Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2166
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Lest at flere syns stesolid fra actavis fungerer bedre enn vival fra actavis; tiltross for at begge inneholder 5 mg diazepam, så mulig det er bindestoffer e.l. som virker inn på opptaket? ( Del gjerne din erfaring ) Uansett, stesoild inneholder også 25 stk i minstepakken mens vival inneholder 20 stk. Visste ikke dette da jeg var på apoteket å hentet de ut for 1.5 uke siden.. pakken er enda uåpnet og fin. Så jeg spørr; er det mulig å gå tilbake å bytte eller har man kun mulighet til det når man henter de ut?
Nei.
Apoteket kan ikke vite hva som er i eska di.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så man kan liksom si man heller vil ha stesolid så får man fem ekstra tabletter, apoteket gir deg fem piller mer en legen din har skrevet du skal ha. Det er vel meget tvilsomt...
Apoteket bytter ikke inn medisiner, og du får det antallet foreskrevet av lege. Apoteket kan ikke gi deg mer.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så man kan liksom si man heller vil ha stesolid så får man fem ekstra tabletter, apoteket gir deg fem piller mer en legen din har skrevet du skal ha. Det er vel meget tvilsomt...
Vis hele sitatet...
Jo, du kan fritt bytte mellom pakkene vival, stesoild og valium. De to sistnevnte kommer i 25 pakning. Men jeg lurer på om det er for seint å komme tilbake og gjøre det i etterkant.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Nei.
Apoteket kan ikke vite hva som er i eska di.
Vis hele sitatet...
Selvom krokken enda er helt forseglet? Kjipt, selvom jeg skjønner det.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men er det noen som vil dele erfaring rundt stesoild vs vival (actavis, samme styrke)?
Selv om kroken er forselget ja

Jeg merker ingen forskjell, så lenge det er Diazepam i det, fungerer det
Sist endret av Stingray; 5. september 2018 kl. 17:39.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, du kan fritt bytte mellom pakkene vival, stesoild og valium. De to sistnevnte kommer i 25 pakning. Men jeg lurer på om det er for seint å komme tilbake og gjøre det i etterkant.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta, at akkurat det som står i resepten også har noe å si. Altså at står det 20 piller vival, så får du ikke et tilsvarende produkt med 25 piller.
Er jo bare å spørre på apoteket. Du risikerer bare å få et NEI. Eller ta en telefon.
Bruker Vival, Valium og Stesolid om hverandre. Får resept på Vival 5mg 100 stk, men ikke alltid de har dem inne. Foretrekker likevel Vivalen da den kommer i boks. Personlig merker jeg ingen forskjell, men om du selv gjør det - ta det opp med legen så kan han nekte generisk bytte.
Tror nok vi snakker placebo her. Tviler sterkt på at noen hadde merka forskjell i en blindtest.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Bruker Vival, Valium og Stesolid om hverandre. Får resept på Vival 5mg 100 stk, men ikke alltid de har dem inne. Foretrekker likevel Vivalen da den kommer i boks. Personlig merker jeg ingen forskjell, men om du selv gjør det - ta det opp med legen så kan han nekte generisk bytte.
Vis hele sitatet...
Hva hvis man skal trappe ned og legen er mega streng på antall piller. Man blir trappa ned til 20 piller på 2 uker. (Legen skriver ut 20 stk Vival) Så kan man altså bytte og få 25 med Valium. De fem ekstra kan jo ha endel å si, særlig på 5mg. Er vel et lite smutthull det her da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva hvis man skal trappe ned og legen er mega streng på antall piller. Man blir trappa ned til 20 piller på 2 uker. (Legen skriver ut 20 stk Vival) Så kan man altså bytte og få 25 med Valium. De fem ekstra kan jo ha endel å si, særlig på 5mg. Er vel et lite smutthull det her da.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikke bytte å få mer tabletter.
Du kan ikke bytte i etterkant, nei. Og jeg merker ingen forskjell. Det er jo akkurat det samme i.
Da de var tomme for vival og jeg måtte få stesolid istedenfor (riktignok noen år siden), tok de ut de 5 ekstra da resepten trossalt var på 20 stk.