Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1377
Hei. nå skal jeg kjøpe et musikkanlegg. tenkte å kjøpe logitech 5500. men det jeg lurer på er om den er vert det.

er det god bass i den?
og hva er positivt/negativt

har søkt litt rundt på nettet men har enda ikke funnet det jeg leter etter
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
mtp at z5500 er utgått modell ville jeg vel ikke satset på det, uansett er det meste i den prisklasse same shit different wrapping (merk shit).

Kjøp deg heller en stereoforsterker \ reciever og et par dugelig fronthøytalere.
men er det ikke vært det når jeg bare har 1000 og kan kjøpe det for den prisen da?

budsjettet er bare 1000 for å nevne det
Bedre bass i Z-5500 enn Z-906, men du burde heller kjøpe Cerwin Vega 28 og en receiver f eks.
så lenger det gruser kompisen min sitt anlegg i bass så er det greit http://www.elkjop.no/product/data/ho...oyttalersystem

anlegget han har skrytet sånn av i det siste
Sist endret av xbox 360 giker; 17. februar 2013 kl. 20:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
verken det eller det du hadde tenkt å kjøpe er noe "grusende" i bass, men modellen du har sett på er storebroren din det du linket til.

Dog ville jeg aldri kjøpt noen av de .
men får du bedre bass for 1000kr?
z-5500 spiller høyt nok det, grei bass og for 1000 spenn er det verdt der
selv har jeg en z-5500 og er fornøyd jeg! så er ikke jeg en skikkelig lyd spesialist som hører på kvaliteten på lyden, tenker mer på om det spilles høyt og sangen er bra (og du kan jo alltids forandre litt falsk bass og treble på pcen!)
Har personlig z5500 og jeg bare elsker det! Fikk det for 600 av en venn pga den ene høytaleren manglet. Noe som jeg ikke brydde meg om. Bassen etter min mening er perfekt! De er også THX merket, noe som jeg har hørt er bevis på kvaliteten på lyden eller noe sånt. Nå vet ikke jeg hvor du får tak i et z5500 til 1k, men muligheten er der. For å si det slik, kompisen din kommer til å slutte å skryte av anlegget hans. Hvis du kjøper z5500 kan du også forvente naboklager!
Da skal jeg gå for det anlegget der. kjøper det onsdag eller torsdag så blir det litt risting i huset håper jeg
hvor i helvete får du tak i det for 1000 kroner? for i så fall vil jeg ha ett til!
Han finner det sikker på brukten, samme pris som jeg solgte mitt for når jeg skulle oppgradere.
Har idag et mye dyrere anlegg, men det jeg fikk erfare med logitech er at det ga veldig mye for pengene. Og komme med forslag som er langt over budjettet hanj syns jeg bare er teit, og meningsløst for TS.

Det du får er full surround med grei bass til en billig penge. Men om du vil ha bassen som kicker deg i brystkassa så er du kommet feil. Da burde du heller som sagt ovenfor kjøpe deg noe cervin vega/proson og en sterk forsterker. Du finner veldig mye Cerwin vega på brukten, og da selges ofte forsterker med.

Hva slags type musikk er det du hører, hvor stort er rommet det skal stå i?
Om du vil ha pen lyd, samt litt trykk til en billig penge så kan Dynavoice F6 og en sub være en ide. Er en brukt en til salgs på www.avforum.no til hbo. 100kr, og da har du 900kroner til en brukt forsterker, og da kan du faktisk komme langt om du kjøper brukt, og ikke er ute etter det aller nyeste.

det sagt, så tror jeg du kommer til å bli veldig fornøyd med logitech om du går for det

-Samiboy
Henger meg på de over om at Logitech gir fantastisk bang for the buck. Har selv oppgradert for en god stund siden, men brukte en stund Logitech Z2300 og var storfornøyd med det! Har et par kompiser med Z5500 og det er absolutt ingenting å si på det i forhold til prisen. Har skjønt at de har gått litt mer bort fra all bassen på de nyere anleggene sine, men gode gamle Z5500 / Z2300 er gode som gull for den prisen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis det er for 1000 spenn så kjøp med engang! tror virkelig ikke du kan få noe bedre enn det til 1000kr
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Har personlig z5500 og jeg bare elsker det! Fikk det for 600 av en venn pga den ene høytaleren manglet. Noe som jeg ikke brydde meg om. Bassen etter min mening er perfekt! De er også THX merket, noe som jeg har hørt er bevis på kvaliteten på lyden eller noe sånt. Nå vet ikke jeg hvor du får tak i et z5500 til 1k, men muligheten er der. For å si det slik, kompisen din kommer til å slutte å skryte av anlegget hans. Hvis du kjøper z5500 kan du også forvente naboklager!
Vis hele sitatet...
Sånn som en sidenote så betyr THX-klistremerket absolutt ingenting i praksis.

Det sier jo seg selv når det finnes på plastikkutstyr fra Logitech som koster 1900,-
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Sånn som en sidenote så betyr THX-klistremerket absolutt ingenting i praksis.

Det sier jo seg selv når det finnes på plastikkutstyr fra Logitech som koster 1900,-
Vis hele sitatet...
Hva er THX-sertifisering?

Det viktigste med THX-sertifisering er dette: Ren og skjær kvalitet.

Målet med sertifiseringen er å plukke ut de surroundanleggene som kan gjenskape kinofølelsen i stua hos deg.

Testingen er inngående og krevende. Det er kun de aller beste hjemmeunderholdningsanleggene som blir THX-sertifiserte.
Vis hele sitatet...
Kilde
meget bra anlegg, men høytalerne sprekker opp veldig lett i høyt volum, subwoofern er den de har lagt mest inn i, men ellers veldig bra for den nette sum.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nå er vel logitech.no i beste fall en tvilsom kilde i dette tilfellet.

z5500 er "THX Certified Multimedia Products" som i praksis innebærer at frekvensresponsen er innenfor gitte kriterier, og at anlegget passer for lytting på ~ 0.7 meters avstand primert beregnet for spill.

Som igjen jeg vil påstå betyr egentlig ingenting. THX-standaren for hjemmekinoutstyr har blitt rimelig svevende, og det er jo bevist flere ganger at det hjelper lite med en THX-sertifisert kino så lenge hverken rom eller øvrig utstyr en gang er kalibrert.

Så jeg vil gjenta min påstand om at når oppsett til under 2000 kroner som stort sett gjennomført er produsert av plastikk og ultrabillige komponenter i kina kan passere sertifiseringen, hva er da poenget? Da vil jo hva som helst omtrent kunne passere uansett.