Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 20682
Det er en tråd på freak med over 30 sider innlegg - som heter "hva skjer etter døden".. Tenkte å poste denne artikkelen der, men tråden er nå lukket - så lager en ny tråd istedet..

Artikkelen i dagens dagblad omtaler en hjernekirurg som skiftet mening angående "liv etter døden" da han selv falt i koma..

Hva betyr dette? Jeg tenkte det helst som et innspill til den materialistiske orienterte mann som lett avfeier alle personlige opplevelser som hallusjonasjoner. Kanskje akkurat som denne hjernekirurgen - før han altså falt i koma.. Altså: HVor skråsikker kan man være angående ut av kroppen opplevelser/liv etter døden osv. - om man ikke selv har erfart tilstanden til mennesker som mener dem har hatt slike opplevelser?

Link til artikkel

Kjør debatt
Jeg tror liv etter døden er noe vi mennesker har funnet opp for å gi en større mining til livet.
At sjelen og ånden din lever videre etter du er død..

Totalt bullshit etter min mening. Blir like søkt som å rive fra hverandre pcen sin og knuse alle komponentene til støv, for så å tro at den eksakte pcen fungerer og surfer freakforum på et annet åndelig plan..
Individet vil aldri forsvinne fra eksistensen. Gener/DNA, kultur for å nevne noe vil for alltid ha individet med seg. Det skjer naturligvis ting etter døden med et individ.

Dette er alt jeg evner å svare på et slikt spørsmål.
Like ekte som tingene man ser på syretripp.
Jeg var død i rundt ett minutt. Det var kun svart, og da mener jeg ikke at jeg ikke husker det - for det gjør jeg fremdeles nå ti år etter. Det kjentes tomt, trist, ekkelt og ensomt ut. Ikke noe lys. Ingen andre var å se. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang ha hatt en drøm hvor ingenting skjer, men jeg håper jo at det var nettopp dette. Hva er vel verre enn en evighet med ingenting?
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg var død i rundt ett minutt. Det var kun svart, og da mener jeg ikke at jeg ikke husker det - for det gjør jeg fremdeles nå ti år etter. Det kjentes tomt, trist, ekkelt og ensomt ut. Ikke noe lys. Ingen andre var å se. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang ha hatt en drøm hvor ingenting skjer, men jeg håper jo at det var nettopp dette. Hva er vel verre enn en evighet med ingenting?
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke "ingenting", du så svart?
Høres ut som om han hadde en fin dmt-trip!
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Dette er jo ikke "ingenting", du så svart?
Vis hele sitatet...
Det var mer hvordan det føltes. Mørkt som den mørkeste natta er kanskje en mer passende beskrivelse. Jeg følte at jeg kunne se, men jeg kunne ikke se noe. Jeg ville heller fått slukket lyset helt om du skjønner, fremfor å vandre rundt alene i mørket i all evighet.

Cats: Nei, dette var ikke noe narkorelatert. Bruker ikke psykedelika.
Sist endret av caperno; 10. oktober 2012 kl. 19:48.
Personlig tror jeg i all hovedsak at når du dør, så er du død. Game over.

Uansett er det jo morsomt å leke med tanken om at det er noe som venter en når en krysser grensen. Sett at vi faktisk er en del av et multivers, bestående av utallige parallelle universer og med flere livsoppholdende planeter, at det finnes en duplikat av deg og meg der ute, eller en modifisert versjon som er tilpasset sitt miljø. Det finnes bare så og så mange variabler/kombinasjoner (uendelig mange, men fortsatt), og til slutt er en vel nødt til å få utdelt den samme hånden. AAAA i poker, hånd nummer 1 og hånd nummer 2905930062. Skulle det eksistere kopier av oss, eller om vi er kopier av dem, så vil noen sannsynligvis ha oppstått før oss og andre etter oss. Dermed, etter vi dør, kan vi kanskje gjenoppstå som kopier i et annet, alternativt univers?
Det finnes mange svært religiøse vitenskapsfolk og leger, selv om det de tror på er uvitenskapelig. Vil tro det samme gjelder for denne legen. Man skal heller ikke se bort fra at noen kan ha et profittmotiv. Det er mye relativt lettjente penger å hente i alternativbransjen.

Når det gjelder et liv etter døden, så må man jo først spørre seg om det finnes gode indisier som peker i retning av et liv etter døden. Vi har mange personlige vitnemål, men er det bra nok som bevis? Kan de opplevelsene disse folkene har hatt forklares på en bedre og enklere måte? Å forklare en nær døden opplevelse med et liv etter døden, blir for meg det samme som å forklare et uforklarlig lys på himmelen med besøkende fra en annen planet.

Jeg tror at til syvende og sist så vil folk tro det de ønsker å tro, uavhengig av hvor bra fundamentet for det de tror på er. Mange har et sterkt behov for å tro på noe oversanselig for at livet deres skal ha mening. Problemet er bare at de baserer sine oppfatninger på mer eller mindre blind tro. Det blir for dårlig for meg. Beviset må stå i forhold til påstanden.
Er det et spørsmål jeg tror vi aldri kommer til å få svar på så er det dette. Dette er noe som har blitt fundert over siden tidenes morgen. Jeg mener at det er like sannsynlig at det er et liv etter døden som at det ikke er det.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvorfor skal jeg som ateist ha tro?
Vis hele sitatet...
Fordi da slipper du å frykte døden(?) Sier ikke at du frykter døden, men hvis jeg visste at når jeg døde var det svart. Over. Ferdig. Slutt. Så ville jeg blitt meget deprimert og mye mer forsiktig. Da ville jeg jo hatt så lang tid på jorden som mulig. Jeg tror at sjelen lever videre, og dette gir meg en avslappet følelse. Jeg er ikke redd for å dø. Men jeg tror jeg ville fryktet døden mye mer om jeg viste at det var slutten for alltid.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Fordi da slipper du å frykte døden(?) Sier ikke at du frykter døden, men hvis jeg visste at når jeg døde var det svart. Over. Ferdig. Slutt. Så ville jeg blitt meget deprimert og mye mer forsiktig. Da ville jeg jo hatt så lang tid på jorden som mulig. Jeg tror at sjelen lever videre, og dette gir meg en avslappet følelse. Jeg er ikke redd for å dø. Men jeg tror jeg ville fryktet døden mye mer om jeg viste at det var slutten for alltid.
Vis hele sitatet...
Så du nøyer deg med en ønsketenkning? Det er ikke slik at ateister ønsker å dø, eller liker tanken om død bedre enn hva du og andre gjør. Forskjellen er at vi har innsett og godtatt at døden er et uungåelig fakum. Uansett om vi skulle ønske at det fantes liv etter døden eller ikke er det et uomtvistelig faktum at vi ikke vet hva som skjer, og at sannsynligheten for at det ikke er noe som helst er størst.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvorfor skal jeg som ateist ha tro?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at ateisme ikke handler om tro?
Den religiøse (altså ikke kristne) overlevelse etter døden er ingen personlig overlevelse. For at man skal leve evig, må nettopp personligheten elimineres eller dø, det er nettopp hva innvielsesritualene handlet om, en rituell død, eller transcendensen om man vil.

All praten som derfor den forrige var og denne tråden kommer til å være full av, er altså senere naivisering som en slags trøst for gamle jomfruer. Og selvsagt kan "ateistene" og "vitenskapsmennene" (som om dette har noe med saken å gjøre) avskrive det som tull, det er jo det. Det er ikke annet enn den etterasjonalisering av allerede foretatte, ubevisste, impulser som senere av opplagte hensyn ikles en vilje og personlighet.
Sist endret av exocytose; 10. oktober 2012 kl. 20:51.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Hva får deg til å tro at ateisme ikke handler om tro?
Vis hele sitatet...
Ordet, det betyr "uten gud".
Hva får deg til å tro at ateisme handler om tro?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Ordet, det betyr "uten gud".
Hva får deg til å tro at ateisme handler om tro?
Vis hele sitatet...
Fordi du tror dine øyne viser sannhet, du tror din munn taler sannheter, du tror dine ører hører virkelighetens lyder, fordi du tror at et menneske er i stand til å se noe som helst rundt hva sannheten og virkeligheten anngår. Du kan finne mennesklige sannheter, ikke noe mer, og det er ikke sannheter for noen andre enn oss.

La meg si det på ditt språk: Du er en radio, du kan ta inn alle radiokanaler mellom frekvensen 100Hz til 1000Hz, men mest sannsynlig finnes det radiokanaler fra 1Hz til 10000000Hz, og selv om din radio ikke kan ta inn disse andre radiokanalene betyr ikke det at de ikke finnes...
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Dette er jo ikke "ingenting", du så svart?
Vis hele sitatet...
Hahahah KP for den

Men hva skal man si om alle de "kokko" folkene i USA som mener de så "The gates of Heaven", og for ikke å snakke om de stakkerene som tror på et liv etter døden, hvis alt er svart og ensomt etter døden, de kommer til å få litt av et sjokk når Sankt Peter ikke er der for å slippe dem inn i himmel-riket.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Fordi du tror dine øyne viser sannhet, du tror din munn taler sannheter, du tror dine ører hører virkelighetens lyder, fordi du tror at et menneske er i stand til å se noe som helst rundt hva sannheten og virkeligheten anngår. Du kan finne mennesklige sannheter, ikke noe mer, og det er ikke sannheter for noen andre enn oss.

La meg si det på ditt språk: Du er en radio, du kan ta inn alle radiokanaler mellom frekvensen 100Hz til 1000Hz, men mest sannsynlig finnes det radiokanaler fra 1Hz til 10000000Hz, og selv om din radio ikke kan ta inn disse andre radiokanalene betyr ikke det at de ikke finnes...
Vis hele sitatet...
Hvis ingen har laget radioer som kan ta inn frekvensen er det lite sannsynlig at noen sender...
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva er vel verre enn en evighet med ingenting?
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det ville det vært fantastisk.

Sitat av trauMa Vis innlegg
Fordi da slipper du å frykte døden(?) Sier ikke at du frykter døden, men hvis jeg visste at når jeg døde var det svart. Over. Ferdig. Slutt. Så ville jeg blitt meget deprimert og mye mer forsiktig. Da ville jeg jo hatt så lang tid på jorden som mulig. Jeg tror at sjelen lever videre, og dette gir meg en avslappet følelse. Jeg er ikke redd for å dø. Men jeg tror jeg ville fryktet døden mye mer om jeg viste at det var slutten for alltid.
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å bli deprimert av "ingenting". Ser for meg at det ville blitt en utrolig deilig befrielse. Når døden henter meg skal jeg ønske han velkommen. Men inntill videre skal jeg bare kose meg.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
La meg si det på ditt språk: Du er en radio, du kan ta inn alle radiokanaler mellom frekvensen 100Hz til 1000Hz, men mest sannsynlig finnes det radiokanaler fra 1Hz til 10000000Hz, og selv om din radio ikke kan ta inn disse andre radiokanalene betyr ikke det at de ikke finnes...
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er forsket på og utprøvd mangfoldige tusen forsøk på å finne disse...radiokanalene, som så enormt mange mennesker påstår finnes, men som ikke en kjeft kan bevise at eksisterer.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Fordi du tror dine øyne viser sannhet, du tror din munn taler sannheter, du tror dine ører hører virkelighetens lyder, fordi du tror at et menneske er i stand til å se noe som helst rundt hva sannheten og virkeligheten anngår. Du kan finne mennesklige sannheter, ikke noe mer, og det er ikke sannheter for noen andre enn oss.

La meg si det på ditt språk: Du er en radio, du kan ta inn alle radiokanaler mellom frekvensen 100Hz til 1000Hz, men mest sannsynlig finnes det radiokanaler fra 1Hz til 10000000Hz, og selv om din radio ikke kan ta inn disse andre radiokanalene betyr ikke det at de ikke finnes...
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg ser poenget ditt.
Jeg er fortsatt ikke enig, det finnes ingen bevis for at det skal være noen andre "sannheter" som du så fint kaller det og inntil noen finner en (jeg tror ikke det vil skje) så velger jeg å tro på det jeg kan se og ta på.
Jeg har aldri forstått hvorfor folk frykter døden, og ikke minst at de trenger å vite at det er et liv etter nevnte død. Når man er død tenker man jo ikke på det. I det øyeblikket du er borte, så er du nettopp borte. Man reflekterer jo ikke over hvor kjedelig eller tomt det er.
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Jeg har aldri forstått hvorfor folk frykter døden, og ikke minst at de trenger å vite at det er et liv etter nevnte død. Når man er død tenker man jo ikke på det. I det øyeblikket du er borte, så er du nettopp borte. Man reflekterer jo ikke over hvor kjedelig eller tomt det er.
Vis hele sitatet...
Alle frykter døden. Det er vår mekanisme.

På hvilket grunnlag kan du si at "i det øyeblikket du er borte, så er du nettopp borte"? Hvordan vet du dette, eventuelt hva betyr dette?



Jeg tror for øvrig det blir mye missforståelser og tullprat i denne tråden gitt.
Veldig interessant tråd, vurderte å starte en selv da jeg leste saken.
Artikkelen forteller oss at denne hjernekirurgen tenkte som dere som taler imot standpunktet hans, før han selv havnet i koma. TS spør hvor skråsikker man kan være når man selv ikke har erfart slike ut-av-kroppen opplevelser. Så hva sier dere, freaks? Hjernekirurgen har nok mer peiling på vitenskap og kroppen enn de fleste her på freak og er dermed naturlig å veie argumentene hans sterkere pga hans autoritet.

Bare gøyere med debatt om man får det til å se ut som en direkte debatt mellom freaks og hjernekirurgen, ikke bare en standard "livet etter døden"-tråd som alle har sett for mange ganger før. Grunnen til at dette er aktuelt er jo nettopp "sensasjonen" at en hjernekirurg faktisk mener dette, og ikke en eller annen kristen-fyr.

Noen nevnte DMT, som jeg anbefaler alle å lese seg opp på om man er interessert i nær-døden-opplevelser.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det var mer hvordan det føltes. Mørkt som den mørkeste natta er kanskje en mer passende beskrivelse. Jeg følte at jeg kunne se, men jeg kunne ikke se noe. Jeg ville heller fått slukket lyset helt om du skjønner, fremfor å vandre rundt alene i mørket i all evighet.

Cats: Nei, dette var ikke noe narkorelatert. Bruker ikke psykedelika.
Vis hele sitatet...
Men hvis du var død, hvordan i hellvette hunne du "se" og føle???
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Hvis ingen har laget radioer som kan ta inn frekvensen er det lite sannsynlig at noen sender...
Vis hele sitatet...
E du helt løk eller? Metaforen går ut på at menneske er radioen og frekvensspennet er dine sanser, jeeees mann...
Sist endret av Zarathustra; 10. oktober 2012 kl. 23:08.
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Alle frykter døden. Det er vår mekanisme.

På hvilket grunnlag kan du si at "i det øyeblikket du er borte, så er du nettopp borte"? Hvordan vet du dette, eventuelt hva betyr dette?



Jeg tror for øvrig det blir mye missforståelser og tullprat i denne tråden gitt.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne kanskje lagt til at det er min teori, men samtidig er det ulogisk for meg at det er et liv etter døden. Det betyr ingenting annet enn at man opphører å eksistere både mentalt og fysisk.

Det med alle frykter døden er både sant og usant. Jeg personlig har ikke lyst å bli drept, men jeg vil ikke leve evig heller.
Skeptisk, men det er interessant det han sier. Vil si han stiller litt sterkere enn random freaks som skriker; "NEI, NEI, NEI! uten noe som helst relevant utdanning eller personlig erfaring. Jeg er åpen for det meste.
Blir ikke skuffet om det ikke er noe mer etter døden, men hvorfor ikke håpe? Er ikke noe galt i det.
Sist endret av Needle; 10. oktober 2012 kl. 23:24.
Anbefaler de som er interesserte i å sjekke ut denne videoen:

http://www.btci.org/bioethics/2012/videos2012/vid3.html

Her blir han karen intervjuet av andre akademikere om opplevelsen sin. Det er en veldig interessant time, for å si det mildt! Den stikker også dypere enn hva Dagbladet gjør.
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Jeg kunne kanskje lagt til at det er min teori, men samtidig er det ulogisk for meg at det er et liv etter døden. Det betyr ingenting annet enn at man opphører å eksistere både mentalt og fysisk.

Det med alle frykter døden er både sant og usant. Jeg personlig har ikke lyst å bli drept, men jeg vil ikke leve evig heller.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det mer logisk at det ikke er et liv etter døden enn at det er det? Hvor får du dette ifra? "Det bare er sånn"?

Frykt for døden er i oss alle, det er ikke snakk om sannhet eller usannhet.
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Hvorfor er det mer logisk at det ikke er et liv etter døden enn at det er det? Hvor får du dette ifra? "Det bare er sånn"?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også på. Sist jeg sjekka, tror nesten hele kloden på en eller annen form for liv etter døden.
Hva gjør lille deg så skråsikker? Vennligst forklar.

Jeg vil gjerne møte min mor igjen og alle de andre avdøde bekjente hvis det er slik det fungerer.
Sist endret av Needle; 10. oktober 2012 kl. 23:36.
Driter egentlig i hva som er etter døden, om det er et liv, eller bare "sort". Bare det er hvile.
Kjenner jeg får "dødsfølelsen" når jeg leser igjennom tråden her. Den er virkelig helt forferdelig, for innerst inne så tror jeg mest på at det ikke skjer noe som helst etter døden. Leker ofte med tanken om at det kan være noe som skjer etterpå, men blir nesten deppa av det.

Får bare leve livet!
Hva "kloden" tror på er deres egen mening. Jeg sier simpelthen at jeg ikke tror på et liv etter døden fordi jeg ser ikke noen grunn til at det eksisterer. Det er som tidligere nevnt ganske vanskelig å bekrefte noen av teoriene uten å dø først, men jeg sier også at det er min personlige mening. Jeg kan godt snu det andre veien. Hvorfor MÅ det være et liv etter døden?
Sist endret av Dumpventil; 11. oktober 2012 kl. 00:30.
Sitat av Needle Vis innlegg
Dette lurer jeg også på. Sist jeg sjekka, tror nesten hele kloden på en eller annen form for liv etter døden.
Hva gjør lille deg så skråsikker? Vennligst forklar.
Vis hele sitatet...
Selv om mange tror på noe, vil ikke det si at det stemmer. Mange mente at slaveri var en god ting. Vil det si at de hadde rett?
Sist endret av Eplekjekk; 11. oktober 2012 kl. 00:48.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Problemet er at det er forsket på og utprøvd mangfoldige tusen forsøk på å finne disse...radiokanalene, som så enormt mange mennesker påstår finnes, men som ikke en kjeft kan bevise at eksisterer.
Vis hele sitatet...
Du vil ikke lytte, du bare hører... Menneske kan forske, utvikle og gjøre hva de enn vil, det er allikevel bare så mye vi mennesker kan oppfatte av alt det som skjer rundt oss, og om du tror et menneske er så grandios at det kan se forbi sløret som er menneskekroppen, ja da er du mer stormannsgal enn jeg er

Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hmm, jeg ser poenget ditt.
Jeg er fortsatt ikke enig, det finnes ingen bevis for at det skal være noen andre "sannheter" som du så fint kaller det og inntil noen finner en (jeg tror ikke det vil skje) så velger jeg å tro på det jeg kan se og ta på.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er gunstig for menneske å foholde seg til hva sansene forteller, men det betyr på ingen måte at det er noe annet en 1 arts virkelighet, noe som ikke er tilfredstillende nok for meg..Kroppen min er et fengels og et slør..

Og om noen av dere ikke helt forstår siden jeg suger til å forklare, så kan dere lese sitatet mitt av Nietzsche under, den tar dere?
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
E du helt løk eller? Metaforen går ut på at menneske er radioen og frekvensspennet er dine sanser, jeeees mann...
Vis hele sitatet...
Frekvensspennet som jeg tolket det er:

100Hz til 1000Hz:
normale sanser. hørsel, syn, smak osv.

1Hz til 10000000Hz:
Alt annet overnaturlig tullball.. Snakke med døde, Spå i kort, spå i stjerner, sjelen din lever etter kroppen er død, åndelige plan, spøkelser, magi, sjelens aura det treddje øyet og whatnot.
Sist endret av Bombasa; 11. oktober 2012 kl. 20:57.
Dette være verdens mest debaterte og ihvertfall det mest meningsløse emnet jeg vet om.

Noen litt for trassige "ateister" vil alltid spytte inn at afterlife er umulig ifølge fysikk og universet, og etter det kommer det som regel en eller annen blodkristen person og påstår at "ateistene" er idioter uten grunnlag, og etter det igjen kommer "politikerne" som egentlig ikke bryr seg spesielt om emnet, og blir det en krangel.

Min mening derimot, bygger på atomfilosofien som stammer fra Demokrit og atomistene. Alle atomene i kroppen din utløses på en gang når du dævver, og så bygges det nye atomer - afterlife.
Selv om vitenskapsmannen påstår han er tidligere ateist (får litt Eric Cartman-vibes av ham), så beskriver han en himmel i amerikansk-kristen tradisjon, nesten tatt ut av en tegnefilm. Hvis han f.eks. hadde vært hindu hadde han nok heller møtt noen fargerike guder. Det er ikke tvil om at dødsprosessen er noe psykedelisk shit, men selv om man kan få noen åpenbaringer ved nær-døden-opplevelser snakker man fortsatt bare for seg selv. Han har ikke vært ordentlig død (jeg definerer død som å aldri komme tilbake) og hva som skjer da er noe vi aldri vil få vite med sikkerhet, og det må vi finne oss i. Det mest sannsynlige svaret på alle spørsmål du ikke aner svaret på er "ingenting", som i "mye kjedeligere enn forventa". Man kan jo alltids ha noen ideer. Jeg tror at den menneskelige psyke kan bevege seg utenfor kroppen, det vil sikkert være en vitenskap om noen år. Men da vil man nok fortsatt ikke vite hva som skjer etter døden-døden og det vil være like mye kluss med religioner.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Min mening derimot, bygger på atomfilosofien som stammer fra Demokrit og atomistene. Alle atomene i kroppen din utløses på en gang når du dævver, og så bygges det nye atomer - afterlife.
Vis hele sitatet...
The fuck? Alle atomene utløses på engang for så å bygge nye atomer når du dør?
Og hva mener du med ''utløses''? Kan et atom utløses?

Videre er ''atomteorien'' til våre forfedre i hellas ikke stort annet enn at dem kom frem til at atomer er det minste byggestenet i verden og universet. Atom betyr udeelig.
Videre viste det seg at dem hadde feil da vi har funnet ganske mange bestanddeler mindre enn et normalt atom for eksempel elektroner, protoner, kvarker osv.

Din mening om afterlife er ikke akkurat videre gjennomtenkt..
Sist endret av Bombasa; 11. oktober 2012 kl. 23:46.
Jeg vet at det finnes et liv etter døden, og hvorvidt det er bra eller dårlig avhenger av om du annerkjenner gud som verdens skaper, og tror helt og fullt på han.

Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg var død i rundt ett minutt. Det var kun svart, og da mener jeg ikke at jeg ikke husker det - for det gjør jeg fremdeles nå ti år etter. Det kjentes tomt, trist, ekkelt og ensomt ut. Ikke noe lys. Ingen andre var å se. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang ha hatt en drøm hvor ingenting skjer, men jeg håper jo at det var nettopp dette. Hva er vel verre enn en evighet med ingenting?
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg du var i helvete, eller på vei dit. Det forklarer hvorfor du hadde stikk motsatt opplevelse av hjernekirurgen.
Sitat av nørden Vis innlegg
Personlig tror jeg du var i helvete, eller på vei dit. Det forklarer hvorfor du hadde stikk motsatt opplevelse av hjernekirurgen.
Vis hele sitatet...
Lite sannsynlig. Helvete a'la Dante finnes ikke.
Sist endret av caperno; 12. oktober 2012 kl. 00:48.
Sitat av caperno Vis innlegg
Lite sannsynlig. Helvete a'la Dante finnes ikke.
Vis hele sitatet...
Helvete finnes. Om det vil oppleves slik Dante beskriver det er en annen ting. Jeg tror på bibelen, men beskrivelser kan være metaforer og bilder. Vi vil aldri vite hvordan helvete oppleves uten å komme dit selv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av nørden Vis innlegg
Personlig tror jeg du var i helvete, eller på vei dit. Det forklarer hvorfor du hadde stikk motsatt opplevelse av hjernekirurgen.
Vis hele sitatet...
Du virker som en arrogant drittsekk som har "funnet gud" og derfor tror at du vet mye bedre enn alle andre, og derfor prøver å heve deg over andre med å fortelle de ting du tror du vet. Folk som deg er de som gjør at jeg misliker stort sett de fleste religiøse mennesker.
Sist endret av Dongerino; 12. oktober 2012 kl. 01:12.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Du virker som en arrogant drittsekk som har "funnet gud" og derfor tror at du vet mye bedre enn alle andre, og derfor prøver å heve deg over andre med å fortelle de ting du tror du vet. Folk som deg er de som gjør at jeg misliker stort sett de fleste religiøse mennesker.
Vis hele sitatet...
Beklager at du oppfatter meg som arrogant, jeg ønsket bare få frem mitt syn på det han beskriver. Jeg tror definitivt ikke at jeg vet bedre enn alle andre, heller tvert i mot, det er veldig mye jeg ikke forstår! Men jeg tror mitt syn og min tro er viktig. Og det er svært mange kristne som har samme tro som meg. Derfor bør jeg kunne komme med mine meninger i et slikt innlegg, spesielt siden helvete ikke var nevnt i akkurat den sammenhengen.

Du sier at du misliker de fleste religiøse mennesker, for de prøver å fortelle deg ting de tror de vet. Er ikke dette ganske normalt i dagens samfunn? Ikke bare med tanke på religion, men folk går langt for å fremme sine meninger i alle sammenhenger. Skal man f.eks. mislike alle som tilhører et parti, bare for at de fremmer det de tror er best?

Jeg vil også si at det kan hende jeg opptrer som en drittsekk noen ganger, men da er det jeg som er en drittsekk, ikke alle religiøse i hele verden.
energi kan ikke bare forsvine bare endre form
jeg tror ikke det er liv etter døden men regelen over sier noe annet
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av nørden Vis innlegg
Beklager at du oppfatter meg som arrogant, jeg ønsket bare få frem mitt syn på det han beskriver. Jeg tror definitivt ikke at jeg vet bedre enn alle andre, heller tvert i mot, det er veldig mye jeg ikke forstår! Men jeg tror mitt syn og min tro er viktig. Og det er svært mange kristne som har samme tro som meg. Derfor bør jeg kunne komme med mine meninger i et slikt innlegg, spesielt siden helvete ikke var nevnt i akkurat den sammenhengen.

Du sier at du misliker de fleste religiøse mennesker, for de prøver å fortelle deg ting de tror de vet. Er ikke dette ganske normalt i dagens samfunn? Ikke bare med tanke på religion, men folk går langt for å fremme sine meninger i alle sammenhenger. Skal man f.eks. mislike alle som tilhører et parti, bare for at de fremmer det de tror er best?

Jeg vil også si at det kan hende jeg opptrer som en drittsekk noen ganger, men da er det jeg som er en drittsekk, ikke alle religiøse i hele verden.
Vis hele sitatet...
Beklager, hadde et litt svakt øyeblikk og leste vel egentlig det første innlegget ditt litt feil. Overreagerte litt kan man vel si.

Generelt sett så har jeg egentlig ingenting imot religiøse mennesker i det heletatt, men heller imot religion og all jævlighet den kan medbringe.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Hva får deg til å tro at ateisme ikke handler om tro?
Vis hele sitatet...
Well, that escalated quickly..
Sitat av pyrotec Vis innlegg
energi kan ikke bare forsvine bare endre form
jeg tror ikke det er liv etter døden men regelen over sier noe annet
Vis hele sitatet...
Energien i kroppen forsvinner da ikke når du dør. Ikke mementant iallefall.
Energi = masse og massen til et menneske er så og si uendret fra øyeblikket rett før man dør til øyeblikket etterpå.

Sitat av nørden Vis innlegg
Helvete finnes.
Vis hele sitatet...
Du personlig tror at Helvete finnes.*
Sist endret av Bombasa; 12. oktober 2012 kl. 10:45.