Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1403
http://www.fmr.no/cparticle101573-9809.html

Trojansk hest? Ærlig talt altså. Å i hele tatt vurdere om cannabis kan brukes som medisin er å sløse med ressurser.
Selvfølgelig kan det bli brukt som medisin!

Mer om saken:
http://www.fmr.no/cparticle101570-10285.html

Det sto en plass på samme side, at det for hver medisin som canabis kan bli brukt til, finnes det et mindre skadelig, bedre alternativ.

Fra NORMAL`s side:
http://www.normal.no/pht/pht-2002-02.pdf

La meg sitere fra NORMAL`s blad; På Høy Tid nr. 2, 2002
Artikkelen heter; Fengslende Medisin.

"Proffessor Lester Grinspoon MD ved Harvard Medical School har uttalt at fordi cannabis er så anvendelig som medisin kommer
den til å brukes av millioner av pasienter med kroniske
lidelser om noen år. Han hevder at cannabis er vårt århundredes pencilin."

Lester Grinspoon vet virkelig hva han snakker om.

Og fra artikkelen; En Cannabisdyrkers Bekjennelser, fra samme nummer:
[den stakkars fyren hadde kommet utfor en ulykke og ble lammet, og måtte ta en del operasjoner]

"Cannabis erstattet med letthet tre medikamenter jeg tidvis benyttet: Nosinan (neuroleptikum), Paralgin
Forte (smertestillende) og Rohypnol (sovemiddel). Denne “cokctailen” av piller hadde på relativt kort tid
gitt meg daglige magesmerter, og jeg var sløv og irritabel. I tillegg er både Rohypnol og Paralgin Forte
svært vanedannende. Cannabis hadde ingen merkbare bieffekter på meg, og jeg valgte selvmedisinering i perioder,
med meget godt resultat."

Les artikkelen.

Kort fortalt ble han fengslet, og fikk utdelt en medisin av legen som skulle "erstatte" cannabis. Men den hadde, til tross for dr. Andrea G. Barthwell uttalelse om at alle cannabis-medisiner uten problem kunne erstattes av nye medisiner uten skadevirkninger, helt forferdlige bivirkninger.

Jeg legger med et bilde (tatt fra NORMAL`s blad) av baksiden av medisin esken.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/03/01/196410.html

dessuten så ta en titt her: http://www.erowid.org/plants/cannabi..._medical.shtml

synd og se at så gammeldagse folk synes det er bedre at barn får strålebehandling og cellegift enn cannabis..

Forbudet er bydg på en mur av uvitenhet!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
vel...sorry emtex, men du får neppe noen av oss gamle hasj-huene her med på en diskusjon om noe vi er rimelig fullt klar over
Er vi sur* i dag Apraksin? Viser bare at du er litt trangsynt å kalle folk hasj huer. Og at dem ikke gidder noe.

Er bare liberal jeg, så jeg blir gjerne med i en diskusjon til om cannabis faktisk kan brukes til medisin. Det er jo organisk og mye billigere å produsere. Tror det kommer til å skrives ut på resept over alt i verden om en stund, men det betyr ikke at jeg ville gidde å prøve å skaffe resept, for hasj kan jeg holde meg unna.



*Viser til rasisme tråden
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
pinnsvinet: Jeg undres om du ikke feiltolket Apraksin's utsagn littegrann. Han skriver "oss gamle hasj-huene", som vil si at han ser seg selv i denne kategorien. Videre så skriver han at "hasj-huene", dvs. seg selv og resten av gjengen i undergrunns-forumet, ikke blir med på en diskusjon om noe de allerede er klar over. Han sier at vi gidder ikke dikutere noe så tåpelig for vi vet allerede at cannabis har legende egenskaper.

Ikke negativt ment altså.

Ellers er det bare flott at du er entusiastisk
Huff da, leste ikke at han sa "oss" og ikke "dere". Sorry apraksin, den der var ubegrunnet.
cannabis har vært brukt, og kommer til å bli brukt som medisin mot mye fra og med den dagen da (overfor)myndighetene bestemmer seg for å slutte å se bort..
Sist endret av lars?; 19. januar 2004 kl. 12:48.
Propagandaen til USA og andre tullinger er utgått på dato og blir snart glemt. Medisinsk forskning viser sannheten, ikke tolkninger av samfunnet til antifjotter.
Snart har vi oppdaget enda flere bruksområder til hamp, og snart vil folk gå bort ifra tåpelige teorier som "trappetrinnsteorien" og fysiske skader.

Det er få negative ting me marihuana, det kan utløse schizofreni(sp?) men det er jo hos folk som uansett var i stor fare for å få det fra før av.
Ellers så kan man jo røyke hver dag og se hvordan det går,ikke særlig bra vil jeg tro.

Det var to ting,mot kanskje 100 medisinske positive effekter,positivt for landbruk og et flott rusalternativ i forhold til det allerede etablerte.
cannabis kan utøse ting som ligger latent i deg, som schitzofreni og depresjon..
men har noen noensinne sagt at folk med depresjoner o.l. burde ruse seg?
dette kan også skje med alkohol, og de fleste andre rusmidler..

jeg prøvde hasj som selvmedisin mot hodepine en dag, selv om jeg hadde røyket regelmessig i noen år, og det er nå min soleklare favoritt..
go away paracet, gimme some maryjane
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
kommer ikke på noen bedre medisin for bakrus en en fet joint og tilkjørt pizza fra dolly dimples. det måtte i så fall være å drikke seg full igjen.
Sist endret av Apraksin; 19. januar 2004 kl. 21:58.
funker som det og ja
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tragedien er jo at Cannabis i sin helhet er forbudt på grunn av en verdens hjernevasking.
Planten er jo enorm i all sin ressurs, og jeg betviler om vi ennå har avdekket dens fulle bruksområde.
Alltid gøy å finne nytt potensiale i denne velskapte "velsignelse".
Den er f.eks eksellent i næringen óg. Ikke bare blir en fjern av å spise den, men mett så det holder, og slenger du nedpå et par frø i tillegg, så er magen evig takknemlig. Hodet bare nikker med.

Heihei, orgazmus! Kjekt å se deg her óg.

Liker tankene deres, godtfolk!

-ganja
gøy og se deg her og even, nå blir det kanskje litt fart i debatten igjen?
selv om vi ser ut til å vinne ganske overlegent her på nFF (så og si walkover?)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, bare Casper DiNapoli som mangler da?