Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2091
Hver eneste gang jeg spiser rivotril blir jeg deprimert. Er det noen andre som opplever det samme?

Men om jeg spiser ritalin samtidig, da går det helt fint.

Har bare spekulert litt på dette..
Jeg har opplevd en gang at jeg tok valium og ble utrolig deppa. Vanligvis er dette helt motsatt av hva jeg vanligvis opplever, men en gang så fikk jeg en utrolig merkelig bivirkning og humøret ble helt svart, noe jeg aldri har opplevd uten å ha tatt noe i det hele tatt, jeg ble klinisk deprimert i flere timer.. Dette var Thai-valium da, men de funket før, og jeg har aldri opplevd å bli slik uten å ta noe så det var en veldig merkelig opplevelse.. Greiene kan ha vært fake eller dårlig kvalitet, men skjønner ikke hva som gjorde at jeg fikk den effekten.
Jeg får selvmordstanker av store mengder rivotril.
Ja, det er helt vanlig. Hos meg skjer det etter noen uker med økende forbruk. Når jeg er oppe i 3-4 om dagen kicker det inn. Sitter med en vanvittig lyst til å gjøre noe og blir deprimert av mine manglende muligheter til å gjøre det. Går over med en gang jeg går av rivoen. Medaljens bakside etc.

Edit: Fikk ikke samme problemene når jeg hadde flere muligheter og var mer aktiv sosialt.
Sist endret av TrippyKing; 23. juni 2015 kl. 11:34.
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg har opplevd en gang at jeg tok valium og ble utrolig deppa. Vanligvis er dette helt motsatt av hva jeg vanligvis opplever, men en gang så fikk jeg en utrolig merkelig bivirkning og humøret ble helt svart, noe jeg aldri har opplevd uten å ha tatt noe i det hele tatt, jeg ble klinisk deprimert i flere timer.. Dette var Thai-valium da, men de funket før, og jeg har aldri opplevd å bli slik uten å ta noe så det var en veldig merkelig opplevelse.. Greiene kan ha vært fake eller dårlig kvalitet, men skjønner ikke hva som gjorde at jeg fikk den effekten.
Vis hele sitatet...

Per definisjon så er en ikke klinisk-deprimert når det er over etter noen timer. Senket stemningsleie ja, depresjon nei. Å være nedstemt i noen timer er ikke å regne som en depresjon.
Sist endret av frtoretang; 23. juni 2015 kl. 11:46.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Per definisjon så er en ikke klinisk-deprimert når det er over etter noen timer. Senket stemningsleie ja, depresjon nei. Å være nedstemt i noen timer er ikke å regne som en depresjon.
Vis hele sitatet...
Joda, men for min del har jeg blitt genuint deprimert av rivotril, med selvmordstanker etc. Jeg har en alvorlig angstlidelse med medfølgende depresjon fra før, så kan hende det har noe med det å gjøre. Men ja, å være i litt guffent humør er ikke depresjon.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Per definisjon så er en ikke klinisk-deprimert når det er over etter noen timer. Senket stemningsleie ja, depresjon nei. Å være nedstemt i noen timer er ikke å regne som en depresjon.
Vis hele sitatet...
Ok, det er nok sant det du sier, det jeg prøvde å uttrykke var at jeg følte en så kraftig overhengende dyp mørk senket stemningsleie som jeg aldri har gjort før. Det var helt sykt, men alt var helt svart. Jeg kan tenke meg at folk som sliter med klinisk depresjon kanskje føler noe lignende.
Sitat av Picard Vis innlegg
Ok, det er nok sant det du sier, det jeg prøvde å uttrykke var at jeg følte en så kraftig overhengende dyp mørk senket stemningsleie som jeg aldri har gjort før. Det var helt sykt, men alt var helt svart. Jeg kan tenke meg at folk som sliter med klinisk depresjon kanskje føler noe lignende.
Vis hele sitatet...
Bare slutt eller ro ned dosene så gir det seg nok. Ja, det er ganske jævlig.

Sitat felleskatalogen under Rivotril:

Forsiktighetsregler: Selvmordstanker og selvmordsforsøk er rapportert. En metaanalyse av antiepileptika har vist en liten økning i risiko for selvmordstanker og selvmordsforsøk. Mekanismen bak risikoen er ukjent og tilgjengelige data ekskluderer ikke muligheten for økt risiko ved behandling med klonazepam. Pasienten bør overvåkes for tegn på selvmordstanker og selvmordsforsøk, og egnet behandling vurderes. Pasienten (eller pasientens omsorgspersoner) bør rådes til å kontakte lege dersom tegn på slik atferd oppstår. Pasienter som tidligere har hatt depresjon og/eller har forsøkt selvmord bør holdes under oppsyn.
Sist endret av TrippyKing; 23. juni 2015 kl. 15:10.
Drit i å ta det, da? Er jo ingen vits i å ruse seg på legemidler om det gir deg selvmordstanker...
Men om du er avhengig av stoffet (altså medisinsk, slik at du TRENGER det) så beklager jeg å be deg drite i å ta det.
Jeg har utelukkende opplevd dette en gang på diazepam, og aldri igjen.