Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3291
Noen som vet hvordan det er å smugle ting TIL Danmark? Vi snakker Color Line fra Kristiansand til Hirtsals.. skal på klassetur der, og må si det frister å ta med noe brunt (og kanskje litt mer?) over for å få mest ut av turen.. ;)

Såvidt jeg kan huske så er det ingen form for tollere eller hunder på vei TIL Danmark som er interessert i å snuse fram dette, men jeg husker kanskje feil? Noen som har noe informasjon jeg kunne trenge? Hadde jo vært greit å unngått å bli kjent som "han som ble sendt hjem fra klasseturen fordi han ble tatt for smugling av dop" :)
Jeg kan heller ikke huske noe form for hunder eller toll på vei TIL Danmark... men for å være på den sikkre siden hadde det kanskje vært best å ikke smugle med seg noe i det hele tatt
zeth's Avatar
Trådstarter
SÅ usaklige svar frabes
Jeg har reist inn i Danmark fire ganger på to år og har aldri sett snurten av hverken tollere eller hunder. Tviler sterkt på at danske tollere prioriterer reisende fra Norge. De tar nok heller de som kommer sør- og østfra.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
/me må se ut som ekstrem hippie. har blitt stoppet og intervuet i tollen tre ganger ut av Norge (to ganger -> Kiel, og en -> København), men har aldri sett bikkjer.

Uansett: ville ikke tatt sjansen på å ta noe som helst over grenser noe sted. om du først skal ta sjansen, så ta med deg en kilo eller to, så det i alle fall er verd å gå i fengsel for, dersom du skulle bli tatt.

Bør nevnes at jeg er erke-imot både smugling og narkotika (satt i landsstyret i Ungdom mot Narkotika, bl.a.).

H
Neppe noen som er ute etter å ta deg fra Norge: hvis folk først har fått noe inn i Norge tar de det neppe ut av landet igjen.
(Logikk: hey, la oss smugle spriten som koster halvparten i EU ut av Norge!)
Dessuten har vi dette med skjengen-avtalen og at det aldri er kontroller annet enn på svinesund land imellom (av det jeg har erfart) i skandinavia.
Opprinnelig postet av IvIoyner

Dessuten har vi dette med skjengen-avtalen og at det aldri er kontroller annet enn på svinesund land imellom (av det jeg har erfart) i skandinavia.
Vis hele sitatet...
Nei. Schengen-avtalen innebærer passfrihet, ikke kontrollfrihet. Det finnes tollere overalt, på alle større grenseoverganger mellom Norge og andre land, og du kan selvsagt bli sjekka hvor som helst og når som helst. I praksis er det derimot relativt sjelden at tollerene har tid og overskudd til å sjekke så mange. Desverre.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Nei. Schengen-avtalen innebærer passfrihet, ikke kontrollfrihet. Det finnes tollere overalt, på alle større grenseoverganger mellom Norge og andre land, og du kan selvsagt bli sjekka hvor som helst og når som helst. I praksis er det derimot relativt sjelden at tollerene har tid og overskudd til å sjekke så mange. Desverre.
Vis hele sitatet...
My point exactly. Siden folk normalt tar kontrollen av smuglevarer i samme slengen som passkontroll blir det liten risk for å bli tatt. Med mindre du faktisk reiser inn til Norge slik at avgiftsnivået lønner seg.
Å smugle inn til Danmark er pisslett. Har reis mye med ferja ned og har sett snut som skulel overta en fange en gang og tollere da det var sånn ku sykdom greie så du kommer ikke til å ha no stort problem med å ta med litt.
zeth's Avatar
Trådstarter
Vi snakker "ta med seg til eget bruk", ikke "skal selge og tjene" liksom.. Men om jeg skulle bli tatt for å ta med, la oss si 2g hasj, inn i Danmark.. Hva slags straffer vil jeg da få?
Hvis du pakker det i en pose og teiper det rett på innsiden av endetarmsåpningen vil det nok gå bra. Lykke til
Har sett 1 toller etter utallige reiser med colorline mellom kr.sand og hirtshals. og han var ikke engang i toll "sonen", men gikk gjennom hallen. Tror ikke du risikerer noen ting med og ta med 2g til eget bruk nei,
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av zeth
Vi snakker "ta med seg til eget bruk", ikke "skal selge og tjene" liksom.. Men om jeg skulle bli tatt for å ta med, la oss si 2g hasj, inn i Danmark.. Hva slags straffer vil jeg da få?
Vis hele sitatet...
De tar fra deg det du har, du får bot, og det havner på rullebladet.

Om du vil vite hvor stor boten er, ring tollvesenet.
Hmm, 2 kg hasj? Tror nok du kan risikere litt mer en en bot da gitt. Men uansett, jeg var på en klassetur til Tyskland, og da drog vi med colorline til Kiel. Alle gutta med langt hår ble da kroppsvisitert, og fikk bagasjen sin sjekket. Moralen: Se så streit ut som mulig!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Dionysos: 2 gram, ikke 2 kilogram.
Det er nokk ikke noe stort problem å ta med et par gram. Jeg kjenner flere som er blitt tatt med brukerdose og de har ikke fått bot engang!
Hehe, sorry, skummet bare over postene, misforstod litt.
En jeg kjenner ble stoppa på vei inn på båten til danmark
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
forøvrig burde det ikke være et så altfor stort problem å ordne seg et g eller to i danmark. i stedenfor å dra med seg kjip rev hjemmefra.
Hehe, kan jo tenkes at de har ganske så grei kvalitet, ihvertfall i nærheten av Christiania.
zeth's Avatar
Trådstarter
Blir nok ikke så lett å få kjøpt hasj m.m. når det er arrangert klassetur der bussen kommer rett ved båten og henter oss osv..
sist jeg tok båten til danmark så jeg ikke snurten av en toller, og er det til eget bruk blir ikke straffen noe verre enn en bot heller

ellers kan du jo alltids legge det i bagasjen til en "kamerat" og la han takle eventuelle problemer
Det ultimate smuglerverktøyet! (for brukerdoser)

1: Ta en roll on deoderant
2: Få ut kula
3: Få vekk deoguff og vask både innsiden og kula
4: Plasser substansen inni dette rommet
5: Sett påplass kula
6: Iverksett smugling


Det gjelder å være kreativ.
Greit nokk, men hvis bagasjen din først blir sjekka så er det jo ikke 100% sikkert da. Men god ide.

En annen er å ta med et glass vitaminpiller i kapsler. I en av kapslene legger du det du skal ha med. Lim denne kapslen til bunnen av pilleglasset og hell alle de andre pillene oppå.
hva med å kjøre ut bittelitt av en tannkremtube, og kjøre en liten ziplock pose med tinga nedi der?

Da må det jo være nærmest bombesikkert.
Jeg har til nå ikke opplevd å bli stoppet på vei inn til danmark.. jeg er fra sørlandet og har tatt den ferja maaange ganger.. Men hvorfor smugle til danmark, det er kjempe lett å få tak i whatever du vil ha tak i der nede.. bare spør taxi sjåfører osv.. men klart du må regne med et par bomturer før du faar napp.. men garanterer deg at innenfor en halv time har du stash.. gjort det selv flere gang.. Litt værre å få tak i veldig sterke stoffer, men det var vel heller ikke problemet.. Og hvis du skal smugle tilbake til norge så må du bare se så lite skummel ut som mulig.. ikke for å være rasistisk men har du et utenlands utseende så er sjansen for å bli stoppet nærmest tidoblet..


Men men lykke til.. du blir ikke tatt fra norge til danmark.. ikke kr.sand hirtshals ferja det tør jeg garantere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noe av det beste er å ha den i munnen inne i litt papir i de litt mer farlige sonene da det gjelder toll osv..
gjerne som 4 halvninger..
blir du spurt, tar du deg en stor svelg cola og problemet er borte..
kanskje litt vanskelig å forklare hvofor du er skev hele tida, men likevel
Sanders: Du er ikke rasistisk, tollerene er.

Orgazmus: Ikke lurt, siden spytt vil komme gjennom papiret, og stoffene i hasjen vil gjøre deg ganske rar i hodet, og du vil ha en merkelig klump i munnen.

Tenk kreativt, oppfør deg "normalt" , finn beholdere som ser ut som noe annet, og er "sikkert"; men tenk over en ting: Du er aldri sikker, tollere finner alt, over alt og de har sett alt før.
Hvordan kommer man seg forbi en toller med narko-hund?

Jeg bare lurer..... :-)
Smugle dop TIL danmark? Det må vel være en første..
Er nok ikke så mye sjekking INN til landet, i allefall ikek fran orge.
Du vil ikke bli kjent som 'han-i-klassen-som-ble-tatt-i-tollen-med-dop' ? Det ble ei I klassen min. Fra danmark, seff. Klassetur i københavn, ja, - Klart noen osm hadde vært i kristiania! :O
Dreper hunden og legger beina på nakken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tar du med deg noe TIL Danmark, og møter en hunde patrulje på vei hjem sitter du fint i det