Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3488
Hei! Ettersom de hodetelefonene jeg har nå snart er ødelagte, så kommer jeg snart til å være på jakt etter ett nytt par.

Det jeg lurer på da er om det er noen som kan foreslå/anbefale ett par hodetelefoner som funker bra til ting som musikk/musikkproduksjon og gaming.

Takk på forhånd for alle bidrag.
Budsjett? (titegn)
npc
Trådstarter
23 4
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Budsjett? (titegn)
Vis hele sitatet...
Tenker vel aller helst under 1000kr
Beyerdynamic DT770 f.eks? Litt over budsjettet ditt men tror ikke du får noe som er noe særlig tess til både gaming, musikklytting og musikkproduksjon for under tusenlappen.
Sitat av kåregunnar Vis innlegg
Beyerdynamic DT770 f.eks? Litt over budsjettet ditt men tror ikke du får noe som er noe særlig tess til både gaming, musikklytting og musikkproduksjon for under tusenlappen.
Vis hele sitatet...
støtter denne, dette er hodetelefoner man kan hive i veggen uten at de går istykker samt at de varer i maaange år
Du trenger da gjerne en forsterker til de siden der er 80ohm (DT770) - trenger ikke en spesielt sterk en though

http://schiit.com/products/fulla-2 eller magni er greie. men også lydkort som Xonar funker også like greit
ATH-M50X som Carlozero linker til kan jeg anbefale på det sterkeste :-)
Bruker selv Marshall monitor hodetelefoner, bruker de selv til både gaming og musikkproduksjon.


http://www.danmusikk.no/product/mars...l9sxoCu4Pw_wcB
Jeg slenger meg på anbefalingen om DT770 Pro. Jeg har 80 Ohm-utgaven, og den er plugget rett i PC'en min uten noen form for forsterker eller DAC, og jeg får ganske høy og god lyd. Det fungerer også godt på laptoppen min (2012 MBP 13"), og jeg trenger aldri å makse ut volumet på noen av disse. På bærbare enheter som Nintendo Switch og mobiltelefoner må det dog medbringes en forsterker, ellers blir lyden svært lav.

Byggekvaliteten på dette headsettet er svært god, og du skal utsette det for en hel del misbruk før det dauer. Lydkvaliteten er også super, om litt bass-heavy pga. den lukkede utformingen. Dersom du skal ha mindre bass, så kan du se på DT880 Pro, som er halvåpne, eller de helt åpne DT990 Pro. Disse koster dog vesentlig mer enn 770, som er et utrolig bra allround-headset.