Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3271
Hei

Noen jeg kjenner lurer på om det er noen steder man (gratis) kan opprette en virtuell mobil for å bruke til sms-aktivering av f.eks paygo-kort eller lignende? Må iallefall kunne motta sms for å få bekreftelseskode. Anyone?

Nei du det kjenner jeg ikke til, godt mulig det eksisterer men jeg har ikke hørt om det.

Men for ditt bruk så kan du jo skaffe deg kontantkort, registrere det "random" og stikke det i en mobil du ikke lengre bruker eller skaffe en dedikert mobil til kontantkortet. Sålenge du ikke registrerer kontantkortet på deg selv og ikke bruker samme mobil du benytter til ditt ordinære sim kort så bør du være helt trygg.
Hvor får jeg tak på et slikt kontantkort da? Selges de på kiosker og bensinstasjoner enda?
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Hvor får jeg tak på et slikt kontantkort da? Selges de på kiosker og bensinstasjoner enda?
Vis hele sitatet...
Ja, men du behøver noen andres personnummer for å registrere det.

Da må du enten bruke en velkjent metode for å finne noens personnummer (google/søk her på nff), eller du kan betale noen for å låne deres personnummer.

Det finnes tjenester hvor du kan administrere fysiske telefoner over nettet men ikke som har simkort som kan brukes slik du ønsker. På disse tjenestene er det vanskelig å ikke legge igjen spor hvis du ikke vet hva du driver med.

I Sverige kan du kjøpe anonyme kontantkort, men det er politisk press for å fjerne denne muligheten så det er vel ikke lenge til det ikke er mulig.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Uff så mye rart.
Kjøp en drit telefon kontakt på Elkjøp.
Kontantkort får du på Shell select, Narvesen, ol.
Disse må registreres med personnummer dessverre.
Svensk kontantkort må ikke registreres..! Så der har du en mulighet om du ikke finner noen å sette norsk kontantkort på.

Bruk ALDRI din egen telefon, eller en telefon du har hatt et SIM-kort som står registrert på deg. Da tar dem deg på IMEI nummer.

Om det er mer du lurer på. Send en pm
Sitat av Btyven Vis innlegg
Uff så mye rart.
Vis hele sitatet...
Hva da mye rart?
Du gjentar jo bare det Random og jeg har skrevet
Ta turen innom nærmeste utlendingkiosk/butikk og spør etter Lyca mobile kontantkort. De skal du kunne bruke uten å måtte registrere på et persnr.

Har ikke brukt det selv på en stund, men jeg sjekket hjemmesiden dems og det eneste du trenger for å bestille et simkort fra der er navn og adresse. Kjøper du fra butikk fysisk tror jeg ikke du trenger å registrere noe som helst.

Kan hende jeg tar feil, er en stund siden jeg har hatt bruk for sporløst kontantkort, men ta turen innom innom en utlendingsjappe og spør.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fofi Vis innlegg
Ta turen innom nærmeste utlendingkiosk/butikk og spør etter Lyca mobile kontantkort. De skal du kunne bruke uten å måtte registrere på et persnr.
Vis hele sitatet...
Er det norsk tilbyder skal operatøren ha kontroll over kven det er registrert på. Det går fram av E-komlova §2-4:
Tilbyder av offentlig telefontjeneste skal ved inngåelse, endring eller opphør av avtalen sikre at sluttbruker er entydig identifisert. Tilbyder skal kunne dokumentere identitetskontrollen.
Vis hele sitatet...
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hva da mye rart?
Du gjentar jo bare det Random og jeg har skrevet
Vis hele sitatet...
Var mere ment om kommentaren at han kunne bruke en mobil han ikke lengere bruker.
Om han har brukt SIM-kort som er registrert på han i telefonen han skal bruke, så vil han bli tatt
Sitat av Btyven Vis innlegg
Var mere ment om kommentaren at han kunne bruke en mobil han ikke lengere bruker.
Om han har brukt SIM-kort som er registrert på han i telefonen han skal bruke, så vil han bli tatt
Vis hele sitatet...

Eh nei. Eller tror du de sitter på fullstendige imei lister tilbake til 1994? Om du finner fram en gammel telefon du ikke har brukt på mange år så er du nok ganske trygg. Vet om folk som har gjort dette uten bli tatt. Mener de snakket om at logger over 6-12 måneder slettes.

Men nå sa jeg jo også at han for å være helt trygg kunne skaffe seg en ny telefon så skjønner ikke helt hva du klager sånn på.
paygo kan aktiveres ved å taste inn et randomt nummer , du får ikke verifikasjon på sms , den blir bare aktivert.
har ikke prøvd http://numbers.city/ på en stund. men brukt det mange ganger før.
nb ikke gratis da.
Sist endret av First-Price; 13. august 2018 kl. 00:53.
Må nummeret som skal motta meldingen være registrert i Norge?

Hvis ikke kan du bruke https://www.spoofbox.com/en/tool/trash-mobile
Gratis og greit
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Eh nei. Eller tror du de sitter på fullstendige imei lister tilbake til 1994? Om du finner fram en gammel telefon du ikke har brukt på mange år så er du nok ganske trygg. Vet om folk som har gjort dette uten bli tatt. Mener de snakket om at logger over 6-12 måneder slettes.

Men nå sa jeg jo også at han for å være helt trygg kunne skaffe seg en ny telefon så skjønner ikke helt hva du klager sånn på.
Vis hele sitatet...
Jeg klager ikke i det heletatt. Men skal du gi råd om hvordan mennesker ikke skall bli tatt, så skaff deg iallefall peiling på hva du prater om..

Det du nevner om 6 mnd er hvor langt politiet har lov å gå tilbake å se på meldinger og samtaler.

Har du hatt et SIM-kort i en telefon så er SIM-kortet registrert med IMEI nummer.
En drit telefon koster 299 kroner, så anbefal heller det neste gang
Sitat av Btyven Vis innlegg
Jeg klager ikke i det heletatt. Men skal du gi råd om hvordan mennesker ikke skall bli tatt, så skaff deg iallefall peiling på hva du prater om..

Det du nevner om 6 mnd er hvor langt politiet har lov å gå tilbake å se på meldinger og samtaler.

Har du hatt et SIM-kort i en telefon så er SIM-kortet registrert med IMEI nummer.
En drit telefon koster 299 kroner, så anbefal heller det neste gang
Vis hele sitatet...
Hvor blir dette lagret?
Sitat av Btyven Vis innlegg
Jeg klager ikke i det heletatt. Men skal du gi råd om hvordan mennesker ikke skall bli tatt, så skaff deg iallefall peiling på hva du prater om..

Det du nevner om 6 mnd er hvor langt politiet har lov å gå tilbake å se på meldinger og samtaler.

Har du hatt et SIM-kort i en telefon så er SIM-kortet registrert med IMEI nummer.
En drit telefon koster 299 kroner, så anbefal heller det neste gang
Vis hele sitatet...
Du har jo ikke svart på hvordan de skal finne data på en gammel telefon? En telefon kan jo ha hatt mange eiere i sitt livsløp. Jeg kan virkelig ikke tro at all info om alle tilknyttede simkort og imei på enhver telefon lagres til evig tid.

Du må nesten komme med noe mer konkret, nå føler jeg du bare slenger rundt deg med påstander.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer jo helt an på hva som er grunnen til at man vil skjule sporene sine.

Kjøper man en liten brun klump i ny og ne, og ønsker å skjule sporene sine vil det antakelig holde å benytte en gammel telefon.

Er det mer alvorlige grunner til at en trenger å skule sporene sine gjør det muligens ikke det.

Folk drifter seg ut i avhør/samtale med feks. Politiet hele tiden. Bare at de tar kontakt med deg for å forhøre seg om hvorvidt du fortsatt har telefonen du kjøpte på lefdal i 94' kan være problematisk.

Som man sier i forsvaret; Er du i tvil er du ikke i tvil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kommer jo helt an på hva som er grunnen til at man vil skjule sporene sine.

Kjøper man en liten brun klump i ny og ne, og ønsker å skjule sporene sine vil det antakelig holde å benytte en gammel telefon.

Er det mer alvorlige grunner til at en trenger å skule sporene sine gjør det muligens ikke det.

Folk drifter seg ut i avhør/samtale med feks. Politiet hele tiden. Bare at de tar kontakt med deg for å forhøre seg om hvorvidt du fortsatt har telefonen du kjøpte på lefdal i 94' kan være problematisk.

Som man sier i forsvaret; Er du i tvil er du ikke i tvil.
Vis hele sitatet...
Da skal du ha 100 andre indisier mot deg dersom det legges til grunn at du faktisk kjøpte mobilen for 15 år siden.

Det er så mange andre fallgruver at dette er neglisjerbart, om du feks har din opprinnelige telefon på deg hver gang du bruker den hemmelige tar de deg ganske kjapt.

Men ja, dersom du skal bestille leiemorder så kan jeg forstå paranoiaen, men for 90% av det andre er du trygg selv om du bruker en telefon du selv har kjøpt.

Men jeg lurer fortsatt på hvilket register som knytter iemei til både simkort og navn i flerfoldige år.