Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1696
Hei, jeg var 16 år når jeg fikk diagnosen bipolar 2. jeg er 25 år nå.
Jeg har gått på Cipralex og lamictal siden jeg var 16, jeg sluttet med lamictal får 1 år siden og legen vil at jeg skal begynne på lamictal igjen mot min vilje.
Jeg er 99% sikker på at jeg er feil diagnostisert og har Add.
Er det noen som som har blitt feil diagnoser før når det gjelder Add/adhd og bipolar 2 ?
Det ene utelukker ikke det andre.

Flere av symptomene overlapper og det kan være vanskelig å skille én diagnose fra en annen, spesielt hos barn og unge. Barn får sjelden bipolardiagnose på grunn av dette.
Familier med mye bipolare spektrumlidelser har også hyppigere forekomst av ADHD/ADD og nevroser.

Mer om bipolar lidelse og ADHD her og her.
Sist endret av Svartbak; 5. februar 2019 kl. 18:58.
16, bør være en alder hvor feildiagnosering ikke burde skje, men er veldig vanlig, be om en mening fra en annen lege da
Takk får svar dere
Har selv ADHD og hatt en annen diagnose i mange år. For meg virker det som om dette er veldig vanlig.
Kjenner også mennesker som har både ADHD og bipolar. Man kan også ha ADHD og epilepsi men det er mer sjeldent.

Synes du skal snakke med en psykiater hvis du lurer på det her.
Sist endret av KnutAnkhAton; 5. februar 2019 kl. 22:28.
Takk det skal jeg
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg fikk ny Diagnose får en stund til bake, jeg har Add Nytt liv med nye medisiner!
Takk for updaten. Så bra at ting ordnet seg!