustrasjonen du må ut med for å gå på NITH, og finn deg en offentlig skole som kan tilby noelunde det samme studiet...

Edit: du = han
Sist endret av pr0tec; 10. mars 2008 kl. 18:55.
Tror du har kommet riktig sted. Vil anbefale deg å sende en PM til tore- . Han jobber der tror jeg. Han var i allefall på nith-standen på the experience.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg har Bachelor i Informasjonsteknologi fra NITH, med fokus på Enterprise Java. Jeg er fornøyd med tilbudet NITH har gitt meg, men det er jo klart at man fant en tendens som stemmer for de fleste privatskoler - det er at flinke fagfolk blir hyret inn som forelesere. Fagfolk != pedagogisk flinke. Stort sett følte jeg at jeg hadde dyktige forelesere. De mest inspirerende foreleserne jeg noensinne har hatt har vært gjennom NITH.

Når det er sagt, så tror mange at hvis de betaler penger for å gå på en privatskole vil alt av læring og kompetanse gå helt automatisk. Det vil det jo naturligvis ikke. Det kreves like mye arbeid på NITH som på UiB.

Nå er det en del år siden jeg ble ferdig - så det finnes nok flere her som har en mer direkte erfaring enn meg når det kommer til dagens NITH. Tore for eksempel. :-)

edit: De siste årene har jeg selv blitt tilbudt å være timelærer på Noroff og Kunsthøgskolen i Bergen ved flere anledninger, men jeg har takket nei fordi jeg føler jeg må være realist og innse at jeg nok ikke er pedagogisk flink nok. Jeg vil ikke lure meg selv eller studentene - synd ikke andre kan være like selvkritiske.
Tenkt litt på E-Business selv, noen som har noen erfaringer fra dette studiet?