Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614209
Hei.

Lurer på en norsk film jeg såg for noen år tilbake.

Handlet om en gjeng gamle venner som drar på hyttetur. Noen var ekskjærester. Gutten prøver å få dama tilbake om jeg ikke husker helt feil - uten å lykkes. Det hele ender med at han tar livet av seg og henger seg i et tre. Han er døddssyk fra før av.

Ellers en rimelig dyster film..

Lavbudsjetts film. Såg den på NRK tror jeg. Finner den ikke igjen.

Tviler på at noen har en idè, men setter pris på eventuell hjelp.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Er det en gammel film? Kan det være Soylent Green?
Vis hele sitatet...
Takk Skal sjekke den ut
Sitat av mann Vis innlegg
Leter etter en film.. Jeg vet minimalt lite om den, alt jeg har er noen vage minner fra jeg var sikkert 10 år gammel.

Det var en science-fiction film om en overbefolket verden, hvor det ble tatt i bruk forskjellige metoder for å holde befolkningstallet nede. Husker at det var en mann som satt og så på TV, og plutselig kom det opp et bilde av ham på nyhetene, og så skulle plutselig alle andre prøve å drepe han.

Husker også en tunnel som ble stengt i begge ender på tilfeldige tidspunkt, og alle bilene som var inni tunnelen ble tilintetgjort.

Det er alt jeg husker... Noen som synes det høres kjent ut?
Vis hele sitatet...
Kunne vært Logan's Run, balls lenge siden jeg har sett den filmen men virker som det kan stemme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Riktignok ikke en film, men en gammel serie. Husker ikke så veldig mye av den utenom en kid som var i koma og man fikk se "drømmene hans".
Hele serien baserte seg på de drømmene, husker noen folk og ting var muligens litt futuristisk.
Handler om noen unger/ungdommer som havner på en øde plass (muligens en øy). Her blir de delt opp i 2 gjenger der de sterkeste er for seg selv og de svakeste er for seg selv. Husker også at den sterkeste gruppen prøver å ta brillene til en av de andre guttene. Tror de ville ha brillene for det var den eneste måten de kunne få flamme på, ved bruk av solen.

Tror det er en film fra 90-tallet?
En film (tror den kanskje er fra slutten av 90 tallet) som handler om en fyr som havner i en ulykke på et øde sted (tror det var bilulykke) så er det ei dame som tar han hjem til seg for å pleie han. Dama er helt psycho og torturerer han mens han er fast i senga på et soveværelse hun har.
Sitat av Obster Vis innlegg
En film (tror den kanskje er fra slutten av 90 tallet) som handler om en fyr som havner i en ulykke på et øde sted (tror det var bilulykke) så er det ei dame som tar han hjem til seg for å pleie han. Dama er helt psycho og torturerer han mens han er fast i senga på et soveværelse hun har.
Vis hele sitatet...
Misery?

http://www.imdb.com/title/tt0100157/...nm_flmg_act_61

Sitat av zenter Vis innlegg
Handler om noen unger/ungdommer som havner på en øde plass (muligens en øy). Her blir de delt opp i 2 gjenger der de sterkeste er for seg selv og de svakeste er for seg selv. Husker også at den sterkeste gruppen prøver å ta brillene til en av de andre guttene. Tror de ville ha brillene for det var den eneste måten de kunne få flamme på, ved bruk av solen.

Tror det er en film fra 90-tallet?
Vis hele sitatet...
Det ble laget en remake av Fluenes Herre på 90 tallet, kan det være denne?

http://www.imdb.com/title/tt0100054/?ref_=nv_sr_4
Sist endret av jubadu; 14. mai 2014 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Misery var helt korrekt jubadu Takk skal du ha! Husker jeg likte den en gang i tiden.
Sitat av zenter Vis innlegg
Handler om noen unger/ungdommer som havner på en øde plass (muligens en øy). Her blir de delt opp i 2 gjenger der de sterkeste er for seg selv og de svakeste er for seg selv. Husker også at den sterkeste gruppen prøver å ta brillene til en av de andre guttene. Tror de ville ha brillene for det var den eneste måten de kunne få flamme på, ved bruk av solen.

Tror det er en film fra 90-tallet?
Vis hele sitatet...
Kan det være fluenes herre?

http://no.wikipedia.org/wiki/Fluenes_herre_(1963)
Hei.

Prøver å finne tittelen på en film.

Tror den er fra 80tallet, muligens starten av 90tallet.

Hva jeg husker: Mor, datter og tante drar på kjøretur i det jeg tror var en Saab. Det er natt, og underveis går de nesten tom for drivstoff og må kjøre av motorveien til en ganske så øde plass for å fylle opp, men her herjer det en bande. Så denne natten blir en kamp på liv og død mellom denne banden og familien.

Håper noen vet hva jeg snakker om.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei,

Prøver igjen da dette irriterer meg grenseløst!

Husker bare: At det er en person som de overvåker, hører alt han sier med avlytting i munnen hans.

På slutten er de på en travbane med bombe som er plassert inni en Van. Noen tips?
Skuespilleren er mørk.
Drama/ Komedie / Action..
Det er to filmer som gnager i hodet mitt:

den første:
Så bare noen klipp fra den når jeg var liten. Det kan like gjerne være kortfilm, som langfilm. Det er en gjeng på sånn fire-fem gutter i tenårene som er fanget i en bil omringet av zombier. Den var nok noe komisk anlagt. De bestemte seg for å drepe den ene kameraten for å spise han, men fikk det ikke til fordi han var så seiglivet. Som sagt tror det var en komedie.

den andre:
Tror faktisk dette var en norsk film, men kan ikke være sikker. Jeg så den for flere år siden. Det er en sanggruppe på fire menn og jeg tror de gjør et cover av sangen, "Dear mr. President". Problemet er at hovedvokalisten ikke synger noe bra, og dette holder på å bli avslørt i en live-konsert, men en fan tar over for han.

Jeg kan ikke finne ut hva disse filmene heter, og det plager meg skikkelig. Noen som har forslag?
▼ ... noen uker senere ... ▼
En film som handler om en mann som hele tiden blir testet. Tror han ble trenet for å bli spesialagent eller noe. Tilslutt ga han opp? Han møter en kvinne vet jeg iallefall!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Love! <3

Titegn
Andre gang jeg skriver dette pga idiotisk nett... -.-'

Vet kass film det er, men vil gi dere en utfordring

Anime (?) tegnefilm av Japansk opprinnelse ihvertfall.
En liten jente skal flytte med foreldrene sine.
De stopper midt i en skog, går gjennom en grotte-lignende ting.
Foreldrene blir forvandlet til griser etter å ha forsynt seg av mat.
Den lille jenten prøver gjennom hele filmen å reversere dette.

Sikkert litt for mye clues, men vi får se

Btw, dette er ikke en underground-type film.
Den ble solgt og/eller selges fortsatt i butikker.

Goodluck!

Sitat av snoopg Vis innlegg
Hei! så for 10+ år siden en komedie som nå har satt seg i bakhodet, og jeg kommer for the love of god ikke på tittelen.

Det var en helt middelmådig film. handlet om en kar som fra han var liten hadde med seg videokamera overalt(filmet videoer som de som blir vist i AFV). denne karen vokser opp og starter i advertising. det hele ender med at han bruker disse klippene han har samlet opp i löpet av årene, i reklamefilmene sine. har også vage minner av at hans bror var involvert i plottet også.

MASSE plot som mangler, og vet faktisk ikke om det jeg har ramset opp er helt korrekt heller.

Vet at det er veldig lite å gå etter, men klamrer meg til halmstrået om at noen av dere her har sett og greier å identifisere filmen.

laget på 90-tallet afaik
ikke Buddy, var en amerikansk film
Vis hele sitatet...
Har filmen på DVD!

Tidig film, men blir fort lei av å se den gjentatte ganger.
http://www.imdb.com/title/tt0385057/

Men er dog ikke 10 år gammel, siden den er laget i 2005
Men stemmer 100% med beskrivelsen din ellers.
Sist endret av Tavish; 1. juli 2014 kl. 09:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Aw, kp til deg!

Lyst på en vanskeligere utfordring?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sure.

Urelatert: Kanskje du klarer #2 her? (Ja, #1 er Full Metal Jacket).
Sist endret av Jonta; 1. juli 2014 kl. 11:10.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Sure.

Urelatert: Kanskje du klarer #2 her? (Ja, #1 er Full Metal Jacket).
Vis hele sitatet...
Har dessverre ikke peiling, eneste filmene jeg har sett på som ikke er engelsk/amerikansk eller norsk/svensk er to franske filmer.
Som nettopp ga meg en idé!

Fransk film.
Finnes en 1'er og 2'er.
En by har blitt omringet av en gigantisk stor mur.
Muren holder alle kriminelle på ett sted.
Finnes mange gjenger som vil ha hele stedet for seg selv.
Beboer og en politibetjent blir "bestevenner" / "partnere".
Sitat av Tavish Vis innlegg
Har dessverre ikke peiling, eneste filmene jeg har sett på som ikke er engelsk/amerikansk eller norsk/svensk er to franske filmer.
Som nettopp ga meg en idé!

Fransk film.
Finnes en 1'er og 2'er.
En by har blitt omringet av en gigantisk stor mur.
Muren holder alle kriminelle på ett sted.
Finnes mange gjenger som vil ha hele stedet for seg selv.
Beboer og en politibetjent blir "bestevenner" / "partnere".
Vis hele sitatet...
Er det District B13 du tenker på?

1'ern http://www.imdb.com/title/tt0414852/?ref_=nv_sr_2
2'ern http://www.imdb.com/title/tt1247640/?ref_=nv_sr_3

Meget awesome filmer!
Sitat av IriBer Vis innlegg
Det er to filmer som gnager i hodet mitt:

Tror faktisk dette var en norsk film, men kan ikke være sikker. Jeg så den for flere år siden. Det er en sanggruppe på fire menn og jeg tror de gjør et cover av sangen, "Dear mr. President". Problemet er at hovedvokalisten ikke synger noe bra, og dette holder på å bli avslørt i en live-konsert, men en fan tar over for han.

Jeg kan ikke finne ut hva disse filmene heter, og det plager meg skikkelig. Noen som har forslag?
Vis hele sitatet...
Get Ready to be Boyzvoiced

http://www.imdb.com/title/tt0248036/?ref_=fn_al_tt_1

https://www.youtube.com/watch?v=zk9YLgZjsiI
Usikker på om dette er fra en film eller tv-serie, men here goes:

En mann skal vitne mot mafiaen (?) og får derfor beskyttelse fra politi eller FBI.
På vei til en parket bil som skal kjøre han til rettsaken blir politiet obs på en bombe som er i bilen og leiemorderen som
skulle utføre angrepet prøver derfor å skyte vitnet på parkeringsplassen. Vitnet overlever men en av
politimennene som skulle beskytte han blir drept. Attentatmannen blir deretter skutt av en sniper som gjemmer seg i
en bygning. Tror jeg...

Anyone?
Sitat av Legynd Vis innlegg
Er det District B13 du tenker på?

1'ern http://www.imdb.com/title/tt0414852/?ref_=nv_sr_2
2'ern http://www.imdb.com/title/tt1247640/?ref_=nv_sr_3

Meget awesome filmer!
Vis hele sitatet...
Pfft, lucky shot!


Hva med..

Engelsk (Ikke amerikansk).
Handler om en gjeng med ungdommer som lever i ghettoen.
Aliens(?), isåfall utenomjordiske skapninger faller ned fra himmelen.
Ungdommene tar på seg alle våpen de kan for å prøve å drepe de.

Klarer du DEN, så gir jeg opp '_'
Sitat av Tavish Vis innlegg
Pfft, lucky shot!


Hva med..

Engelsk (Ikke amerikansk).
Handler om en gjeng med ungdommer som lever i ghettoen.
Aliens(?), isåfall utenomjordiske skapninger faller ned fra himmelen.
Ungdommene tar på seg alle våpen de kan for å prøve å drepe de.

Klarer du DEN, så gir jeg opp '_'
Vis hele sitatet...
Hahh... Den har eg sett. Den er kul. Skal ikkje røpe tittelen, dersom dere har ett "spill" på gang.
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Hahh... Den har eg sett. Den er kul. Skal ikkje røpe tittelen, dersom dere har ett "spill" på gang.
Vis hele sitatet...
Selv med aliens, så er den faktisk ganske kul!
Sånn at jeg kunne ønske noe sånt skjedde i min barndom, hadde vært eeevig fett

Prøver å finne filmer som TS kan finne utav, siden TS obviously klarer alt ;o

Sitat av Tavish Vis innlegg
Selv med aliens, så er den faktisk ganske kul!
Sånn at jeg kunne ønske noe sånt skjedde i min barndom, hadde vært eeevig fett

Prøver å finne filmer som TS kan finne utav, siden TS obviously klarer alt ;o
Vis hele sitatet...
EDIT: Med TS tenkte jeg på Trådsvarer, ikke det opprinnelige Trådstarter som jeg kom på nå '_'
Sist endret av Tavish; 1. juli 2014 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har en litt hard nøtt her med litt lite informasjon, men jeg håper noen kan hjelpe.

Tipper filmen er fra 90-tallet, og er en biografisk fremstilling av ei sangerinne fra hun ikke var så kjent og frem til hun ble veldig kjent.

Husker vagt at de kjørte rundt i en buss, hun var hvit (tror jeg) og tror også hun døde ganske så ung. Alt er veldig vagt her, men håper på noen forslag.

Det er ikke The rose/Janis Joplins.

Etter litt tenking så er det en god mulighet for at hun var latinsk.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. juli 2014 kl. 16:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
All about the money
JaxMackey@420's Avatar
34 4
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har en litt hard nøtt her med litt lite informasjon, men jeg håper noen kan hjelpe.

Tipper filmen er fra 90-tallet, og er en biografisk fremstilling av ei sangerinne fra hun ikke var så kjent og frem til hun ble veldig kjent.

Husker vagt at de kjørte rundt i en buss, hun var hvit (tror jeg) og tror også hun døde ganske så ung. Alt er veldig vagt her, men håper på noen forslag.

Det er ikke The rose/Janis Joplins.

Etter litt tenking så er det en god mulighet for at hun var latinsk.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe Marilyn Monroe filmer som det er mange av du tenker på da kanskje?
Sitat av JaxMackey@420 Vis innlegg
Er ikke noe Marilyn Monroe filmer som det er mange av du tenker på da kanskje?
Vis hele sitatet...
Nei, men takk for forslag.

Etter iherdig googling videre tror jeg jammen at jeg fant den.

Selena.
Freaks!

Hvilken film har jeg sett disse to skyskraperene i...?

http://1.bp.blogspot.com/_-xsJzlSxfS...pica+-+HDR.jpg

De ligger i Vila Olimpica i Barcelona.
Jeg har et svakt minne av en film jeg så for mange år siden (mest sansynlig amerikansk), har prøvd å søke opp det jeg husker på nettet men finner ikke en dritt Da prøver vi her;
En liten jente "forsvinner" en kveld etter et skoleskuespill eller noe, tror de finner henne død en plass. Noen dager etter hun døde, dreiv husken i hagen der hun bodde å svinge av seg selv, tror jeg. Husker en scene der moren blir helt fra seg, kaster epler i vasken så den tetter seg osv.
Noen som vet hvilken film dette er? Blir gal!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tavish Vis innlegg
Pfft, lucky shot!


Hva med..

Engelsk (Ikke amerikansk).
Handler om en gjeng med ungdommer som lever i ghettoen.
Aliens(?), isåfall utenomjordiske skapninger faller ned fra himmelen.
Ungdommene tar på seg alle våpen de kan for å prøve å drepe de.

Klarer du DEN, så gir jeg opp '_'
Vis hele sitatet...
Attack the Block? Eneste som jeg har hørt om som lignet, dog ikke sett den enda
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Legynd Vis innlegg
Attack the Block? Eneste som jeg har hørt om som lignet, dog ikke sett den enda
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har rett.


[COLOR="Red"]Men jeg lurer også på noe.[/COLOR]
Det er en flash(?) animasjon fra 90-tallet eller akkurat rundt milenniet, det handler om en potet/egg-formet type. Han har ikke noen kropp/hode, alt er bakt inn (pun intended) i potetkroppen.
Denne karen er helt vill, bare står opp om morgenen, hopper i bilen, kjører til ett varehus og blaster (Det jeg bare kan anta er) slemminger.

Det ble brukt en masse bullet time, og fancy matrixesque-effekter.

Såvidt jeg vet ble det bare laget to filmer, jeg tror det er oppfølgeren jeg refererer til i gjennfortellingen min, den andre er lignende, men jeg tror ikke det er noen bil involvert.
Det er også mulig plottet minner litt om Bruce Lee's 'Game of death'

Noen som vet?
Sitat av Turelli Vis innlegg
[COLOR="Red"]Men jeg lurer også på noe.[/COLOR]
Det er en flash(?) animasjon fra 90-tallet eller akkurat rundt milenniet, det handler om en potet/egg-formet type. Han har ikke noen kropp/hode, alt er bakt inn (pun intended) i potetkroppen.
Denne karen er helt vill, bare står opp om morgenen, hopper i bilen, kjører til ett varehus og blaster (Det jeg bare kan anta er) slemminger.

Det ble brukt en masse bullet time, og fancy matrixesque-effekter.

Såvidt jeg vet ble det bare laget to filmer, jeg tror det er oppfølgeren jeg refererer til i gjennfortellingen min, den andre er lignende, men jeg tror ikke det er noen bil involvert.
Det er også mulig plottet minner litt om Bruce Lee's 'Game of death'

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Det første som faller meg inn er Madness filmene, de fleste er å finne på Newgrounds som har holdt på siden 90tallet. Disse folkene har eggeformet hode men både kropp og hender og det er laget ganske mye mer en to filmer.http://www.newgrounds.com/portal/search/movies/madness
Noen som vet hva denne filmen heter?

Det handler om en familie som er på rømmen fra en psykopat, da han prøver og drepe dem. Nå husker jeg ikke så mye fra filmen. Men skal prøve så godt jeg kan og forklare det jeg husker!

Det er denne psykopaten som følger etter dem heletiden.. husker at han hengte seg under bilen til familien da dem skulle flykte til en båt. dem trur at de er komme seg unna denne gale karen. Da han plutselig er på båten, så helte mammaen kokende varmt vann på psykopaten.

Om jeg kommer på mere info, så skall jeg skrive det!
Sist endret av HolySmokeX; 19. august 2014 kl. 01:13.
Sitat av HolySmokeX Vis innlegg
Noen som vet hva denne filmen heter?

Det handler om en familie som er på rømmen fra en psykopat, da han prøver og drepe dem. Nå husker jeg ikke så mye fra filmen. Men skal prøve så godt jeg kan og forklare det jeg husker!

Det er denne psykopaten som følger etter dem heletiden.. husker at han hengte seg under bilen til familien da dem skulle flykte til en båt. dem trur at de er komme seg unna denne gale karen. Da han plutselig er på båten, så helte mammaen kokende varmt vann på psykopaten.

Om jeg kommer på mere info, så skall jeg skrive det!
Vis hele sitatet...
Cape Fear av Scorsese.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Cape Fear av Scorsese.
Vis hele sitatet...
Takk så mye! rett film settes pris på
Sitat av jubadu Vis innlegg
Det første som faller meg inn er Madness filmene, de fleste er å finne på Newgrounds som har holdt på siden 90tallet. Disse folkene har eggeformet hode men både kropp og hender og det er laget ganske mye mer en to filmer.http://www.newgrounds.com/portal/search/movies/madness
Vis hele sitatet...
Hmm.. Najnajnaj. Jeg kjenner dem igjen, men det er ikke de.
Ingen andre som vet? Tidlig animert gunslingende potet/egg?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hei.

Prøver å finne tittelen på en film.

Tror den er fra 80tallet, muligens starten av 90tallet.

Hva jeg husker: Mor, datter og tante(?) drar på kjøretur i det jeg tror var en Saab. Det er natt, og underveis går de nesten tom for drivstoff og må kjøre av motorveien til en ganske så øde plass for å fylle opp, men her herjer det en bande/gjeng. Så denne natten blir en kamp på liv og død mellom denne banden og familien.

Håper noen vet hva jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Prøver igjen. Tror i tillegg plassen de kommer til heter et eller annet med "green" - Tillegg 2: Tror årsaken til at de kjører er for å kjøre dattera på en ny skole som hun skal begynne på.
hei, leter etter en film sansynligvis fra mellom 2005 - 2010. Handler om mor og datter som flytter til en liten by/landsby. hvor det er en historie om to foreldre som er døde og en sønn som skal ha med uhell drept søsteren sin Annabelle. Denne jenta som da er tilflytter blir venn med denne gutten som har med uhell drept søsteren (denne gutten er dårlig likt). alle i landsbyen hater han og kaller han stygge ting siden han har drept søsteren. det viser seg til slutt at han har holdt ei jente i kjelleren sin som han later som er annabelle. når hun dør kidnapper hanm ei ny jente som får rollen som annabelle å er låst inne i kjelleren hans. kan noen hjelpe meg?

takk for alle svar. vet ikke noe mer om filmen.
Hei. Jeg ser etter en film. Enten postapokalystisk eller noe virusopplegg.

Jeg husker svært lite, men håper likevel at det er nok pekepinn her.
Det er noen som gjemmer seg inne på en bar. Ei jente/dame med gevær og et barn. Og et par menn er vel også med der. Tror baren var en vesentlig del av filmen. Synes også å huske at det var svært viktig at det hele tiden var lys der. Slokket lyset så kom det noen. Som sagt veldig lite å gå på, men husker den som så bra at jeg prøver likevel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av [Marlboro] Vis innlegg
Hei. Jeg ser etter en film. Enten postapokalystisk eller noe virusopplegg.

Jeg husker svært lite, men håper likevel at det er nok pekepinn her.
Det er noen som gjemmer seg inne på en bar. Ei jente/dame med gevær og et barn. Og et par menn er vel også med der. Tror baren var en vesentlig del av filmen. Synes også å huske at det var svært viktig at det hele tiden var lys der. Slokket lyset så kom det noen. Som sagt veldig lite å gå på, men husker den som så bra at jeg prøver likevel.
Vis hele sitatet...
Ikke Vanishing on 7th Street du tenker på?

Slukket lyset kom skyggemennesker og tok de. Ganske trippy shit egentlig.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av snowman Vis innlegg
hei, leter etter en film sansynligvis fra mellom 2005 - 2010. Handler om mor og datter som flytter til en liten by/landsby. hvor det er en historie om to foreldre som er døde og en sønn som skal ha med uhell drept søsteren sin Annabelle. Denne jenta som da er tilflytter blir venn med denne gutten som har med uhell drept søsteren (denne gutten er dårlig likt). alle i landsbyen hater han og kaller han stygge ting siden han har drept søsteren. det viser seg til slutt at han har holdt ei jente i kjelleren sin som han later som er annabelle. når hun dør kidnapper hanm ei ny jente som får rollen som annabelle å er låst inne i kjelleren hans. kan noen hjelpe meg?

takk for alle svar. vet ikke noe mer om filmen.
Vis hele sitatet...
Denne? http://www.themoviespoiler.com/Spoilers/conjuring.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kan fortelle meg hvilken film med Pia Tjelta dette er?
setter pris på all hjelp

gjelder klippet som starter etter 1.42 min

Pia: Eg lage et mye bedre system!
ukjent: Slap!!!

https://www.youtube.com/watch?v=VHD9rT7d9LY
Hvis du ser gjennom http://www.imdb.com/name/nm0864663/ finner du den sikkert
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Noen som kan fortelle meg hvilken film med Pia Tjelta dette er?
setter pris på all hjelp

gjelder klippet som starter etter 1.42 min

Pia: Eg lage et mye bedre system!
ukjent: Slap!!!

https://www.youtube.com/watch?v=VHD9rT7d9LY
Vis hele sitatet...
Lønsj en film som etter min mening har fått altfor hard medgang.
Pia: Ikkje i rumpå Odd!
Sist endret av Larix; 23. september 2014 kl. 19:15.
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Hvis du ser gjennom http://www.imdb.com/name/nm0864663/ finner du den sikkert
Vis hele sitatet...
Når alt man har å gå etter er et youtube klipp på få sekunder så hjelper det fint lite å
lese titler på imdb, det man har denne tråden til kan man nesten påstå

Men det er tanken som teller så takk for den


Sitat av Larix Vis innlegg
Lønsj en film som etter min mening har fått altfor hard medgang.
Pia: Ikkje i rumpå Odd!
Vis hele sitatet...
Takker for den Larix

Husker jeg så et klipp en plass av den "ikkje i rumpå Odd!!" replikken for mange år siden,
kult at det er samme film. Da blir det film med litt grønt og kjæreste attåt i kveld
Sitat av Amrai Vis innlegg
Jeg har et svakt minne av en film jeg så for mange år siden (mest sansynlig amerikansk), har prøvd å søke opp det jeg husker på nettet men finner ikke en dritt Da prøver vi her;
En liten jente "forsvinner" en kveld etter et skoleskuespill eller noe, tror de finner henne død en plass. Noen dager etter hun døde, dreiv husken i hagen der hun bodde å svinge av seg selv, tror jeg. Husker en scene der moren blir helt fra seg, kaster epler i vasken så den tetter seg osv.
Noen som vet hvilken film dette er? Blir gal!
Vis hele sitatet...
In Dreams fra 1999, muligens
Sist endret av 0DIABLO0; 30. september 2014 kl. 00:49. Grunn: Glemte å sitere
Har tre filmer jeg lurer på:

1. En film av japansk opphav.
Det jeg husker er at det ble foretatt et ran, iscenesatt av en av hovedpersonene og ekspeditøren som jobbet den kvelden.
Ranet gikk galt og ekspeditøren døde av skuddskader (?).
Butikken som ble ranet var en Hot Spar-butikk.
Tipper den er produsert tidlig 2000-tallet.

2. Handlingen tar muligens sted i New York.
To jenter, som ikke kjenner hverandre fra før, flytter sammen i en leilighet (i en øvre etasje av et bygg). Hun ene blir sykelig besatt av hun andre, og tåler bl.a. ikke at hun treffer en annen kar. Det ender med at en av jentene dør, mye mulig pga. en eller annen kuttskade, i leiligheten. Mener også at innsiden av leiligheten bestod av en del grønnmalte vegger.

3. En gangsterfilm med et noe humoristisk preg.
Jeg mener at det gjennom hele filmen leses opp fra et brev som en av hovedpersonene skrev mens han satt i fengsel, og som blant annet handler om hevnen han skal ta på han som fikk han buret inne. Husker ikke om han ble satt opp i en felle, eller tystet på. Mye dop- og våpenprat, og det er mye mulig at det ble brukt en blomsterforretning som skalkeskul for ulovlige virksomheter. En av de siste scenene utspiller seg ved et større gjengoppgjør, hvor den ene parten er ute på gata mens den andre er inne i denne forretningen. To rivaler, hvor muligens den ene er hoved-hovedpersonen, slår seg sammen helt mot slutten - husker en scene hvor de sitter sammen i en bil og prater skit. Ellers husker jeg at det blir knerta en fyr som sitter som ventende sjåfør utenfor en nattklubb av et slag.

Forhåpentligvis noen som kjenner igjen linjene her.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Har tre filmer jeg lurer på:

1. En film av japansk opphav.
Det jeg husker er at det ble foretatt et ran, iscenesatt av en av hovedpersonene og ekspeditøren som jobbet den kvelden.
Ranet gikk galt og ekspeditøren døde av skuddskader (?).
Butikken som ble ranet var en Hot Spar-butikk.
Tipper den er produsert tidlig 2000-tallet.

2. Handlingen tar muligens sted i New York.
To jenter, som ikke kjenner hverandre fra før, flytter sammen i en leilighet (i en øvre etasje av et bygg). Hun ene blir sykelig besatt av hun andre, og tåler bl.a. ikke at hun treffer en annen kar. Det ender med at en av jentene dør, mye mulig pga. en eller annen kuttskade, i leiligheten. Mener også at innsiden av leiligheten bestod av en del grønnmalte vegger.

3. En gangsterfilm med et noe humoristisk preg.
Jeg mener at det gjennom hele filmen leses opp fra et brev som en av hovedpersonene skrev mens han satt i fengsel, og som blant annet handler om hevnen han skal ta på han som fikk han buret inne. Husker ikke om han ble satt opp i en felle, eller tystet på. Mye dop- og våpenprat, og det er mye mulig at det ble brukt en blomsterforretning som skalkeskul for ulovlige virksomheter. En av de siste scenene utspiller seg ved et større gjengoppgjør, hvor den ene parten er ute på gata mens den andre er inne i denne forretningen. To rivaler, hvor muligens den ene er hoved-hovedpersonen, slår seg sammen helt mot slutten - husker en scene hvor de sitter sammen i en bil og prater skit. Ellers husker jeg at det blir knerta en fyr som sitter som ventende sjåfør utenfor en nattklubb av et slag.

Forhåpentligvis noen som kjenner igjen linjene her.
Vis hele sitatet...
2. The Roommate kanskje

3. Føler jeg har sett noe lignende, men husker ikke hva den het