Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3197
Spør for en venninne som nettopp sendte tilbake en HP-laptop med altfor blank HD+ skjerm, forferdelig dårlig touchpad og lite responsiv opplevelse generelt.

Hun trenger en PC til å se film og generell hjemmebruk.

Ønsker: Matt 17 tommer + skjerm med god fargegjengivelse, Full HD, brukbar touchpad, SSD (128GB holder), 8 GB RAM og brukbar CPU. Støysvak. Gjerne engelsk Windows, men ikke et must.

Budsjett: rundt 4000,-.

Oppsumert er det viktiste at den er en god film-PC og føles god/responsiv å bruke generelt. Hastighet/kapasitet ved tyngre bruk er mindre viktig.

Noen som kan hjelpe? Innspill mottas med takk!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg tror kanskje budsjettet må justeres litt - billigste 17-tommern m. 1920x1080 skjerm og 8gb ram koster 5.5k hos billigste butikken, og det er før en tenker på fargegjengivelse og touchpad. Heldigvis har den billigste maskina en 128gb ssd iallefall, så den delen er dekket.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Hun kunne visst strekke seg litt, f.eks. til 5000,-. RAM og slikt er mindre viktig enn skjerm. Takk for input, setter pris på ev. videre innspill.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da ville jeg heller spart opp og ventet, for det er ingen andre 17'' med 1080p skjerm som koster mindre. 17'' er en spesiell størrelse, så slikt må en nesten bare regne med. Om hun ikke kan vente og spare så ville jeg gått for en 15" av noe slag.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Hm. Jeg fikk en Asus gaming laptop med 17,3" skjerm og de specsa for snart fire år siden for 10 000, skulle tro man fikk det tilsvarende for halv pris nå? Uansett: 15" er vel også aktuelt går jeg ut ifra, hvis det ikke finnes større til kristelig pris. Trenger visst film-laptop. Tar imot forlsag (som folk faktisk kan gå god for) med takk.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
17"-laptopper er i en høyere prisklasse enn f.eks 15", så selv om det finnes billige maskiner i 13-15"sjiktet så er nok 17" ansett å være ønskelig for de som også ønsker litt dyrere og bedre komponenter.
Forresten kan enhver laptop vise film helt fint, så det er vel bare å finne best skjerm for 4000kr.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Aight, takk. Hun sendte tilbake denne. Gode farger men litt for dårlig ellers. Burde kanskje fire på full HD-kravet.
Sist endret av kallisti; 29. april 2017 kl. 21:42.
Handla en liten lappert på Elkjøp for en ca halvt års tid siden, 13". Kosta ca. 4000 kr. Den ble levert tilbake pga. lagging på film. Så det finnes definitivt lapperter som ikke takler kjøre film.
Sist endret av ImnotEmo.; 29. april 2017 kl. 21:49.
Hun vil ikke vurdere 15" da? Er jo ikke _så_ mye mindre - og da er også utvalget langt større, som resulterer i bedre specs og lavere pris.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Jo, som sagt, er ikke større å oppdrive, er nok 15 et alternativ.