Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 2936
dagbladet.no
Storbritannia fikk i forrige uke sitt første dødsfall som kan relateres direkte til cannabisforgiftning. 36 år gamle Lee Maisey skal ifølge The Sun ha røkt 25 000 jointer i løpet av 11 år. Plutselig fikk han en kraftig hodepine, og falt død om.
Vis hele sitatet...
kan dette stemme?
kan man røyke så mye hasj at man dauer? dette har jeg aldri hørt om, høres mer ut som noe tull for å hindre at hasj blir avkriminalisert i uk
snodig, jeg heller har aldri hørt om noen som har direkte blitt død av å røyke hasj. *lure?!*
Her er en artikkel om dette på marijuana.com

Jeg tror som han som har skrevet på marijuana.com at dette bare er "reefer madness"
tviler på at det hadde noe med cannabisforgiftning å gjøre..
dette krever ca. 40 000 ganger normal dose, noe som tilsvarer ca 30kg for en hardbarka røyker som han

men 6 jointer om dagen er mye..
hvor mange pils om dagen tilsvarer dette, og hadde denne mengden vært overlevbar i mer enn 11 uker?
OD50 på delta9-THC er på ca. 650kg for en normal person... Om jeg ikke husker HELT feil nå...

Og da hvis det røykes i ett...
det jeg sa var kanskje i ren thc da, eller var det rent du mente?
uansett, poenget er at klarer du å ta overdose på cannabis har du lekt for mye med sprøyter og halvlitersflasker..
og da tror jeg nok problemet er mye dritt i blodet, ikke våres kjære thc
Tror det kan være en stor mulighet for at det var rent det du sa, eller så har jeg tatt helt feil og snakker om noe helt annet merkelig dop
det jeg har lest er iallefall at OD ligger 40 000 ganger over brukerdose som jeg anser som 3/4g
Uansett, så tror jeg lungene dine hadde sagt ifra i god tid før du i hadde nærmet deg hektoen..
nettopp, våres venn maryjane er heldigvis OD-sikker fra naturens side..
tror du heller ikke klarer å spise så mye at det er dødlig.. om du ikke spiser det rått da, det kan fucke opp tarmene dine..
kanskje i ei sprøyte?
men det ville garantert vært over en liter uansett, så det er nok ikke thc`ens virking du dør av
3/4 g som en brukerdose er å ta i litt veeeel hardt.. Hvis det er tilfelle, er det ihvertfall dårlig saker det er snakk om. Uansett, jeg tror dette bare er "hasjhysteri" som kommer av at de skal gjøre om cannabis til klasse C-narkotika i Storbritannia, avkriminaliseringen etc.. For det stemmer at det er (så godt som) umulig å bli forgiftet av hasj. Dette er jo første kjente tilfelle at noen har dødd av hasj som en "direkte" årsak (selvom jeg tviler på at det var det han døde av).
nå snakker jeg om hvor mye som røykes på en kveld da
Ahaaa, ja da begynner det å ligne noe
Hasj kan vell drepe deg uten å ta OD. Det skader jo lunger og resten av kroppen på samme måte som tobakk gjør.. Om du kombinerer det med en ekstremt dårlig livstil så vil en vell daue etter x anntall tid..
"Om du kombinerer det med en ekstremt dårlig livstil så vil en vell daue etter x anntall tid.."

da har du vel ikke dødd av hasj?

takk til PNuT.. hadde helt glemt den der.. anbefaler å lese linken til pnut hvis noen vil vite mer..
Hvis han røyka så mye har han vel fått et slag da. Menn i den alderen får veldig ofte slag. Serlig hvis de røyker (sigg) og spiser mye fet mat (egg bacon) og dette var jo i England! Trenger jeg si mer?
Opprinnelig postet av RoadKill
Hasj kan vell drepe deg uten å ta OD. Det skader jo lunger og resten av kroppen på samme måte som tobakk gjør.. Om du kombinerer det med en ekstremt dårlig livstil så vil en vell daue etter x anntall tid..
Vis hele sitatet...
Vell, det er jo karbondioksiden, tjæren osv som gjør selve skaden. Men du kan jo f.eks. bruke vaporizer, slik at du ikke soter ned lungene for hver jonas du tar.
Hjerneslag er jo ikke umulig hvis man røyker så tett i 11 år.
Så Hasj kan nok være direkte årsak....
hvem sier hasj fører til slag?
Jeg tror hasj, tobakk og kaffe alle fører til slag.
Det eneste som kan hjelpe denne verden er rød vin og brokolli.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
å leve kan føre til slag.
Jeg tror nok ikke et eventuelt slag skyldes kun røykingen. Husk at i england er det folk som omtrent spiser kolysterolpiller til frokost.
jeg må si meg enig med felix_poker..
er nok ikke cannabisen som var avgjørende her..
de kalte det forgiftning.. en vanligvis akutt tilstand som cannabis ikke kan føre til..
nikotin og alkohol derimot..
Har aldri hørt om at noen har dødd av joint men. Selvsagt det var en som hadde svelget nesten 2 kilo, han strøk merkelig nok med.
DezQuetoz:
hehe.. merkelig nok
tror ikke det er spesielt sunt å spise så mye av noe organisk materiale
prøv 2 kilo gress fra hagen, er nok ikke helt sunt..
men ei ku skulle jo tåle det..
lurer på hva resultatet av ei ku i en cannabisåker hadde vært jeg?
lurer på hva resultatet av ei ku i en cannabisåker hadde vært jeg?
Vis hele sitatet...
Fargerik melk?
melk jeg faktisk hadde drukket
I de siste 2 årene har 2 personen (iallefall som har kommet ut i media) fallt over ende mens de spiller fotball =)

Med andre ord; det er ikke ALLTID sammenheng =)
Opprinnelig postet av Orgazmus
tviler på at det hadde noe med cannabisforgiftning å gjøre..
dette krever ca. 40 000 ganger normal dose, noe som tilsvarer ca 30kg for en hardbarka røyker som han

men 6 jointer om dagen er mye..
hvor mange pils om dagen tilsvarer dette, og hadde denne mengden vært overlevbar i mer enn 11 uker?
Vis hele sitatet...
hehe 6 jointer mye ? *flire* vil ikke akkurat påstå det nei =p
6 jointer hver dag i gjennomsnitt var det vel?
Likevel er jo 6 jointer om dagen MYE, skryter du faktisk over at du tar mer enn 6 jointer HVER dag, technot?
Og han fyren hadde røykt lenge, og mekka sikkert ganske fine jointer. La oss si han fikk mekket 1 gram i hver joint, kommer ann på hvor stort papir han brukte også. Men 6 jointer ala 1 gram, 6 gram om dagen..
Det er mye, vil jeg påstå..

Edit: Lurer på hvilken mental tilstand han hadde.
Om han faktisk var oppegående og hadde en jobb, det hadde vel mer eller mindre bevist at man ikke nødvendigvis må bli sløv av marijuana\hasj-bruk, eller muligens sløv, men fullt operativ til å utføre oppgaver, fyskisk og psykisk.

Men når jeg tenker over det så kan han ikke ha hatt en jobb, da hadde han jo ikke hatt tid til å røyke 6 jointer?
Sist endret av Beistet!!; 27. januar 2004 kl. 03:16.
hvis han mekka inn 1/3 gram i hver, ville han jo rusla rundt småskev dagen lang..
I de siste 2 årene har 2 personen (iallefall som har kommet ut i media) fallt over ende mens de spiller fotball =) Med andre ord; det er ikke ALLTID sammenheng =)
Vis hele sitatet...
2 fotballspillere bare denne helgen også faktisk. Men skal ikke gå inn på det, i tilfelle noen er pårørende her.

Edit: Du mente kanskje de siste 2 dagene ja, min feil.
når skal fotball bli kriminalisert?
hvofor skal VÅRE BARN få lov til å skade seg selv på denne måten?
tenker ingen på BARNA?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
foppal er vel for faen sunt, men det er forbundet risiko til enhver handling vi foretar oss, la det være å gå over gaten, spille fotball eller røyke
my point exactly
problemet er at onde mennesker prøver å kontrollere hvilke selv-skadende handlinger vi får lov til å utføre, noe som ødelegger hele ideen om at vi lever i et fritt land..
Anngående stort dagsbruk: På GodMorgen Norge på tv2 hadde de en dame på besøk som var en av svært få i USA som har fått tilatelse av myndighetene, å røyke marujuana som lege middel (pga grå stær eller.no). Ho sa under interjuvet att ho røykte 5-6 gram hver dag. Og ho var ikke dau

(er ikke 100% sikker på den 5-6g, så ikke flame meg for det, men ho røykte _mye_!)
Tror han typen i England hadde spist mye. Det har ikke magen godt av, på samme måte som det å spise tobakk ikke er spesielt bra for magen heller.

Vi snakker jo om ekstreme mengder her da. Det er utrolig hvor mye tid det blir brukt på å skrive om hasj er sunt eller ikke her på FF. Hasj er ikke bra for deg, heller ikke alkohol og tobakk. Men både hasj og alkohol er veldig deilig og morro.

Alt er en kalkulert risiko, også det å gå over gata.
å spise tobakk er meget farlig. en rullings pakke har nokk nikotin til å drepe ett meneske (om det hadde vært mulig å få i seg alt på en gang)
vel.. en dråpe nikotin i blodet er nok..
hadde du spist ei rullingspakke hadde det nok vært akutten neste..

Sintesi: jeg mener jeg har mer godt av hasj enn jeg har vondt av det, så som du sier er det kun en kalkulert risiko.. problemet er at man ikke får lov til å bestemme det selv :/
Hun som har resept på marjiuana i USA får 6 jointer hver dag...
noe jeg lurer litt på.. hvor mye mener dere en joint er?
Rizzla: 0.5g Jonerpapir: 0.5-1 (Kommer seff an på størrelsen). Foretrekker selv ikke jonere under 1g Og da helst godpot'n
jeg ruller ca 1/3 g per joint, og røyker 2 rett etter hverandre. men dette er da hasj og ikke pot..
Mekker vel ikke noe særlig mindre en 0.5 g nei, ihvertfall ikke hvis man er fler på den. Kommer litt an på kvalitet også da.
Jeg har merka meg at jeg trenger mindre pot en hasj for å bli fjern (pot har en helt utrolig kraftig virkning på meg), men dessverre er det sjeldent jeg kommer over denne såkalte 'godpot'n'.
Opprinnelig postet av Beistet!!
6 jointer hver dag i gjennomsnitt var det vel?
Likevel er jo 6 jointer om dagen MYE, skryter du faktisk over at du tar mer enn 6 jointer HVER dag, technot?
Og han fyren hadde røykt lenge, og mekka sikkert ganske fine jointer. La oss si han fikk mekket 1 gram i hver joint, kommer ann på hvor stort papir han brukte også. Men 6 jointer ala 1 gram, 6 gram om dagen..
Det er mye, vil jeg påstå..

Edit: Lurer på hvilken mental tilstand han hadde.
Om han faktisk var oppegående og hadde en jobb, det hadde vel mer eller mindre bevist at man ikke nødvendigvis må bli sløv av marijuana\hasj-bruk, eller muligens sløv, men fullt operativ til å utføre oppgaver, fyskisk og psykisk.

Men når jeg tenker over det så kan han ikke ha hatt en jobb, da hadde han jo ikke hatt tid til å røyke 6 jointer?
Vis hele sitatet...

Nei jeg skryter ikke av noe som helst. Men jeg vil fortsatt ikke påstå at det er MYE, det er passelig =)

Tid? hehe tid til å røyke 6 jointer? hehe, en joint kan man røyke når som helst, hvorsomhelst, mer eller mindre. Tar ikke så lang tid heller =p Du skal være jævlig busy for ikke å ha tid til å røyke en joint =)
Joda, greit.. tid hadde han vel nok av, hvertfall ettersom det tar bare 4-5 mins å røyke en..
Vil ikke tro man kunne holdt på lenge å røyke 6 jointer hver dag, det vil jo si at man nesten er stein hele dagen, om man mekker sterke jointer da. Og å gå rundt stein hele tiden kan ikke være bra i lengden
Jeg kan opplyse at det går helt fint å holde på slik lenge.

Folk er dog forskjellig, så kansje det ikke så like bra andre =)
skulle ikke være no stort problem å røyke 6 jointer om dagen nei..
men for all del.. stiller gjerne opp i en statsponsa studie jeg..
"sosiale og psykiske virkninger av 6 jonere per dag"
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Å være skev hele dagen går greit, men jeg tror ikke det er serlig lurt uansett. I mine øyne er det ikke serlig bedre å gå skev hele tiden enn å gå full, selv om de fysiske konsekvensene av cannabismissbruk (min mening) er mye mindre enn ved alkohol. En setter heller ikke andre enn seg selv i fare, noe en lett gjør med alkohol (bil, anyone?).

I hele 2003 så kjøpte og røykte jeg sånn ca. 12/13g +/-, ble litt deling her og der. I mine øyne er 5g om dagen veeedlig mye!

Men så var det medisin og da