Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket rusmiddel harr du dårligs erfaringer med
Cannabis 34 7,36%
GHB 11 2,38%
LSD/Sopp 15 3,25%
Benzo 23 4,98%
XTC 7 1,52%
Kokain 16 3,46%
Amfetaminer 80 17,32%
Opiatere 28 6,06%
Alkohol 237 51,30%
RC 11 2,38%
Stemmegivere: 462. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  60 8369
Hei.

Hvilket rusmiddel av de du har vært borte har du de dårligste erfaringene med.
Tenker ikke nødvendigvis når du er påvirket, men også etter effekter.

Stem i polen og forklar gjerne hva som fikk deg til å stemme akkurat det du gjorde.

For meg er det helt klart amfetamin. Lett å bli glad i og utallige psykiske/fysiske bivirkninger du ikke har lett for å se når du bruker det.
Nikotin. *titegn*
Heroin folkens, Heroin!
Alkohol, uten tvil
For min egen del må jeg si at jeg har dårligst erfaring med xtc. Det var en forferdelig kveld, helt jævlig.
Kanskje settingen kunne vært bedre og gruppen mennesker jeg var sammens med den kvelden.
Men objektivt sett vil jeg si amfetamin da jeg har sett hva dette kan gjøre med folk.
alt er tygd i biter,må si amfetamin.
Utvilsomt cannabis. Den lille planten preget livet mitt i flere år, og er årsaken til at jeg i dag må erkjenne at jeg tidligere faktisk har vært en rusmisbruker. De øvrige stoffene har gitt meg en og annen ubehagelig opplevelse, men det er jo for bagateller å regne i forhold. Jeg har aldri misbrukt noen av dem.
Benzo & alkohol.

Veldig enig i det du sier, mentalmelt!
Sist endret av Aaatcho; 30. september 2011 kl. 02:32.
Undersøkelsen blir vel ganske meningsløs om ikke alle som svarer har tatt prøvd alle de forskjellige?

Vil tro de færreste har brukt f.eks heroin og kan dermed ikke svare heroin.
Alkohol derimot, har vel de fleste over 18 (15) prøvd.
Amfetamin. Kjipere stoff skal man lete lenge etter. Det er veldig gøy de første gangene, men det dette stoffet sniker seg innpå en som ingenting annet jeg har vært borti. Og nedturen jeg får er helt tolalt jævlig.
Skummelt stoff rett og slett.

Sitat av Wilibald Vis innlegg
Undersøkelsen blir vel ganske meningsløs om ikke alle som svarer har tatt prøvd alle de forskjellige?
Vis hele sitatet...
Jeg har.*titegn*
Bra sagt mentalmelt.

Kombinasjonen av den jeg er som person og cannabis har ødelagt livet mitt ganske mye, men cannabis har gitt meg mye i filosofisk sammenheng så jeg kan ikke velge henne. Jeg må nok gå for amfetaminer her grunnet hvordan det påvirker meg fysisk der og da, og det psykiske i lang ettertid.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Undersøkelsen blir vel ganske meningsløs om ikke alle som svarer har tatt prøvd alle de forskjellige?

Vil tro de færreste har brukt f.eks heroin og kan dermed ikke svare heroin.
Alkohol derimot, har vel de fleste over 18 (15) prøvd.
Vis hele sitatet...
Nei det synes jeg ikke.

Aksept og tilgjengelighet er også med å bestemme hvor mange som har dårlige erfaringer med rusmiddelet.
Cannabis.
Jeg føler ikke at selv stoffet ødelegger meg verken psykisk eller fysisk, har ikke fått noe dårligere hukommelse eller slapper livsstil av det. (Eller andre typiske symptomer på aktivt bruk av cannabis)

Men det er tanken på de nærmeste som tærer, hva skjer om de skulle finne ut av at jeg røyker?
Er forøvrig derfor jeg har bestemt meg for å trappe ned, eventuelt slutte mens leken er god.

Har bare prøvd alkohol, spice og cannabis.

Spice dro meg gjennom årets badtrip, men det ga allikevel en god erfaring av hva stoffer kan gjøre med kroppen om trippen du gjennomgår går fra ok til å frykte for livet.
Altså det skremte meg på en måte fra å teste nye stoffer, noe jeg anser som en god ting.
Sist endret av Edited; 30. september 2011 kl. 07:18.
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Heroin folkens, Heroin!
Vis hele sitatet...
Er nok en rekke rusmidler der som fucker deg langt værre enn Heroin.
Heroin blir kun kjipt når du har tilvendt kroppen og mentaliteten din til stoffet.

Å få en mentalt knekk på psykologiske stoffer som Amfetamin, Kokain eller alkohol kan være mye værre, og ikke minst Benzodiazepin som er nok den værste av alle rusmidler. Tanke på avhengighet, bi effekter, mental påkjenning og ikke minst de ekstreme abstinensene når du skal av vennes, både psykisk og fysisk.

EDIT: Så ikke at trådstarter spurte om en subjektiv mening, så sorry for raskt innlegg-
Sist endret av Sigurd4u; 30. september 2011 kl. 07:45.
litt OT men går ikke heroin under opiater?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Stem i polen og forklar gjerne hva som fikk deg til å stemme akkurat det du gjorde.
Vis hele sitatet...
Uaktuelt å stemme i Polen.
uten tvil cannabis. noia tokter som varer 1-2 timer etter en liten en.
Stem i polen og forklar gjerne hva som fikk deg til å stemme akkurat det du gjorde.
Vis hele sitatet...
Sitat av prenix Vis innlegg
Uaktuelt å stemme i Polen.
Vis hele sitatet...
Hehe...jeg måtte lese denne setningen et par ganger før jeg skjønte hva TS egentlig mente ! Spesielt frustrerende da jeg faktisk er stemmeberetigget i Polen.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Hehe...jeg måtte lese denne setningen et par ganger før jeg skjønte hva TS egentlig mente ! Spesielt frustrerende da jeg faktisk er stemmeberetigget i Polen.
Vis hele sitatet...
hadde ikke du skrevet dette hadde jeg fremdeles trodd at han mente at jeg skulle stemme i Polen.
Cannabis er ansvarlig for mange bortkasta penger hos meg. Den planten her kan komme snikende som få.

Etter et par år med misbruk lagde jeg unskyldninger i hasjens favør. Jeg hadde en utrolig irriterende og BARNSLIG tankegang som jeg er flau over i dag. Jeg ble en psykisk ustabil 4-åring i trassalderen.
Hadde jeg sett meg selv på den tiden, hadde jeg gitt meg en på trynet.

Men det går jo også veldig fint å røyke hvis du bare har et sunt forhold til stoffet. Noe jeg har oppnådd
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Utvilsomt cannabis. Den lille planten preget livet mitt i flere år, og er årsaken til at jeg i dag må erkjenne at jeg tidligere faktisk har vært en rusmisbruker. De øvrige stoffene har gitt meg en og annen ubehagelig opplevelse, men det er jo for bagateller å regne i forhold. Jeg har aldri misbrukt noen av dem.
Vis hele sitatet...
Du vet at uten cannabis hadde du ikke vært der du er i dag? Kanskje det er nettopp fordi du var en rusmisbruker en periode at du faktisk så deg selv? Eller vil du si at den innsikten du har, kunne du også hatt uten cannabisbruk?
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Du vet at uten cannabis hadde du ikke vært der du er i dag? Kanskje det er nettopp fordi du var en rusmisbruker en periode at du faktisk så deg selv? Eller vil du si at den innsikten du har, kunne du også hatt uten cannabisbruk?
Vis hele sitatet...
Er enig der. Men jeg trur ærlig talt jeg hadde overlevd uten. Hadde jeg bare venta til jeg ble rundt tyve år og mer moden før jeg begynte å røyke hadde nok ting gått bedre.
Det kjipeste jeg har opplevd på rusmidler noen gang var å badtrippe på sopp.
Det blir forresten unøyaktig å sette LSD og sopp i samme kategori.

Jeg har også hatt en ubehagelig opplevelse med et RC, 2c-i, men det var ikke i nærheten av så skremmende som den ene soppturen.
For min del, alkohol…uten tvil alkohol ! verre rusmiddel skal du lete lenge etter.
Alkohol her også.
Som nytelse er alkoholholdige drikker topp, som rus er det jævlig kjipt synes jeg.
LSD og sopp er ikke det samme, og de burde få en egen plass i pollen. Nikotin burde også skrives på, husker hvor jævlig det var med et heftig nikontinsjokk på ungdomsskolen.

Videre syns jeg det er interessant å se at mange faktisk sier at cannabis er det verste. Dette forumet er fult av stonere som sutrer om legalisering fordi det ikke er farlig, og det er godt å se at det faktisk finnes to sider av denne saken på nFF også. Har bevisst valgt å ikke engasjere med i liberaliseringsdebatten her inne nettopp fordi jeg har fått et inntrykk av at store deler av rusmiddelforumet ser på cannabis med skylapper. Cannabis kan, som det meste annet, misbrukes. Som vanlig, kloke ord fra Mentalmelt!
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Du vet at uten cannabis hadde du ikke vært der du er i dag? Kanskje det er nettopp fordi du var en rusmisbruker en periode at du faktisk så deg selv? Eller vil du si at den innsikten du har, kunne du også hatt uten cannabisbruk?
Vis hele sitatet...
Så meg selv? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett meg selv som noe annet enn meg selv. Jeg føler ikke at cannabis fører til noen særlig stor grad av selvinnsikt akkurat. Bare se på den gjennomsnittlige stoneren. Det er jo ikke akkurat kremen av den intellektuelle eliten, for å si det sånn.

Jeg tror de verdiene en kan hente ut av cannabis i stor grad skyldes at man allerede har en viss innsikt. I korte øyeblikk og i enkelte tilfeller, så kan det dermed gi verdifulle perspektiver. I det lange løp og som en hverdagsvane så har det derimot lite for seg. Det gir litt, men tar som regel mer. Brukeren sitter og føler seg smart og opplyst over små detaljinnsikter, men er gjerne blind for hvordan han eller hun sakte men sikkert undergraver sine egne intellektuelle evner.

Men det er klart at det har formet meg, alt man driver med gjør jo det
Har ikke sjøl erfaring med 'heftige' rusmidler, men sterkeste typer Skruf-snus er vel det jeg kan komme på, da vil det vel si nikotinsjokk + mye mer av det som er i snus.

Enig med flere her at alkohol er bra som nytelsesmiddel, men som rusmiddel.....tja, kommer svæært an på!
Jeg stemte av for alkohol. Skjønner ikke hvorfor folk drikker noe som får deg til å få dødsangst dagen etterpå.
Sitat av BrainStem Vis innlegg
Jeg stemte av for alkohol. Skjønner ikke hvorfor folk drikker noe som får deg til å få dødsangst dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Mange som ikke får det, akuratt som det er mange som ikke får nedtur av pepper. Folk er forskjellige og reagerer forskjellig på diverse rusmidler.
- Men ja, synes også at alkohol ikke er i nærheten av det beste rusmiddelet.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så meg selv? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett meg selv som noe annet enn meg selv. Jeg føler ikke at cannabis fører til noen særlig stor grad av selvinnsikt akkurat. Bare se på den gjennomsnittlige stoneren. Det er jo ikke akkurat kremen av den intellektuelle eliten, for å si det sånn.

Jeg tror de verdiene en kan hente ut av cannabis i stor grad skyldes at man allerede har en viss innsikt. I korte øyeblikk og i enkelte tilfeller, så kan det dermed gi verdifulle perspektiver. I det lange løp og som en hverdagsvane så har det derimot lite for seg. Det gir litt, men tar som regel mer. Brukeren sitter og føler seg smart og opplyst over små detaljinnsikter, men er gjerne blind for hvordan han eller hun sakte men sikkert undergraver sine egne intellektuelle evner.

Men det er klart at det har formet meg, alt man driver med gjør jo det
Vis hele sitatet...
Bare av nysgjerrighet, hvordan var forandringen etter du roet ned røykingen? Merket du stor forskjell i psyke, selvinnsikt, hukommelse, intellekt osv? Evt. hva?
Sitat av fetter Vis innlegg
Bare av nysgjerrighet, hvordan var forandringen etter du roet ned røykingen? Merket du stor forskjell i psyke, selvinnsikt, hukommelse, intellekt osv? Evt. hva?
Vis hele sitatet...
Disse prosessene går så gradvis at det er vanskelig å merke det der og da, både når man sluttter og når man begynner. I ettertid er det imidlertid lett å se at jeg ble mye klarere og skarpere i huet av å slutte. Bedre hukommelse, bedre til å kommunisere, mer kritisk til egne og andres forestillinger, og i det hele tatt mer våken og interessert i det som foregår rundt meg.
stemte amfetaminer grunnen? jeg har aldri noen sinne opplevd så mye dårlige nedturer og så mye svette tokter og urolighet i kroppen og et helvetes tanke kjør og ingen ting er bra og alt er bare negativ på turen ned og man får rett og slett lyst til og drepe seg selv.. og jeg tar ikke rusmiddler for og bli mer våken og kontrollert da holder jeg meg heller ederu beste jeg har prøvd er vel Ecstasy/MDMA ikke gjør de rusmiddlene så store skader heller vis man begrenser bruken og inntak og setting har alt og si da man tar MDMA/ecstasy
Sitat av fetter Vis innlegg
Det kjipeste jeg har opplevd på rusmidler noen gang var å badtrippe på sopp.
Det blir forresten unøyaktig å sette LSD og sopp i samme kategori.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg.
Kunne ha 10 alternativer maks på forumet her, så da måtte det bli sånn.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så meg selv? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett meg selv som noe annet enn meg selv. Jeg føler ikke at cannabis fører til noen særlig stor grad av selvinnsikt akkurat. Bare se på den gjennomsnittlige stoneren. Det er jo ikke akkurat kremen av den intellektuelle eliten, for å si det sånn.

Jeg tror de verdiene en kan hente ut av cannabis i stor grad skyldes at man allerede har en viss innsikt. I korte øyeblikk og i enkelte tilfeller, så kan det dermed gi verdifulle perspektiver. I det lange løp og som en hverdagsvane så har det derimot lite for seg. Det gir litt, men tar som regel mer. Brukeren sitter og føler seg smart og opplyst over små detaljinnsikter, men er gjerne blind for hvordan han eller hun sakte men sikkert undergraver sine egne intellektuelle evner.

Men det er klart at det har formet meg, alt man driver med gjør jo det
Vis hele sitatet...
Da var vi jo enig da=D
Alt med måte, det gjelder og cannabis. Personlig er det alkohol eg har hatt dårligst erfaringer med.
Helt klart amfetamin med alkohol på en sterk 2 plass.

I yngre dager blandet jeg disse 2 hyppig.Snakk om elendig kombinasjon.
Sitat av crazyFox Vis innlegg
Helt klart amfetamin med alkohol på en sterk 2 plass.

I yngre dager blandet jeg disse 2 hyppig.Snakk om elendig kombinasjon.
Vis hele sitatet...
sier noe der ! alkohol er overkommerlig i passe mengder men amfetamin går ikke i små mengder engang!
Hvis TS hadde spurt meg for 2 år siden så ville jeg sagt cannabis var verst pga noia for alt mulig rart og itillegg var også mindreårig. Men nå er alkohol er verst, og nå prøver jeg drikker så lite som mulig, men er ikke så lett når jeg er med folk som drikker på fester. Å være brisen er knall topp, men når jeg er full er det skummelt. Mister kontrollen over kroppen min og hjernen. Verst når jeg husker ingen dritt natten før og fyllesyk er også ille.
Det er UTEN tvil Alkohol, ikke et rusmiddel som har ødlagt mer for meg å de rundt meg. Å i tillegg det det tok aller kortest tid å bli avhengig av, for man merker det ikke før man plutselig sitter fast i hele dritten!

Har testet alt på lista utenom LSD, å ingen av tingene har gjort meg ubrukelig som menneske på samme måten!
Definitivt sopp. Trodde jeg var klar for å innta en relativt stor dose, det var jeg alldeles ikke. Jeg fikk ikke engang en badtrip. Opplevelsen var bare så utrolig kraftig og abstrakt at unge meg ikke hadde mulighet for å skjønne noe av det. Det skremmer meg nå i ettertid at jeg mistet helt kontakt med virkeligheten påden måten jeg gjorde. Og siden jeg var, og fortsatt er såpass ung så fikk jeg heller ikke noe nevneverdig ut av den opplevelsen.
kunne vært artig og fått den testen her til store deler av norges befolkning og med flere alternativer osv selvom rusmiddlene sikkert hadde blitt køddet ihjel..
Jeg har ikke prøvd så mye forskjellig, men av de jeg har prøvd er det definitivt alkohol jeg har verst erfaringer med. Det er også det jeg bruker mest, da, så det er ikke så rart.
Delt førsteplass: Benzo og alkohol (både kombinert og hver for seg, liker ingen av de!)
Amfetamin = 5 dagers sykehus opphold.
Stemte alkohol fordi det er så ufattelig farlig og skadelig. Amfetamin på 2. plass.
Jeg synes stimulanter generelt er de rusmiddlene med flest bivirkninger.Men alkohol topper vell lista når det gjelder hva det er istand til og gjøre med meg(da tenker jeg på oppførsel og hvor personlighets-endrende det er når jeg er full)

Sitat av KingPill Vis innlegg
Amfetamin = 5 dagers sykehus opphold.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde?
Amfetamin forgiftning.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Amfetamin forgiftning.
Vis hele sitatet...
Høres rimlelig kjipt ut. Detaljer på hvordan du opplvede dette?
Alkohol, uten tvil.