Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1198
Hei! Tenkte jeg skulle prøve meg på ritalin, men jeg går på antidepp fra før. Er denne komboen farlig? Noen her som har erfaring? Har prøvd å google, men finner ikke noe konkret svar.
Du skal ikke bruke det samtidig. Grunnen er at både SSRI og sentralstimulerende som amf øker serotonin-nivåene. Tas de samtidig kan du få såkalt serotonergt syndrom, som er en slags serotoninforgiftning.
SSRI kan også i noen grad maskere efekten av sentralstimulerende slik at du begynner å redosere for å få rus, og dermed gjør det hele enda verre ved å forsinke en større smell. Litt avhengig av dosen du går på må du regne ca en uke av SSRI før du er på baseline serotonin igjen.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hmm. Jeg er blitt satt på cipralex, remeron og elvanse av overlege på DPS.

Jeg tror mange overdriver dette med serotoninsyndrom. Det er faktisk veldig sjeldent og det skal ganske mye til før det inntreffer.
Ja det er farlig, men la oss ikke overdrive.

Når det gjelder spørsmålet til OP, så er det ikke å anbefale. Hvis du går på antidep. fordi du har angst og/eller depresjon, så hold deg langt unna ritalin. De nedturene kan være veldig tøffe for en som sliter fra før av.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå forhastet jeg meg litt her.
https://www.quora.com/How-do-SSRIs-i...talin-Adderall

Ser ut som SteadyEddie ikke tar så feil allikevel...dette er kanskje noe jeg burde tatt opp på DPS.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå forhastet jeg meg litt her.
https://www.quora.com/How-do-SSRIs-i...talin-Adderall

Ser ut som SteadyEddie ikke tar så feil allikevel...dette er kanskje noe jeg burde tatt opp på DPS.
Vis hele sitatet...
Ja det bør du gjøre. Ble selv overmedisinert på DPS noe som førte til hjerterytme forstyrrelser. Ble satt på mange piller som hadde kontraindikasjoner noe jeg først ble informert om av et apotek 8 år senere(forsent). Kan være de har fått bedre systemer til å fange opp dette nå, men ikke stol helt på psykiater når det kommer til cocktailen de ender opp med når vi har spist oss gjennom halve felleskatalogen. Jeg var for syk på dette tidspunktet til å tenke på å sjekke selv dessverre .