Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4177
Jeg skal bruke bitcoin som betalingsmiddel, men vet ikke helt hvordan jeg gjør det. Har ingen erfaring. Selger krever bitcoins.
Hva er det beste stedet for å bruke bitcoin på denne måten?

Har køpt bitcoins med eToro, men om jeg ikke tar feil så kan jeg ikke betale noen via eToro? kan jeg overføre penger fra eToro til andre løsninger?

hilsen nybegynner
For det første koster det deg ca kr 200.- å gjøre en bitcon transaksjon enten det er 0.00000000 eller 1 bitcon det er en fast pris.
Du har ikke kjøpt noe bitcon på eToro, du har betalt for en "kontrakt" altså du eier ingen bitcon og kan heller ikke overføre noe bare selge "kontrakten" og så overfører pengene til din bankkonto noe som tar ca 1 uke.
Vet du i det hele tatt hva du holder på med?
Skal du kjøpe bitcon må du handler på en Exchange som feks Coinbase og så overfører.
Du vet jo ikke hva du driver med så glem hele bitcon betaling og betal cash
Unlicensed Surgeon
Sitat av Voodoome Vis innlegg
For det første koster det deg ca kr 200.- å gjøre en bitcon transaksjon enten det er 0.00000000 eller 1 bitcon det er en fast pris.
Vis hele sitatet...
Siste Bitcoin overføringen jeg gjorde idag betalte jeg 0.00001400 i transaksjonsgebyr, ca 1 krone med andre ord.

Prisen for Bitcoin transaksjoner forandrer seg hele tiden. Typisk Bitcoin det.
https://bitinfocharts.com/comparison...ctionfees.html

Usikker på hva du har kjøpt fra eToro da jeg ikke kjenner til det i det hele tatt. Sansynligvis ikke Bitcoins direkte.

Men for å få tak i Bitcoin:
  • Lag en bruker og register deg på https://cex.io/ (Ikke med Hotmail/Microsoft mail. Gmail funker fint)
  • Last ned Google Authenticator (telefon app)
  • Sett opp tofaktor kode på kontoen med Google Authenticator
    => ALLTID bruk tofaktor på ALT som har med Cryptocurrency å gjøre.
  • Legg til VISA / MasterCard på CEX.io (masse send inn kopi av legitimasjon / selfie med betalingskort osv man må mellom -_- men ikke så stress.)
  • Overfør dollar fra VISA / Mastercard til kontoen på CEX.io
  • Kjøp Bitcoin for dollar
  • Last ned en lokal wallet (selv bruker jeg Electrum)
  • Finn adressen for å motta Bitcoin i walleten
  • Ta uttak fra CEX.io i Bitcoin til addressen i walleten.
  • Etter å ha trykt på linken som kommer på mail tar det 10-20 min så er pengene i walleten.

Fra walleten er det bare å sende vidre til andre addresser etter behov

Jeg anbefaller CEX.io da det er den exchangen jeg har personlig erfaring med. Har hatt bruker der i 4 år nå uten noe annent en litt mail problemer.
Sorry tok feil ang pris på overføring.
Syntes du ikke det er litt dumt å guide en totalt uvitende person inn i bitcon trading -det synes iallefall jeg.
eToro driver bla med CFD(contract of difference).
Kan virke som det er det han har (kjøpt) men han vet jo ikke hva han har kjøpt (gjort)...
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Sorry tok feil ang pris på overføring.
Syntes du ikke det er litt dumt å guide en totalt uvitende person inn i bitcon trading -det synes iallefall jeg.
eToro driver bla med CFD(contract of difference).
Kan virke som det er det han har (kjøpt) men han vet jo ikke hva han har kjøpt (gjort)...
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det dumt å lære noen hvordan man skal gjøre det skikkelig?

Det er jo uten god informasjon at man gjør sånne feil som TS tilsynelatende har gjort her. TS sier heller ingenting om bitcoin-trading, jeg tror ikke akkurat dafog har sendt han inn i daytrader-livet.

Sier du alltid "du kan det ikke fra før, bare glem det" hvis noen spør deg om hjelp? Var det ikke litt greit at noen lærte deg hvordan bitcoin-fees fungerer, istedenfor å si "du vet ikke hvordan fees fungerer, bare glem å bruk bitcoin"?
Du er tydeligvis en erfaren trader men da burde du kanskje vite at man aldri skal høre på såkalte "eksperter" som kommer med geniale råd.
Du burde også vite at det første man gjør er å lese seg opp så mye som mulig før man i det hele tatt startet å involvere seg i crypto valuta noe denne personen tydeligvis ikke hadde gjort siden han hadde kjøpt CFD hos en megler og trodde han hadde kjøpt Bitcoin.
Derfor rådet jeg han til å bare stoppe.
Noe du tydeligvis ikke er enig i.
Han får gjøre som han vil.
Ditt "eksperter" råd er vel bedre.
Heads up: Selv om det er penger inne i bildet, så er det greit å ta diskusjonen uten å legge opp til surmuling.
Jeg ville kjøpt gjennom coinbase og sendt det direkte derfra når handelen skal gjøres. Coinbase er veldig brukervenlig og lett å forstå.
Det er helt korrekt at jeg ikke har det fjerneste anelse på hva jeg driver med. Det er nettopp derfor jeg ber om hjelp... Har aldri vært borti kryptovaluta før.
Alt jeg vil er bare å få betalt for en vare jeg har svært lyst på, noe som ble veldig vanskelig når selger ikke godtar annet enn bitcoin.
Sjekker ut coinbase jeg...
Takker for svar!
Problemet med Bitcoin er som det sies her at transaksjonskostnadene er ekstremt høye. Dette betyr at både det å kjøpe Bitcoin og det å sende Bitcoin er dyrt. I tillegg tar det en del tid. Derfor anbefaler man gjerne å bruke andre coins som f.eks Etherium eller Litecoin.

eToro er en tjeneste som kun driver med derivater (altså avledede instrumenter). Kjøper du "Bitcoin" der så eier du ingen Bitcoin og kan heller ikke handle med disse. Et kjøp på eToro er altså kun et kjøp av en verdiposisjon. Dette er greit nok - og i mange tilfeller vi jeg anbefale det pga lavere kostnader - men du kjøper altså ikke Bitcoin.

I praksis er det en rekke handelssteder som kan benyttes. Det man skal være oppmerksom på er at dette er et uregulert marked. Dette betyr at prisene varierer veldig. Ved mindre du skal kjøpe mye Bitcoin ville jeg derfor gått for Coinbase. Dette er en sikker handelsplass og du mottar Bitcoin med en gang. Hvis du får noen til å gi deg en referral link (kan ikke poste slikt her) mottar du Bitcoin for 10 dollar ekstra første gangen. Dette dekker stort sett gebyrer og kostnader.

Lykke til.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Sorry tok feil ang pris på overføring.
Syntes du ikke det er litt dumt å guide en totalt uvitende person inn i bitcon trading -det synes iallefall jeg.
eToro driver bla med CFD(contract of difference).
Kan virke som det er det han har (kjøpt) men han vet jo ikke hva han har kjøpt (gjort)...
Vis hele sitatet...
Nå skulle jo ikke TS investere i Bitcoin, prøve å veksle inn til altcoint, kjøpe seg et par S7 til mining, få registret firmaet sitt som «E-pengeforetak» eller generelt prøve å tjene penger på det.

TS skulle kjøpe Bitcoin så overføre Bitcoin som betaling for en vare.

Det synes jeg er greit å guide en helt uvitende person til hvordan man gjør Kompleksiteten blir mye mindre når man ikke har som mål å tjene noe penger. Trenger ikke tenke "trading" kun kjøp og send.

Med relativt stabilt kurs de siste timene, ganske lav transaksjonskostnad, samt relativt kort tid på å få transaksjonen inn i en block så ser jeg ikke noe grunn til be han holde seg unna Bitcoin som betalingsmiddel på nåværende tidspunkt. Derfor svarte jeg som jeg gjorde
Greit nok det men hvor står det at han kun en enkelt gang skulle handle og at det gjelder en S7 for mining?
Forøvrig mener jeg fortsatt det jeg skrev
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Greit nok det men hvor står det at han kun en enkelt gang skulle handle og at det gjelder en S7 for mining?
Forøvrig mener jeg fortsatt det jeg skrev
Vis hele sitatet...
Han ønsker helt enkelt bare å bruke bitcoin for å kjøpe noe fra noen som kun tar betalt i bitcoin. Altså vil han veksle kroner inn i bitcoin så han kan overføre bitcoin til selgeren, som da kan selge det ønskede produktet til TS. Dette har TS forklart to ganger i tråden.

Jeg er forøvrig helt enig med deg når det gjelder investering. Hvis man skal investere i krypto bør man lese seg opp så man selv vet hva man holder på med, men TS har ikke spurt om hjelp til investering så det er rett og slett ikke relevant. At noen forklarer steg for steg hvordan han kan kjøpe og overføre bitcoin er jo i denne sammenheng bare bra, så slipper TS å gå på flere smell som fører til mer penger tapt.
Joda jeg er enig i at det er fint at han får en sterk for steg informasjon om hva dette dreier seg om.
Var/er bare uenig i at han skal starte uten å lese seg opp litt for det var tydelig at han trengte det grunnet den feilen han hadde gjort ved tro han hadde kjøpt bitcon mens det viste seg at det var CFD på eToro.
Ønsker ham lykke til med handelen sin.
Etter mye frustrasjon har jeg nå fått betalt! Takk for hjelpa!