Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3116
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meg og en kompis forsøkte å ruse oss på dette her en stund siden, jeg vet det er stor risiko ved bruk, vi sniffet fra en vanlig lighter, og brukte ca halve lighteren, merka ingenting unntatt at vi ble litt sløv. Hadde tatt benzo, kokain, amfetamin, i tillegg. Og tenker dette er absolutt ikke noe å forsette med.


Men her ringer samme kompis jeg gjorde dette med på FaceTime, hvor han ler og sier "Lightergass er drit gøy", og viser frem en svær sprayflaske med butan, han viser frem seg selv legge et håndkle over og inhalere store mengder gass, pupillene åpenbart påvirket, og jeg sier "Du kommer til å bli hjerneskada", og han bare "Neida, blir jo ikke det"


Hvor stor er denne risikoen?
Ekstremt stor. Nesten garantert
Du kan jo vise vennen din den tråden her:

Et liv i tusen biter - bensinpsykose


Skrevet av en veldig god fyr, som dessverre ikke lenger er blant oss.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er det værste man kan drive med, kompisen din må stoppe med en gang. Seriøst, du må få snakka noe vett i hue på han.
Holdt på med det i ung alder, og det påvirker meg den dag i dag. Jeg var egentlig god i matte, nå klarer jeg ikke noe annet enn enkelt pluss og minus uten hjelpemidler.
Selvom 95 lukter deilig driver ikke jeg å tar bånndrag av jerrykanna, sniife lightergass jesus kristus kjøp dere gram hasj som siviliserte folk. Kompisen kommer til å løse opp alt fettvevet i hjernelappan og får enda bedre IQ, det blir resultatet.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjernen trenger oksygen så bytter folk det ut med lightergass,you do the math...Hjerneskade er neste trinn på programmet.
En jeg gikk i klasse med på ungdom skolen døde av å sniffe lighter gass. Han var en ganske vanlig fyr som ikke brukte mye dop, men skulle tøffe seg på en fest.
Hatt mange spinnville episoder på Lightergas og Zippobensin i en kort periode i yngre år, hærregud..!

Men ja, det er drita farlig!
Vel, jeg kjenner 3 stk som daua av å sniffe lightergass før de var fylt 17. Og 6-7 stk til som aldri blir normale mennesker som klarer seg uten hjelp av psykisk helsevesen og nav
Anonym bruker
"Lei Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vasken Vis innlegg
Holdt på med det i ung alder, og det påvirker meg den dag i dag. Jeg var egentlig god i matte, nå klarer jeg ikke noe annet enn enkelt pluss og minus uten hjelpemidler.
Vis hele sitatet...
Har du fått det bekrefta at det er en direkte sammenheng? Jeg sliter med det samme men av helt andre grunner og jeg var ikke sånn før.
Mista bestevennen min i en alder av 14 til lightergass/is-spray. Hold dere til helvette unna! Han tok aldri posen vekk fra fjeset, merka ikke oksygen mangelen og gikk rett i koma. Lå på sykehus i en uke før de tok respiratoren ut. Hjernedød. Det var en heftig påkjenning for en ungdomsskole elev som meg. Jeg var med han når det skjedde, glemmer det aldri...
Det hadde. Det spennede om noen kunne fortelle hva som er farlig med dette fremfor å si "Ekstremt stor. Nesten garantert"

Hvorfor det nøyaktig?
Sniffing av drivgasser som for eksempel isobutan, butan eller propan fra sprayflasker forårsaker en såkalt kvelningsrus. Gassene er i utgangspunktet lite giftige, men fortrenger oksygen fra innåndingsluften.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Rusen" som oppstår ved innhalering av disse stoffene, er et resultat av skadene stoffet gjør på hjernen. Når man tar andre stoffer slik som å røyke hasj på virker hasjen hjernen til å skape rusfølelse og når hasjen er ute avsystemet returnerer hjernen til normal tilstand, mens ved sniffing av løsemiddler/gasser er det bare at hjernen ikke fungerer slik den skal pga skade som gjør at det oppfattes som rus.

Veldig forenklet, men rus med løsemiddel/lightergass osv = hjerneskade.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva om man har for høy IQ og ikke greier å relatere til alle de logiske kortslutningene folk begår? Vil ikke det å sniffe lighter gass gjøre deg til en mer fordøyelig person for mannen i gata?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om man har for høy IQ og ikke greier å relatere til alle de logiske kortslutningene folk begår? Vil ikke det å sniffe lighter gass gjøre deg til en mer fordøyelig person for mannen i gata?
Vis hele sitatet...
Det her må være det dummeste jeg har hørt på lenge. Kos deg med hjerneskade da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om man har for høy IQ og ikke greier å relatere til alle de logiske kortslutningene folk begår? Vil ikke det å sniffe lighter gass gjøre deg til en mer fordøyelig person for mannen i gata?
Vis hele sitatet...
Med så høy IQ som du har, hvorfor klarer du ikke å gjøre deg appetittelig for mannen i gata? Du har vell intelligensen til det? Kanskje du bare trenger bedre sosiale antenner?

Det sliter jo veldig på å henge med folk som har en samlet IQ på rett over romtemperaturen.. Tror du at du blir annerledes?
Jeg hadde en klassekamerat som fikk hjertestans i niendeklasse da han sniffet lightergass rett fra en sprayflaske. Utrolig nok så fikk de liv i han igjen.

Dette skjedde i et friminutt med mange tilstede så det ble en del informasjonsmøter etter dette. Mener å huske som de over her at det er kvelningsfølelsen som gir rus, men også det at kuldesjokket fra gassen i svelget kan være en utløsende årsak til hjertestans. Dette var på tidlig 90-tall så mulig forskningen vet bedre nå.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Jeg hadde en klassekamerat som fikk hjertestans i niendeklasse da han sniffet lightergass rett fra en sprayflaske. Utrolig nok så fikk de liv i han igjen.

Dette skjedde i et friminutt med mange tilstede så det ble en del informasjonsmøter etter dette. Mener å huske som de over her at det er kvelningsfølelsen som gir rus, men også det at kuldesjokket fra gassen i svelget kan være en utløsende årsak til hjertestans. Dette var på tidlig 90-tall så mulig forskningen vet bedre nå.
Vis hele sitatet...
Hvordan går det men den person i dag? Har han noen senskader?
Hvordan går det men den person i dag? Har han noen senskader
Vis hele sitatet...
Etter det jeg vet holdt han seg unna gass etter den episoden og fikk ikke noen umiddelbare senskader. Men han var en type som var glad i rus og døde dessverre av en heroinoverdose noen år senere.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Etter det jeg vet holdt han seg unna gass etter den episoden og fikk ikke noen umiddelbare senskader. Men han var en type som var glad i rus og døde dessverre av en heroinoverdose noen år senere.
Vis hele sitatet...
Trist å høre