Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 671
Oh herro there.. ^_^
Hei medfreaks!


Vet dere om en software som passer for RAID 0 med SSD? Spesifikt Corsair GT 120GB

[COLOR="Red"]Helst med støtte for TRIM [/COLOR] siden jeg ikke akkurat er keen på at ytelsen skal droppe for mye. Ellers kan jeg jo nesten droppe RAID 0

Grunnen til at jeg ønsker en software løsning er at det gjerne skal brukes på annen hardware enn den jeg har idag (Futureproofing if you like )

Noen som vet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
SSD i raid gir mer problemer en glede, like greit å drite i hele greia, du vil ikke merke forskjell på disker i raid eller ikke!
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
SSD i raid gir mer problemer en glede, like greit å drite i hele greia, du vil ikke merke forskjell på disker i raid eller ikke!
Vis hele sitatet...
I form av bugs etc?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
i form av bugs, ytelses drops, ustabilitet, blåskjermer, for å nevne noen problemer.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Ok :/ sliter ikke med hastigheten, men merker at det er litt snaut med plass på C disken og har helst ikke lyst på en snurredisk og heller ikke en ny SSD (pga pris ) så derimot at GT 120 var på salg hos komplett og tenkte på RAID sånn umiddelbart.
Noen annen måte jeg kunne løst dette på?
Det er feil. SSD i R0 kjører så fint som helst. Velg SW R0 - null stress. Bruk linux. Problem solved.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Men forsatt ingen måte å løse dette i windows? kjører ubuntu i tilegg Og backtrack 5 r3 (som er ubuntu basert sist jeg sjekket)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Påstander om at man ikke vil merke forskjell på ytelse, og at det er bare er å glemme pga problemer kan jeg iallefall avkrefte fra min side. Jeg har kjørt raid0 på SSD disker i over 2 år snart, og ikke hatt noen problemer, jeg kjører dog ikke trim på de, men merker fortsatt ingenting forskjell i ytelse, men jeg _ser_ at benchmarkene ikke er like raske som før.

Jeg ville ikke brukt et raid0 oppsett til systemdisk, da det er surt om dette krasjer, jeg bruker kun de diskene til spill/programmer/rendering og har en egen litt større SSD til systemdisk.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Da ser det ut som det må bli en større systemdisk.... Eventuelt ofre litt hastighet for større kapasitet.... En WD VelociRaptor har vel rundt 200 MB /s skrive / lesehastighet... som er drøyt 50% av SSD`n jeg har nå... får da en systemdisk på 1 TB som burde være mer en nok :/ kjipt er det dog...

Eventuelt om det går ann å kjøre en SSD + HDD combo... Som i de nye hybrid diskene ,men med litt mer av hver (8gb SSD er litt snaut) Finnes det software for dette? Sitter med en 128kb linje nå så er ikke all verden jeg får lest på nettet.
Sist endret av qwertyfreak; 26. desember 2012 kl. 00:40. Grunn: skriveleif