Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3056
Er det noen som vet hvor strenge kinesiske myndigheter er med dette?
Hvor vanlig cannabisrøyking er i Kina i det hele tatt..?

Vil helst unngå fengsel.
Nei, det er ikke lov. Er forsåvidt ikke lov i noen land, bortsett fra at en del har avkriminalisert det.
Tror ikke de har gjort det i kina, og bare så du vet det, så er kinesisk politi helt jævlig.
Nei det er ikke lov og jeg tror det straffes relativt strengt, men det varierer jo selfølgelig for hvert enkelt tilfelle=)
Sitat av Apu Vis innlegg
Nah, er nok strengere enn de fleste steder.
Det er vel iallefall lov i Amsterdam enda? Tror det er det eneste stedet.
(Legal high er lovlig, altså om du er syk og trenger det for å lindre smerten.)
Vis hele sitatet...
Det har aldri vært teknisk lovlig i Amsterdam heller, men det er avkriminalisert i praksis - dvs. det er straffbart, men politiet lar det gå for mindre mengder til personlig bruk.

Kina er et av de landene jeg ikke ville testet grensene rundt cannabis i, da jeg vil tro de kan slå ganske hardt ned på denslags. Det samme gjelder Japan.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Har en kompis som bor i Kina for tiden. Han røyker litt der nede, og forteller at det er litt risky å gjennomføre. Ikke veldig vanskelig å skaffe, men ettersom han bor på hybel (tror jeg), kan han ikke røyke inne. Han må da gjemme seg ganske godt bort, siden det vanker straff hvis man blir tatt. Ikke en veldig hyggelig opplevelse vil jeg tro.

Alt i alt, klarer du deg uten, ville jeg anbefalt deg og holde deg nykter.
Kinesere får fengsel for bruk av cannabis, utlendinger blir stort sett deportert.
Beijing
Hong Kong

Virker som det ikke er så jævla strengt der, spesielt ikke for turister, men at man offentlig røyking kanskje ikke er det lureste.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
I noen land i Asia kan man få dødsstraff for brudd på narkotika lover. Så du burde være forsiktig.
Sitat av Muradi Vis innlegg
I noen land i Asia kan man få dødsstraff for brudd på narkotika lover. Så du burde være forsiktig.
Vis hele sitatet...

Tror neppe det er noen land i Asia som gir dødsstraff til narkotika forbrytelser. Kanskje hvis mann blir tatt for flere kilo, ikke små mengder.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sakset rett fra wikipedia:
"Cannabis is regulated under section 9 of Hong Kong's Chapter 134 Dangerous Drugs Ordinance". Cultivation and dealing with cannabis plant is illegal and a fine of $100,000 and imprisonment for 15 years can be imposed by the court. Anyone who supplies the substance without prescription can be fined $10,000 HKD. The penalty for trafficking or manufacturing the substance is a $5,000,000 (HKD) fine and life imprisonment. Possession of the substance for consumption without a license from the Department of Health is illegal with a $1,000,000 (HKD) fine and/or 7 years of jail time."

Med andre ord, temmelig harde straffer om du skulle bli tatt.
Hele 16 asiatiske land har dødsstraff for besittelse og salg av narkotika: Bangladesh, Brunei, India, Indonesia, Kina, Nord-Korea, Laos, Malaysia, Myanmar ( tidligere Burma), Pakistan, Singapore, Sri Lanka, Sør-Korea, Taiwan, Thailand og Vietnam.
Amnesty
Grim lesning.
Jeg ville ha holdt meg langt unna illegale rusmidler i land som praktiserer dødsstraff jevnlig for narkotika-krimalitet, selv om det da såklart er snakk om mer alvorlige overtredelser enn et trekk fra fredspipa.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av k-nut Vis innlegg
Tror neppe det er noen land i Asia som gir dødsstraff til narkotika forbrytelser. Kanskje hvis mann blir tatt for flere kilo, ikke små mengder.
Vis hele sitatet...
Blir man tatt med over 250 gram med cannabis i Singapore, så får du en kule i bakhodet.

Forstå det den som kan...
Sist endret av Mexxy; 11. mai 2009 kl. 19:33.
Sitat av pidget Vis innlegg
Hele 16 asiatiske land har dødsstraff for besittelse og salg av narkotika: Bangladesh, Brunei, India, Indonesia, Kina, Nord-Korea, Laos, Malaysia, Myanmar ( tidligere Burma), Pakistan, Singapore, Sri Lanka, Sør-Korea, Taiwan, Thailand og Vietnam.
Amnesty
Grim lesning.
Vis hele sitatet...
Mentalmelt sier dette om cannabislovgivninga i India i tråden I hvilke land er det lov med cannabis?

(copy/paste)
Det er ikke så enkelt. Rent formelt er det fortsatt ulovlig, men i praksis blir det allikevel tolerert de fleste steder. Sånn sett kan det sammenlignes med Nederland, hvor cannnabis heller ikke formelt sett er lovlig, men allikevel er tolerert og regulert.

Det kommer egentlig litt ann på hvor i landet du befinner deg. India er et stort land. Mange steder er det helt akseptert for allmennheten, mens andre steder bør du være en sadhu hvis du skal kunne røyke i full offentlighet uten å bli plaget av noen. For sadhuene er charrasrøyking spirituell praksis, noe alle hinduister, inkludert politimenn og politikere har stor respekt for.

Pga denne fleksibiliteten rundt loven så er det stort sett uskrevne, sosiale regler som avgjør hvor du kan røyke og hvor du bør unngå det.

(copy/paste)
Jeg bor i Beijing for tiden. Det er ulovlig her men siden kinesere flest(den eldre generasjonen) lever ignorant til alt som heter ulovlig rusmidler saa er det ikke et stort problem aa ta seg en joint paa aapen gate. Jeg og mine kinesiske kamerater royker ofte en joint i taxien paa vei til klubbene, etter en lang natt paa trappen til mcdonalds eller mens vi spaserer hjem.

Naar du forst er inne i en nattklubb eller bar saa maa du vaere litt mer forsiktig. De som jobber der er redde for aa faa straff selv da en av eierene av klubbene her fikk 2 aar i fengsel fordi han visste det var ulovlige substanser i klubben hans. Sa paa nattklubber er et klart; Nei.

Ellers er det veldig lett a faa kjopt det her. Jeg vet ikke hva du er vant til i Norge men her burde du forberede deg paa ordentlig moekka weed. Det gjelder for ovrig alle ulovlige substanser her. Spesielt ecstasy som alle dealerene har, men som oftest er methbombs, pips eller annet dritt. Ca en gang hver andre maaned kommer det en batch med daarlig kvalitet(det betyr suveren kvalitet her) som duger, men de blir borte fort.

Trenger du aa faa kjopt i Beijing iallefall er det bare og ta en tur rundt i barstroeket, dealerene er alltid folk med afrikansk opprinnelse og er slik som de stereotypiske dealerene man ikke trodde fantes. Det er faktisk utrolig morsomt!

Og husk, du maa prute selv med dealerene.
I Filipinene er cannabis og meth de to "hoved" stoffene som florerer. Cannabis blir slått hardere ned på en meth, merkelig nok.
En risikerer lang tids fengsel, om en ikke har venner i politiet en kan bestikke.
Utlendinger blir (dersom det er veldig lite det dreier seg om), deportert og er ikke velkomne tilbake.
Av en eller annen grunn er Meth the mest populære stoffet her også. Har truffet kinesere som ville prøve noe annet en sigaretter, så det første de tenkte på var Ice som det blir kalt her. Jeg overtalte dem til å ta seg en joint istedet for, men det er den generelle holdningen blant dem her. De aner ingenting.