Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 60241
Jeg og en venninne var på byen en helg. Vi ble tilbydd Atarax, en slags pille.
Vi har holt på med en del, men aldri dette.

Noen som vet hva dette er??
Jeg får det av legen,skal være et angst dempende middel.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bare en ting jeg lurer på ang atarax, og det er hva dette betyr;

Kontraindikasjoner: Endogen depresjon, prepsykotisk agitasjon. Alkohol- og barbituratforgiftning. Overdosering av narkotika. ??

(det står på felleskatalogen)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det betyr at observeres de følgende tingene, så skal man ikke bruke legemiddelet, eller bruke lave doser, alt ettersom alvorligheten av 'symptomene', fra wikipedia:

Innen medisin er en kontraindikasjon en tilstand eller faktor som forhøyner risiko forbundet med bruken av et bestemt legemiddel eller en bestemt behandlingsprosedyre eller utførelse av en bestemt aktivitet.
Fikk det på resept før, funka ikke en dritt.. blir bare trøtt og sløv av det pga. antihistaminene
▼ ... over et år senere ... ▼
Fikk det av legen i dag for å sove bedre. Hvor mye bør man ta hvis man skal bruke det som rusmiddel?
Allergi medisin to be exact..

vallergan, Atarax o.l..

Piller med en svak søvndyssende effekt! nothing special...
Allergimedisin. Jeg har fått det -forsøkt å øke dosen mot søvnproblemer. Men merker lite selv etter 100 mg. Virker nok best mot allergi
ser på atarax som et produkt i samme kategori som truxal, vallergan, og nozinan.
det var jo det man ga ape-kattene som man ble fotografert med i syden, for at de skulle være rolige.
det må da være et bedre alternativ?
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
ser på atarax som et produkt i samme kategori som truxal, vallergan, og nozinan.
det var jo det man ga ape-kattene som man ble fotografert med i syden, for at de skulle være rolige.
det må da være et bedre alternativ?
Vis hele sitatet...

Aatarax og Vallergan er ikke i nærheten av å bli klassifisert som apedop. Truxal og Nozinan derimot...
Allergi medisin som sagt, som også brukes på folk med søvnproblemer, slik som f.eks meg, 70-120 mg om gangen og jeg får sove, ellers er det bare håpløst, lykke til med å få noen festlig ruseffekt på disse, de har enkelt og grett ikke noe "morsomt" i seg.. og takk gud for det
Aatarax og Vallergan er ikke i nærheten av å bli klassifisert som apedop. Truxal og Nozinan derimo
Vis hele sitatet...
t det var mitt syn skrev jeg. uansett, så blir man tildels zombie av både vallergan og atarax, ved rett dosering.
ataraxia betyr å vere fri for bekymringer, kansje det er mot angst?
Antisistaminer vil for enkelte personer kunne fungere som søvnmiddel eller angstdempende. På meg har vallergan en søvndyssende effekt, men dessverre med en hangover-effekt dagen etterpå...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
t det var mitt syn skrev jeg. uansett, så blir man tildels zombie av både vallergan og atarax, ved rett dosering.
Vis hele sitatet...
Hvis du blir zombie av vallergan eller atarax, ja da er vi fra helt ulike planeter. De to medisinene er sukkertøy for meg. Og jeg skryter ikke. Hvis du leser mer på forumet her så kan du lese at jeg sliter med at medikamenter ikke virker på meg. Jeg er en slags hest når det gjelder disse medikamentene. Har forsøkt en lav dose Nozinan og klarte ikke å stå opp dagen etterpå......men det gjorde jeg heller ikke første gang jeg prøvde Truxal. Det går vel under samme kategori -apedop -på populærspråket!! Faktisk er det folk som har nytte av disse medikamentene. Det finnes folk, som meg, som har altfor stor aktivitet i hjernen når de skal sove -og da fungerer truxal eller nozinan perfekt. Men jeg vil ikke dermed gjøre meg til en forsvarstaler for disse medikamentene. For du blir usigelig trøtt og uvirksom dagen derpå på disse medisinene........De fungerer perfekt på kvelden, men ødelegger livet ditt på dagen. Derfor sluttet jeg med medisinen.
Om du spiser en hel pakke og tar noen øl vil du kunne føle deg veldig tung i kroppen. Noen god rus er det ikke, men i mangel på noe annet går det vel helt greit. Du vil sove ganske godt etterpå.
Jeg har selv brukt atarax grunnet angst og kroniske søvnproblemer, kombinerte det med alkohol én gang, med flere timers mellomrom, ca. 40-50mg blandet med et par øl gjorde at jeg ble relativt beruset og ekstremt hissig. Jeg vil ikke akkurat klassifisere det som en bra rus.

Off topic: Jeg bruker også vallergan og truxal, noe som gjør meg helt zombie dagen etterpå. Første gang jeg fikk vallergan ble musklene mine såpass svekket at jeg ikke klarte å åpne dører.
Brukes vell i rus-sammenheng til å forsterke følelsen av rusen.
Men, man vil nok øke faren for at noe værre skal skje, om man har noe slikt i kroppen.

"Letal dose er angitt til 100 mg/kg. 1-2 g til voksne."

En dagsdose er på opptil 150 mg, delt opp i 3 doser. (50 mg per dose)
Med andre ord, 2 til 5 tabletter per dose (alt ettersom det er 10 mg eller 25mg per)
Men vil tro at det brukes større doser i rus sammenheng der

Uansett, dette er ikke ett rusmiddel, men et tillegg.
Atarax blir brukt i rusbehandling, blant annet for å dempe uro. I rusbehandling er det ikke tillatt med medikamenter som gir rusfølelse. Atarax er derfor et 'mildt' preparat, som ikke gir noe som helst form for rus annet enn 'hangover' dagen etter.
Sist endret av ganesha; 7. juni 2009 kl. 18:36.
I rusbehandling blir hele C-katalogen brukt. Anti-depressiva, anti-psykotikum, blodtrykksdempende, og så videre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Og da kan jeg føye til: Sliter du med rusproblemer og abstinenser så vil jeg anbefale Truxal eller Seroquel som førstevalg. Atarax er en svært "lett" medisin, som hovedsaklig virker på kløe og allergi. Men det har en viss søvndyssende effekt på noen, hvor jeg ikke er en av dem. Kan ta 100 mg uten å bli trøtt, mens andre kan sovne på 25 mg. Vi er alle forskjellige. Men hvis en skal bruke medikamenter for å komme over en rusperiode så er Truxal veldig bra -og bedre enn Nozinan -for en sover veldig godt på Truxal. Har prøvd Nozinan i en periode nå, og sov godt i to timer og våknet opp igjen. Og hadde mange mareritt. Grunnen til at jeg tok det var søvnforstyrrelser. Mens truxal har jeg brukt tidligere mot rusproblemer. En annen medisin jeg brukte mot rus- og søvnproblemer var Seroquel 100 mg. Det må være den mest effektive terapien jeg har brukt. Slokner etter kort tid, blir betraktelig bedre dagen etterpå, bortsett fra hangover den første uken.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg bumper denne jeg. Lest litt på nettet om Atarax, og folk og diverse kilder sier at det er en av de bedre preparatene til å forsterke opiater og benzodiapiner. Noen som har noe erfaring ang dette? Jeg har en venn som bruker ca 0,5 heroin og ca 10 rivotril daglig. Uten at legen hans vet det, og han fikk Atarax 50mg og Truxal 15mg mot angst og søvnproblemer i vente på ordentlig medisinering fra psykiateren sin. Men han tør ikke ta de i redsel for å overdosere. Mvh bekymret venn.
Trenger han egentlig c-preparater når han selvmedisinerer seg på rivotril ?
Poenget hans er vel å slutte med rivotril og gå over til noe litt mindre avhengighetsskapende. Men spørsmålet mitt var om det var farlig for han? Dobler/tripler F. Eks Atarax effekten så vil han plutselig få i seg dobbelt /trippelt så mye som vanlig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ingen personlig erfaring men ut i fra det jeg leser meg til burde du absolutt ikke kombinere Atarax med 0,5 gram heroin og så mange benzodiasepiner.
Atarax er allergimedisiner med bieffekt av man KAN bli litt trøtt og avslappa. Jeg har tatt dette for angst og innsoving, og prøvd med alkohol og kan ikke si jeg merka noe mer effekt. Å ta eller tilby allergimedisiner til noen på byen syntes jeg hørtes rart ut. Litt som når vi var unge og folk gikk i medisinskapene på fest og knaska i seg paracet i tro om at de ble rusa av det.
Sist endret av vacant; 14. juli 2015 kl. 05:18.