Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2646
Hei!

Jeg mener jeg leste en artikkel om en gruppe "hippier" som på 60/70 tallet planla og spre LSD i drikkevannet i enten USA eller Storbritannia(mener det var Storbritannia), mente å huske at de het "The Brotherhood of Eternal Love", men googlet det og det var visst ikke de(men en annen hippie-gruppe)

Mener også å huske at det stod noe om at politiet raida lab'en deres og det ble en shoot-out, der flere glassbeholdere med LSD ble knust og noen av politifolkene fikk det i seg, trippet og hadde vedvarende psykiske problemer.

Noen som har hørt om dette? Vil gjerne lese om det igjen
Har googlet og googlet, men har vel ikke brukt riktige søkeord

Takker!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Mener også å huske at det stod noe om at politiet raida lab'en deres og det ble en shoot-out, der flere glassbeholdere med LSD ble knust og noen av politifolkene fikk det i seg, trippet og hadde vedvarende psykiske problemer.
Vis hele sitatet...
Bare dette burde få deg til å revurdere troverdigheten i denne historien.
Det er vel en gammel vandrerhistorie, og de er skjeldent sanne.
Av det jeg har lest om LSD her på forumet, ville dette fungert svært dårlig, ihvertfall i norge, da vannverkene her har en tendens til å klore vannet en del, og såvidt meg bekjent brytes LSD ganske kjapt ned av klor.

Om man kunne puttet LSD inn i "nanokapsler", som løses opp i kroppen, kunne kanskje utfallet vært noe helt annet
Sist endret av VivaLatrina; 10. juli 2010 kl. 23:55.
Fyren lurer vel strengt tatt ikke på om det er mulig eller troverdig, men hva gruppa het. Han ønsker også mer informasjon heller en avfeielser, da han tydeligvis har lest om dette på et tidspunkt uansett. kan desverre ikke hjelpe akkurat nå, men høres interessant ut, og skal absolutt sjekke litt rundt etter dette når jeg har tid.
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Sitat av Introspection Vis innlegg
Fyren lurer vel strengt tatt ikke på om det er mulig eller troverdig, men hva gruppa het. Han ønsker også mer informasjon heller en avfeielser, da han tydeligvis har lest om dette på et tidspunkt uansett. kan desverre ikke hjelpe akkurat nå, men høres interessant ut, og skal absolutt sjekke litt rundt etter dette når jeg har tid.
Vis hele sitatet...
Takk! Hvertfall en som har lest første-innlegget, kåpe til deg
Semi-relatert:

Grace Slick (fra Jefferson Airplane) og Abbie Hoffman var invitert til te-selskap i det hvite hus på 60-tallet. De hadde planlagt å spike teen til President Nixon med LSD. De slapp desverre aldri inn i det hvite hus engang, fordi Slick befant seg på FBI's svarteliste.
Sist endret av Dr. Robert; 11. juli 2010 kl. 08:54.
Det står mye om dette på wikipedia. Det finnes også en bok som heter The Brotherhood of Eternal Love som er verdt å lese. Kan kjøpes på bokklubben.no osv.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ele...-Aid_Acid_Test
Kan det være ''the merry pranksters''? Her er hvertfall en bok om dem. Det er en sann historie om deres påfunn på 60 og 70 tallet og mange av dem minner mye om den du er ute etter.

Boken fikk sitt navn etter en av historiene i boka. De arrangerte en stor fest og satte ut boller med Kool-aid blandet med LSD, uten å fortelle noen om det. Ganske artig historie :P
Sist endret av Googæl; 11. juli 2010 kl. 10:59.
Vet ikke om dette hjelper noe særlig, men så en episode av True Blood hvor det ble nevnt et eksperiment i San Fransisco som høres slik ut, her med formålet 'mind control'. Sesongfinalen i sesong 2, ble bare kort nevnt, men det kan være noe å undersøke. San Fransisco altså.
Hva ville skjedd viss en hel befolkning hadde fått i seg lsd, f.eks 3\4 av norge en dag fikk i seg lsd på en eller annen måte.
1\4 delen som ikke får det i seg er unger.
Sist endret av sneipen; 15. juli 2010 kl. 22:53.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva ville skjedd viss en hel befolkning hadde fått i seg lsd, f.eks 3\4 av norge en dag fikk i seg lsd på en eller annen måte.
1\4 delen som ikke får det i seg er unger.
Vis hele sitatet...
Verdens største badtrip-orgy. Og produktiviteten ville vært lik null da alle hadde søkt til naturen etc Men seriøst, det kan umulig være en behagelig opplevelse å få i seg LSD uten å være klar over det. Spesielt ikke for folk som ikke har mye (om noe) kjennskap til det.
Pass på, diverse folk som ikke har det så bra som den gjennomsnittlige nordmann i hodet, kan lett putte ting oppi brusflasker o.l som er i butikker. Dessverre har jeg erfart dette, da jeg var så heldig som klarte å kjøpe en cola med en seigmann oppi
Sist endret av RosaElefant; 15. juli 2010 kl. 23:24.
Skulle nesten leechet 100 fly til å spraye åkere med, bare puttet LSD på tankene å sprayet de største byene! Hahaha.. Fy faen for ett syn det hadde vert!
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Sitat av OaaXia Vis innlegg
Hvorfor gjøre det vanskeligere en det er? http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bro...f_Eternal_Love
Vis hele sitatet...
Sitat av Revbatim Vis innlegg
...mente å huske at de het "The Brotherhood of Eternal Love", men googlet det og det var visst ikke de(men en annen hippie-gruppe)
Vis hele sitatet...
Les posten ordentelig
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Av det jeg har lest om LSD her på forumet, ville dette fungert svært dårlig, ihvertfall i norge, da vannverkene her har en tendens til å klore vannet en del, og såvidt meg bekjent brytes LSD ganske kjapt ned av klor.

Om man kunne puttet LSD inn i "nanokapsler", som løses opp i kroppen, kunne kanskje utfallet vært noe helt annet
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske at det ble laget en egen type lsd, denne typen tåler klor og ble laget nettopp for å kunne forgifte drikkevann. Tror det var cia sitt påfunn. Skal se om jeg finner en kilde......
▼ ... mange måneder senere ... ▼
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Update! Fant muligens ut hvor jeg har disse vage minnene fra, Operation Julie, var et politiraid på slutten av 70tallet mot Richard Kemp, en kjemiker som opererte i Wales og produserte enorme mengder LSD. Politiet la merke til at prisen på LSD i området han opererte var lavere enn andre steder i tillegg til at det var flere beslag av LSD der enn det som var vanlig. Nettet nøstet seg tilslutt rundt Kemp og han kompanjonger. Og han ble dømt til 12 års fengsel. I desember 1977(han ble arrestert i Mars), så fant politiet en LSD-krystall på 1,3kg, nok til 13 millioner brukerdoser!

Kan ikke garantere om det er denne hendelsen eller flere som jeg hadde i tankene da jeg lagde denne tråden.
Den dagen Politiet raider en lab og er så uforsiktige så er jeg blitt kongen av bakvendtland.