Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 9109
Hei, jeg lurte på en ting.
Det finnes veldig få peroxid rocket belts i verden. men jeg skjønner ikke hvorfor?

Ja, det er amatører som har greid å lage det selv.
Ja, det er avansert teknologi, men det gjør det jo ikke umulig.

Det finnes jo folk som har laget egne fly etc... så hvorfor ikke?

Og jeg kan ikke forstå hvilke deler som skal være så dyre på en jetpack. kan noen forklare meg hvorfor? takk
Fordi det er dyrt, innefektivt og veldig farlig?
Bare fordi det er vanlig i spill betyr ikke at det er så lurt på ordentlig.
Det hører mer hjemme i et spill!
Fordi jetpacks kort forkalart er en eneste stor fail??
Jetpack er så tøft at det ikke er lov å produsere flere en de som eksisterer i dag..

nei, dyrt å lage, dyrt å kjøre med, utrolig farlig og vanskelig å bruke sikkert..
Hei Hei
Trådstarter
1. det er ikke så farlig.
2. hva er det som gjør det så dyrt? ingen av delene er vel spesielt dyre.
3. man kan lage hydro periodyxid eller hva det nå heter ved hjelp av bare luft og vann og en maskin til iittt under 80k
Men hvorfor hører det bare hjemme i spilll?

OG hvorfor er dere så negative hele gjengen..
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
1. det er ikke så farlig.
2. hva er det som gjør det så dyrt? ingen av delene er vel spesielt dyre.
3. man kan lage hydro periodyxid eller hva det nå heter ved hjelp av bare luft og vann og en maskin til iittt under 80k
Men hvorfor hører det bare hjemme i spilll?

OG hvorfor er dere så negative hele gjengen..
Vis hele sitatet...
Uhh, så hvis jeg som en privatperson hadde laget en jetpack, ville du vært testpilot for meg?
Hvem sier at Jetpack må gå på hydroperoxide? http://www.youtube.com/watch?v=7-KczCp0OQ4
Hei Hei
Trådstarter
ja, det ville jeg vært. jeg ville seff sjekket litt om denne anordningen din var en smule trygg. men ja.
og uansett hadde det ikke vært vanskelig å finne små suisidale mennesker som test pilot.

Men jeg hadde gjort det ja.
1. Jo, det er veldig farlig, ettersom man er veldig utsatt med lite beskyttelse rundt ekstrem varme, i stor høyde og ofte høy fart.

2. Man trenger en jetmotor, og et sikkerhetssystem som forhindrer hele skiten å gå i luften hvis en feil skulle oppstå. I tillegg trenger man svært avanserte reguleringssystemer for å holde dette stabilt, noe som ikke er lett når tyngdepunktet sitter helt utenfor "frasparksområde".

3. Mulig du har ubegrenset med penger, men en investering på 80k bare for drivstoffproduksjon er rimelig intenst for de fleste hobbyister.

Dette er ikke negativitet, men svar på spørsmålet ditt om hvorfor man ser så få jet-packer. Fascinerende fremkomstmiddel, men som sagt dyrt, utrygt og ikke spesielt praktisk.
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
1. det er ikke så farlig.
Vis hele sitatet...
hva gjør deg kvalifisert til å si det? det at du ikke ville tenkt deg om to ganger før du gjorde det?
Hei Hei
Trådstarter
jetpacker som de fleste snakker om... er jo egentlig ikke jetpacker da de bare tar h2o2 modekyler og kjører det gjennom en katalysattor som slipperløs et t oksygenmolekyl. som da blir damp pga energi ditt og datt...
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
ja, det ville jeg vært. jeg ville seff sjekket litt om denne anordningen din var en smule trygg. men ja.
og uansett hadde det ikke vært vanskelig å finne små suisidale mennesker som test pilot.

Men jeg hadde gjort det ja.
Vis hele sitatet...
Kult. Da skal jeg mekke sammen en jetpack til sommeren som du skal få lov til å teste.
[/Suicide mission]

Det som er viktig å forstå er at det finnes jet-packs i verden, men at de ikke er trygge nok, selvfølgelig hadde det vært fun å fly, men det er som er viktig er det at jet-packs er i beta- (om ikke alpha-)stadiet og ikke er stabile, funksjonelle og trygge nok for et vanlig menneske. (og det er jo derfor man spesial-utdanner folk til å fly såntnoe.)
Sist endret av MrMrtn; 15. juni 2010 kl. 20:32.
Hei Hei
Trådstarter
seff kan det være farlig... det kan ALT.

men det er veldig lite som kan gå galt med selve maskinen. da det ikke er noen torerende deler, ingen luftintak som kan få rusk inn etc.. h2o2 er veldig stabilt under trykk i høye styrke...

sef kan man gå på tryne og bli slept bortover bakken... men alt har en risk. og jeg tror faktisk at man kan greie p lavære å tryne med trening i en øvelsesrikk først.. derfor. men jeg har bare lest på interveben og sett youtube videoer så... men
sist jeg sjekket var damp varmt, og svært skadelig for bar hud ved direkte eksponering, slik som kan skje med en jetpack. tillegg har dampen høy fart. i tillegg ville man fått noen fine kjemiske brannsår om h2o2 skulle komme forbi katalysatoren, og sprutes på deg.

fyi: røyken man ser opp av ei gryte med kokende vann, er ikke damp, det er damp som er kondensert, altså tåke
Hei Hei
Trådstarter
det er jo amatører.. hvertfall to som har greid å lage hver sin jetpack og lært seg å fly dem også...

jeg tror mye av grunnden er at tanken på å fy er for vild og at man tanker automatisk at nei det går aldri...

men hvis man ikke prøver går det hvertfall ikke fremmover ...
Michael Jackson fløy ut av senen med en jetpack når konserten var ferdig.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Michael Jackson fløy ut av senen med en jetpack når konserten var ferdig.
Vis hele sitatet...
Nei, en stuntman gjorde det.
Hei Hei
Trådstarter
er det ikke ting som kan gå galt ved alt annet også da... :P

statistisk sett så er det flere som blir drept av fluer hvert år enn av jetpacker.. (dette vet jeg ikke, men med tanke på at ingen har død av jetpack bruk, vil jeg tro fluer er om ikke farligere men flere som har død av.)

og kjemisk lekasje etc kan hindres ved nøyye inspeksjon før hver flight..
jeg kan si deg grunnen til at det er så få: nettopp fordi det finnes folk som oss, som fraråder deg å gjøre det.

det er ingen som har sagt at du ikke får lov, du må gjerne sette igang, siden du mener det er så enkelt, og så simpelt oppbygd
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
er det ikke ting som kan gå galt ved alt annet også da... :P

statistisk sett så er det flere som blir drept av fluer hvert år enn av jetpacker.. (dette vet jeg ikke, men med tanke på at ingen har død av jetpack bruk, vil jeg tro fluer er om ikke farligere men flere som har død av.)

og kjemisk lekasje etc kan hindres ved nøyye inspeksjon før hver flight..
Vis hele sitatet...
Det er pga det er veldig få jetpacks i verden iforhold til 9000mrd mygg
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
jeg tror mye av grunnden er at tanken på å fy er for vild og at man tanker automatisk at nei det går aldri...
Vis hele sitatet...
Du tror feil.
Mye av teknologien som trengs for å utvikle en fungerende jetpack trengs selvfølgelig også i romfartsindustrien. Det betyr at det finnes forskere som jobber med dette og selv om de ikke nødvendigvis lager jetpacks så utvikler de teknologien som trengs for å lage en.

Hadde det vært billig, effektivt og sikkert med jetpacks hadde vel ingen ville produsert biler?
Sist endret av Mith; 15. juni 2010 kl. 20:39.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
er det ikke ting som kan gå galt ved alt annet også da... :P

statistisk sett så er det flere som blir drept av fluer hvert år enn av jetpacker.. (dette vet jeg ikke, men med tanke på at ingen har død av jetpack bruk, vil jeg tro fluer er om ikke farligere men flere som har død av.)

og kjemisk lekasje etc kan hindres ved nøyye inspeksjon før hver flight..
Vis hele sitatet...
Jeg vil for det første gjerne se kilden til din uttalelse om fluer som dreper mennesker.

Hvis jeg hadde bundet deg fast til en flymotor (les: jetmotor) der bena dine henger nedenfor motoren, hva tror du at hadde skjedd? Hadde du fått en fin flytur med flott utsikt?
Farlig iform av varme er de ikke.


Problemet er at flygetiden idag er på rundt 30-40 sekunder på en tank. Noe som gjør at nytteverdien bare er showoff.
Og før teknologien er på plass så vil ikke jetpacks være noe man vil kunne se normalt.
Iløpet av noen år så skal man ikke se bort ifra at flygetiden er kommet opp i noen minutter, ca 10. Men fremdeles så er jo de mer eller mindre totalt unyttig da også.

For en privatperson så burde flygetiden være på minst 1 time, helst 3-4 timer. Og det er ikke før da at man vil kunne se mer til jetpacks.
Hei Hei
Trådstarter
jeg vet jo det da.. (med mygg altså)

ja.. finnes for få folk som sier det er farlig, la oss bygge.

men det jeg sier er ikke at det er enkelt. men at det finnes drøssevis med mennesker som har laget egne jetmotorer. etc etc etc masse kule farlige ting som tilvanlig bare industien jobber med.

men hvorfor ikke jetpacks :O
jeg har sikkelig lyst, men må nok først gjøre erdig skateboardet og så lese meg opp på kjemi og jetpacks.. (som faktisk heter rocketbelts..)

:P
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
jeg har sikkelig lyst, men må nok først gjøre erdig skateboardet og så lese meg opp på kjemi og jetpacks.. (som faktisk heter rocketbelts..)

:P
Vis hele sitatet...
Tror du burde bli noen år eldre først, og få noe som heter vett
Men men, man skal nå ikke stoppe deg ifra å fantasere og drømme videre om alt slikt, fordi du er jo en verdensmester ^^,

Hei Hei
Trådstarter
men det er ikke nødvendig å starte en flamewar... det var ikke derfor jeg lurte.

Men når man ser på delene hverfor seg så finner jeg ikke ut hva som gjør det dyrt. bare at få har gjort det?
Katalysatoren trenger en god del sølv for å fungere.. men sølv er ikke så dyrt.
og aluminium er heller ikke sååååå dyrt...hvertfall ikke så dyrt at det skal koste to mill å få en komersiell jetpack.

er det bare fordi teknologien kostet så mye å utvikle?
man vil vell kunne ta teknologi som var dyr å utvikle for så å lage en kopi selv..

det finnes jo folk som har laget ubåter OG raketter som har gått opp i verdensrommet ALT GÅR ANN!
¨
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
jeg vet jo det da.. (med mygg altså)

ja.. finnes for få folk som sier det er farlig, la oss bygge.

men det jeg sier er ikke at det er enkelt. men at det finnes drøssevis med mennesker som har laget egne jetmotorer. etc etc etc masse kule farlige ting som tilvanlig bare industien jobber med.

men hvorfor ikke jetpacks :O
jeg har sikkelig lyst, men må nok først gjøre erdig skateboardet og så lese meg opp på kjemi og jetpacks.. (som faktisk heter rocketbelts..)

:P
Vis hele sitatet...
Greit, bare husk å lage worklog på forumet. Og jeg regner med at vi finner det ut via diverse nettaviser om du dør.

EDIT: jeg skulle gjerne sett de ubåtene som går til verdensrommet.
Sist endret av MrMrtn; 15. juni 2010 kl. 20:45.
Hei Hei
Trådstarter
men ja, det stemmer, jeg er verdensmester i alt!

vett, er vell relativt. vett = det de store massene mener er riktig?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg

vett, er vell relativt. vett = det de store massene mener er riktig?
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett. Normalt folkevett er en eneste stor propaganda for å forhindre at du gjør noe morsomt!

Deriblandt folkevett som at man ikke skal tenne på seg selv, skyte på blink med gevær mens noen står ved sidenav, eller at du ikke skal hugge med øksa mot leggen.

Alt dette er bare tøv. Ikke hør på vett.
Hei Hei
Trådstarter
det var ikke en ubåt som gikk til verdensrommet. Men den samme fyren har laget ubåter OG en rakett som går til verdensrommet :P ubåter i verdensrommet LOL
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
Men den samme fyren har laget ubåter OG en rakett som går til verdensrommet
Vis hele sitatet...
Kan du gi oss en kilde til det?
Sist endret av MrMrtn; 15. juni 2010 kl. 20:49.
Hei Hei
Trådstarter
jeg kan, men orker ikke. men det gjør meg ingen verdens ting om du ikke tror på meg

den duden var faktisk på nordens herligste

Edit: http://www.newscientist.com/article/...nto-space.html

MEN DET JEG EGENTLIG LURER PÅ ER: er den noen deler jeg hart oversett som skal fornuftigggjør at en jetpack koster 2 mil? det er joo bare tre tanker, to av 5025 aluminium og en av composittmateriale. noen deler i aluminium og litt sølv...
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
jeg kan, men orker ikke. men det gjør meg ingen verdens ting om du ikke tror på meg

den duden var faktisk på nordens herligste

Edit: http://www.newscientist.com/article/...nto-space.html
Vis hele sitatet...
The Civilian Space Exploration Team (CSXT) built the rocket at a cost of tens of thousands of dollars.
Vis hele sitatet...
Their success comes two years after their last attempt in 2002, which ended just three seconds after launch when the rocket's engine exploded.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt riktig å si at det var amatører som bygde den rocketbelt/jetpack/whatever.
I den artikkelen så er amatør = Folk som ikke jobber hos NASA eller andre firmaer som er spesialisert innen det temaet fra før.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
MEN DET JEG EGENTLIG LURER PÅ ER: er den noen deler jeg hart oversett som skal fornuftigggjør at en jetpack koster 2 mil? det er joo bare tre tanker, to av 5025 aluminium og en av composittmateriale. noen deler i aluminium og litt sølv...
Vis hele sitatet...
Hvis man kunne fly med 3 tanker og noen deler i aluminium og litt sølv, så tror jeg at jeg hadde vært ute og cruisa rundt i lufta akkurat nuh.
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
er det ikke ting som kan gå galt ved alt annet også da... :P

statistisk sett så er det flere som blir drept av fluer hvert år enn av jetpacker.. (dette vet jeg ikke, men med tanke på at ingen har død av jetpack bruk, vil jeg tro fluer er om ikke farligere men flere som har død av.)

og kjemisk lekasje etc kan hindres ved nøyye inspeksjon før hver flight..
Vis hele sitatet...
Statistisk sett blir flere blir drept av å skli på eselbæsj enn å ta av seg romdrakten på månen, derfor er det helt trygt å ta av seg romdrakten på månen.
Etter at denne trillionæren døde som følge av uaktsomt jetpackbruk har det ikke vært så populært å bygge egne jetpacker lenger.

«According to investigators, Pholdounus was jetpacking with friends and was in the middle of a rapid ascent when his unit stalled. He apparently was unable to restart the engine as he fell.»
jas.. Lykke til, gleder meg til min hjemmelagde jetPack, som du skal teste... DET blir fett -.-" Den skal lages av gaffa-teip og en gressklipper. Og etterpå forstår du kanskje hvorfor vi advarte mot sånt.
Det er grunner til at man ikke lager sånt hjemme. Som sagt: det er derfor de spesial trener folk til sånt.
Og de er ikke engang så tullete at de hadde flydd en sånn. Antar jeg da...
Jeg synes ikke det er så veldig rart i bunn og grunn..
Hei Hei
Trådstarter
hvis det ikke bare er noen deler i aluminium litt sølv... hva er det da? kan du peke på den delen som du mener skal gjøre det så dyrt?

jeg sier jo ikke at det ikke er farlig... men comon....!

og jeg vet jo at det med mygg ikke gjør det noe som helst tryggere... jeg bare påpekte at ingen har død av det. enda...

og jeg fant bare den linken i farten. jeg leste den ikke. sorry. men jeg kan prøve å finne den jeg siktet til når jeg kommer hjem fra fotballkamp... men det er ikke poenget! poenget mitt er at det meste går vis man driver med reserche og tror på at man kan få ting til... det å lage en ubåt er ikke lett, men ikke umulig for en amatør.

merker en mystisk negativ energi her... :P

uansett, la the flamwar fortsette. (jeg blir ikke veldig fornærmet av at dere synes jeg høres dum ut)

men hva gjør deyt så dyrt...

btw, gaffa og gressklipper kan da ikke være så farlig.. med mindrejeg må stikke hode mellom rototbladene eller noe...
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
1. det er ikke så farlig.
2. hva er det som gjør det så dyrt? ingen av delene er vel spesielt dyre.
3. man kan lage hydro periodyxid eller hva det nå heter ved hjelp av bare luft og vann og en maskin til iittt under 80k
Men hvorfor hører det bare hjemme i spilll?

OG hvorfor er dere så negative hele gjengen..
Vis hele sitatet...
Ånei, prøv å fly langt opp å så miste kontrollen helt.
http://www.youtube.com/watch?v=ndfpr...eature=related
Dårlig poeng. men hva med... http://www.youtube.com/watch?v=J4Yz06XgjTg
Neida xD... men den passa bra.

Det som gjør det så dyrt er blant annet; Sikkerhets systemer(ANTI-DU-GÅR-I-LUFTA-SYSTEM) og Drivstoff. dessuten kan du ikke bare tenne på evnt. gassen... du må ha systemer som slipper ut litt og litt... til slutt blr det en del penger...
Jeg kommer til å sammenlikne Jetpack med en romferge som skal til månen.

1. Det er mye vekt iforrhold til motorer. En romferge veier en god del, og har store motorer. En jetpack med passasjer veier også mye iforrhold til motorer. Når du ser en romferge ta av brenner den ganske lenge, fordi det skal mye energi til for å løfte hele greia. Noe som bruker opp vesentlige deler av romferga. En Jetpack kommer også til å bruke mye energi for å løfte deg og selve jetpacken, slik at kraften oppover er sterke enn tyngdekraften og totalvekten som presser ned.
2. Det er kjempe farlig. En romferge tur har ingen garantier om at du vil klare å returnere til jorden igjen. Det sammen vil jeg si om en jetpack tur. Du har INGEN garanti på at du vil klare å lande, fly eller i det heletatt lette uten at du skader deg.
3. Det er latterlig dyrt. En jetpack ferdig konstruert koster sikkert skjorta. Selv en hjemmelaget en vil nok koste mer enn jeg ville brukt for å i det hele tatt prøve. En romferge ferd er svindyr ikke bare på grunn av vedlikehold etter turen, men også på grunn av nettopp drivstoffet. Å fylle opp en "bensintank" til en jetpack koster neppe mer enn 2-300 hundre kroner, men dette er bare nok drivstoff til å fly i sekunder..
4. Hvem som helst klarer ikke å manøvrere dette. En astronaut og medfølgende folk som skal kjøre romferga er dyrt i utganspunktet. En jetpack pilot koster nok ikke så mye.. Du kan gjøre det selv, men prisen å betale for å prøve dette uten å ha fått teoretisk trening av de som konstruerte jetpacken kan koste deg livet...

Så, før trådstarter kommer med neste tråd "Hvorfor er ikke månelanding en attraksjon på Tusenfryd", så har jeg sammenliknet litt på grunnlag av common sense, slik at vi slipper å svare på det og
Scenario 1: Du flyr i et fly og motoren svikter. Du glir ned til Hudson river og alt er fint.

Scenario 2: Du flyr en jetpack. En uforventet skade på en av rakettene gjør at du ikke greier å styre den skikkelig lenger. Du faller til jorden og knuser diverse kroppsdeler.

Det som gjør jetpacker farlig er at det ikke finnes noe ekstra sikkerhetsnett om noe skulle gå galt. Du kan så klart ha med deg en fallskjerm, men da må du være langt over bakken.
Sist endret av Ozma; 15. juni 2010 kl. 21:50.
Dessuten må du ha et svært avansert balansesystem med gyroskop og ekstramotorer som kan kompensere for hver minste bevegelse du gjør. Flytter du på en fot omfordeler du vekten og tyngdepunktet, og i steden for å gå oppover går du kanskje ut i en kurve som du kanskje ikke klarer å kompensere for manuelt. Mister du balansen har du mistet kontrollen, og bør forberede deg på krasjlanding.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Etter at denne trillionæren døde som følge av uaktsomt jetpackbruk har det ikke vært så populært å bygge egne jetpacker lenger.

«According to investigators, Pholdounus was jetpacking with friends and was in the middle of a rapid ascent when his unit stalled. He apparently was unable to restart the engine as he fell.»
Vis hele sitatet...
Den artikkelen var jo bare bs
Hei Hei
Trådstarter
1, det er ikke noen gasser man tenner på.
2, det slippe ut litt og litt systeme kalles en ventil, de koster ikke sjorta.
3, jeg hadde gladlig betalt 3-400 kr for 20 sekunder i lufta.
4, det er ikke så farlig som dere skal ha det til. Man kan skade seg på alt, seff kan man falle ned og brekke nakken. Men så lenge man holder seg inærheten av bakken i starten er ikke det den største bekymringen. Hva med feks downhill skykling, da har de svære svev og kan skade seg sikkelig eller til og med dø. All ekstremsport har en rissiko, det er derfor de kalles ekstrem-sporter. Jetpack er seff farligere enn å sitte inne på rommet hele dagen. men da lever man ikke... da eksisterer man...

og det er ikke noen anti du går i luften systemer. utenom en overtrykksventil, som ikke er spes dyrt og finnes i alt av gassbeholder og dykkeflasker, paintballflasker etc. så det kan ikke være den dyre biten.

Jeg skjønner hva som gjør romferder så dyrt da start motorerne brenner over 1000 litern raketdrivstoff og 1000 liter oksygen undertrykk per sekund. det blir betydlig mer en de maks 10 literne med drivstoff til en jetpack.

Kan noen gi meg ett konkret svar på hva som er så dyrt annet en det at de kostet mye å utvikle det? en jetpack har ikke noe elektronisk regulerings circutboar eller noe.. bare håndkontroll, det er kansje derfor det er så vanskelig å styre..

+ at raketter har sinsykt mye controll greier, og de er store og har mange deler og masse super hightech crap...
det har ikke jetpacker...
så hvrofor er det så dyrt.
Neutral Good
Mith's Avatar
Fordi hvis du lager en jetpack uten "masse super hightech crap" så kommer du til å dø og de fleste er derfor villig til å betale for seg.
Det er klart, hvis ønsket ditt er å bli festet til en tank hydrogen peroxide og skutt til værs så holder det nok med en ventil og en joystick. Problemet er bare at da overlever du ikke landingen.
Som Mith sier her er nok reguleringssystemet det dyreste og mest kompliserte. Hvis du bare fester motoren til ryggen, så vil skyvekraften være på siden av tyngdepunktet og du vil gå på hodet i bakken i stedet for å lette, for å nevne én ting. I tillegg skal det holdes stabilt i luften og være mulig å lande trygt med. Reguleringssystemet vil være rimelig avansert og må spesialtilpasses den mekaniske løsningen din. Skal du sette bort denne jobben blir det fort veldig dyrt, og skal du gjøre dette selv må du lære deg mye avansert reguleringsteknikk.

Er du klar for å gjøre dette, og kanskje bygger det så du kan feste på en dødvekt og styre den med fjernkontroll i første omgang, så kjør på! Bare pass på å lage arbeidslogg her så vi kan se fremgangen! Det hadde unektelig vært et veldig spennende, og ekstremt omfattende prosjekt.
Hei Hei
Trådstarter
har dere aldri sett ett bilde av en jetpack... det er ikke noe hhightech crap i det hele tatt.
det eneste man styrer er dysene som man justerer i x og y akse ved hjelp av armen og ved å skru på håndtakene som drar en vaier på dysehodene..

det er ingen hightech deler what so ever... og det er det som irriterer MEG.....
Så du tror du klarer å holde balansen uten noen hightech deler?

Det er DU som sier dette er lett, hvorfor ikke lage en? Hvorfor klage på andre som sier det er vanskelig?

Det er nok en god grunn til at det finnes så få jetpacker.