Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 530
Jeg lurer på om jeg har grunn til å tro at det er bottle necking på den selvbygde dataen min.
Specs:
CPU= Ivy Bridge i7 3770K
RAM= 16B DDR 3 1600Mhz
Hovedkort: MSI B75MA-P45 (Det er denne som bekymrer meg)
GPU: Gainward Geforce GTX670
SSD: Intel SSD 330 Series 120GB (SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/450MB/s)
HDD: Western Digital 1TB (SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor)

Beklager visst det er noe som er uklart i specsene...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
er dette en pc du har? eller som du tenker å kjøpe?

Uansett, eneste "flaskehalsen" i det systemet er at du ikke kan klkkeprosessoren.
Jeg tror du har mer glede av 8/12 GB 2133MHz minne med mindre du skal drive med mye rendering osv
Sitat av Frufsa Vis innlegg
er dette en pc du har? eller som du tenker å kjøpe?

Uansett, eneste "flaskehalsen" i det systemet er at du ikke kan klkkeprosessoren.
Vis hele sitatet...
Dette er en PC som jeg allerede har. Bruker den til 3D animasjon og gaming (ofc).
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av MrPotatoMadness Vis innlegg
Dette er en PC som jeg allerede har. Bruker den til 3D animasjon og gaming (ofc).
Vis hele sitatet...
Ingen vits å oppgradere hk'et med mindre du seriøst sliter med ytelse, men da ville byttet sokkel til 2011, og kjøpt en hexacore cpu, men dette er DYRT!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ingen vits å oppgradere hk'et med mindre du seriøst sliter med ytelse, men da ville byttet sokkel til 2011, og kjøpt en hexacore cpu, men dette er DYRT!
Vis hele sitatet...
Jeg lurte egentlig bare på om hovedkortet drar ytelsen av de andre kompnentene ned...?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av MrPotatoMadness Vis innlegg
Jeg lurte egentlig bare på om hovedkortet drar ytelsen av de andre kompnentene ned...?
Vis hele sitatet...
nei nei, det gjør det ikke, du får bare ikke presset mer ytelse ut av cpu'en, men du får den ytelsen cpu'en opprinnelig skal gi.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei nei, det gjør det ikke, du får bare ikke presset mer ytelse ut av cpu'en, men du får den ytelsen cpu'en opprinnelig skal gi.
Vis hele sitatet...
Mener du at det ikke gir muligheter for Over clocking?