Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 737
Crazy Son Of A Bitch
Yo freaks!

Har en 7.1 reciever ståande her, og jeg lurte på om jeg kunne kople samman to eller fleire kanaler slik at effekten ut av dei vart høyere?

For eksempel
Vist jeg har en høgtaler som burde ha 100 W, men recevieren gir bare ut 50 W på hver kanal. Kan jeg da kople sammen to kanaler og få ut 100 W tilsamen?
I så fall hvordan kopler jeg dette?

Takk på forhand!
Du kan jo stille in recieveren din så den kjører på f.eks 5.1 eller 2.1 da bruker den jo bare de kanalene som trengs
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Mest sannsynligvis så leverer forsterkeren din 100w totalt.
Altså 2x50w eller 7x14w.

Enkelte 7.1-receivere gir deg muligheten for å bi-ampe sidekanalene. Det vil si at hvis du har doble terminaler på fronthøyttalerne dine, kan du bruke høyttalerutgangene beregnet for sidekanaler til å drive toppen eller bunnen på fronthøyttalerne. Men igjen så har disse utgangene ofte ikke noe egne forsterkertrinn, så i praksis har det ingenting for seg.

Så hvis du hverken har doble høyttalerterminaler på høyttalerne eller receiver med mulighet for bi-amping har du ingen mulighet for å gjøre noe av det du tenker.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Jaja, thanks anyways