Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5075
Jeg kjøpte en stund siden en håndfull med rivoltriler av venninna mi. Kjekt å ha i tilfelle man går tom for somadrilene man får av legen. Syntes ikke de var noe å ruse seg på, så jeg la dem i "survival-kiten" min.

*pludrepludreprat* på telefon med venninna mi som spurte om jeg hadde kosa meg. Jodda jodda, har spist noe god sjokolade, men de rivotrilene, har fått liggi i fred.

I morgen sa hun, ta to og drikk deg etpar gode espresso. Jaha, hvorfor det? Bare se sa hun, vil ikke skape placebo.

Jeg lider av depresjon og med den følger angst. Jeg har vansker for å gjøre huslige ting, det plager meg daglig alt jeg ville/skulle gjort, men kjeder også vettet av meg. Siste følelse vinner alltid og huset blir værende huset til en kronisk deprimert dame.

Neste morgen, koker en Bialetti stor nok for ett selskap, svelger to, drikker en fryktinngjytende stor kopp kaffe.
Så begynner tanken om stuen. Alt av internettpiss legges ned og plutselig er jeg Askepott. Bevæpnet med alt som finnes av vaskemidler og klut slår jeg til.
Jeg vasker ned 40 kvadratmeter stue. Fra topp til gulv, pusser vinduer (jeg har svæææææææære vinduer, bare det tok 3 timer) flytter alt av møbler for å vaske under, vasker alle møbler, ut med tepper og sofaputer til lufting, når jeg er ferdig rundt 20:00 tiden så sier stuen min *pling* og det glitrer fra hvert hjørne.

To dager etterpå, min erkefiende, gangen, den og jeg har hata hverandre i 4 måneder nå.
To til og en kanne Bialetti. Gangen inklusive taket er endelig min venn. Det er ikke en flekk oversett.

Fant jeg husmorgenet mitt i en rivotril?
Sitat av Marisa Vis innlegg
Fant jeg husmorgenet mitt i en rivotril?
Vis hele sitatet...
Ja, eller at du har bipolar lidelse og er på en opptur!
men.. øhm.. så det var ikke placebo eller? haha
Fant jeg husmorgenet mitt i en rivotril?
Vis hele sitatet...
Du er isåfall ikke den første: http://www.youtube.com/watch?v=tfGYSHy1jQs
Bare pass deg, det er store mørketall når det kommer til pillemissbruk (ofte blandet med alkohol) blant "husmødre."
Sist endret av Mith; 30. november 2010 kl. 15:10.
Kaffen kan vel også ha hatt sitt å si?
Sitat av Marisa Vis innlegg
Fant jeg husmorgenet mitt i en rivotril?
Vis hele sitatet...
Nei. Ifølge teksten din var det to stk.

Det eneste jeg har å si til deg er følgende:

Pass på pillebruken så det ikke eskaleres og du blir avhengig av disse.

Personlig har jeg brukt ritalin i studiesammenheng mange ganger, og ser ikke noe galt i det du gjør, men alt med måte..
Jeg har ikke bipolar lidelse og er ikke på opptur nei. Jeg er egentlig ikke husmor heller, bare satt litt på vent arbeidsmessig mens jeg reder ut dette med depresjonen og angsten.

Ikke er jeg det minste interessert i alkohol så dette blir vel det lengste jeg strekker husmordop, foruten kaffe, som inntaes daglig og som ikke har fått meg til å gnikke en vinduskarm.

Jadajadda nitpick Verilon, det var TO. :-P

Skal være forsiktig, nå har jeg taklet mine to erkefiender, stue og gang, resten av huset har jeg holdt på G med bare kaffe, men jaggu var det sykt deilig å med glede skrubbe to svære rom med tannbørste, jeg skal ikke nekte for det!

Ja, nå ser jeg at jeg i hovedinnlegget har skrevet at jeg får somadril av legen. Det gjør jeg selvfølgelig ikke!!! Sobril!
hahaha, vaska du gulvet med tannbørste, eller kødda du?? hehe.

Det er ikke uvanlig og bli litt gira av rivotril etc, så ja, det dro vel fram vaskeegenskapene dine. Din såkalte husmorgen, hehe. men greia er jo at du er rusa, og som en direkte følge av rusen drar du frem vaskekosten. Verken mer eller mindre? Du ble rusa, fikk energi og problemer og stress forsvant.

Det er ingenting galt med å ruse seg en gang i blant, men når det gjelder piller som rivotril osv burde du være ekstra forsiktig med å finne slike mønstre. Med mønstre mener jeg... hmm, vanskelig å forklare, men, passe deg for å måtte ha piller for og gjøre ting. Feks det å være avhengig av piller for å vaske. Det er egentlig ikke smart.. just saying
Sist endret av appel; 30. november 2010 kl. 17:14.
Hehe, det med tannbørsten var noe som dukka opp fra en gammel film av Trond Kvist, Junkies, hvor en av intervjuobjektene sverga til sentralstimulerende da "det var ikke noe så tilfredstillende som å vaske hele leiligheten til den skinte, for så å gå over med tannbørsten"

Det ble så rent og jeg ble opptatt av at detaljer også ble tatt, så det føltes nesten sånn ut :-P

Har nok mye i det du sier appel, at alle mine problemer og utenforstress forsvant og jeg kunne konsentrere meg helt og fullt om noe som har plaget meg i lang tid.
For å ha det godt må jeg ha det rent rundt meg og i det siste hadde ting falt under min standard og det så ut til å vokse meg over hodet.

Nuh har jeg kontoll over huset igjen føler jeg, kan slappe av og plystre når jeg vandrer rundt. Blir ikke en vane å poppe en rivotril for å ta oppvasken nei!

Dog skal jeg ikke si at jeg ikke drar den en gang til rett før jul når kjøkkenet skal grundig til pers.

Må gi ett lite "whoop whoop" for ett dop som kunne brukes til noe praktisk! :-)
ArbeidsledigProletar
Sitat av Marisa Vis innlegg
Må gi ett lite "whoop whoop" for ett dop som kunne brukes til noe praktisk! :-)
Vis hele sitatet...
Du lager lyden av en snutkasse for "misbruk" av legemidler? Ja jøss.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du lager lyden av en snutkasse for "misbruk" av legemidler? Ja jøss.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva en "snutkasse" er, men jeg innbiller meg noe heimesnekra du ble satt i under barndommen som straff når du gjorde noe foreldra dine ikke syntes var propert, en innretning du har dratt med deg opp i voksen alder for å putte andre i når de gjør ting du griner på nesa av?

Skal jeg skrubbe den ren for deg?
Sist endret av Marisa; 1. desember 2010 kl. 13:06.
Snutkasse har jeg heller aldri hørt, men Whoop whoop, it's da sound of da police.
Derifra kan man jo tenke seg at snutkasse er politibil, selv om jeg hadde putta på en e, snutekasse som i snutebil (bør ikke forveksles med lastebiler med "snute")
Sist endret av Mith; 1. desember 2010 kl. 13:12.
Sitat av Mith Vis innlegg
Snutkasse har jeg heller aldri hørt, men Whoop whoop, it's da sound of da police.
Derifra kan man jo tenke seg at snutkasse er politibil, selv om jeg hadde putta på en e, snutekasse som i snutebil.
Vis hele sitatet...

Whoop Whoop er også lyden "Fairy Godmother" fra Shrek lager når hun ankommer bryllupsfesten til Shrek og Fiona, mens hun vifter med sin "magiske wand" (som jeg også mistenker kan brukes til rengjøring)

Hvis politiet braser inn og finner min stue og gang mistenkelig rene og velger å fengsle meg for det så står ikke verden til påske og jeg er spart en grovrengjøring i fremtiden!
jeg lurer på hvordan formen din er var i etterkant. ble du ikke kjempe trøtt eller utslitt av å la kroppen jobbe på høyt gir?
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg lurer på hvordan formen din er var i etterkant. ble du ikke kjempe trøtt eller utslitt av å la kroppen jobbe på høyt gir?
Vis hele sitatet...
Jeg ble ikke "speedet" (nå har jeg kun brukt speed en gang, phøy) av to stk pluss godkaffe, jeg fikk bare godt gammeldags husmorinspirasjon til å gå på med godt humør og takle noe som hadde vokst meg over hodet, og hvor mitt litt kaotiske hode ikke helt visse hvor jeg skulle begynne.

Jeg hadde på radio, sang og pludret som om husmorjobben var noe jeg trives med, tok meg pauser med en kaffe og røyk, det var en helt vanlig dag på husmorjobben.

Når jeg var ferdig var jeg stråååålende fornøyd. Hoppa i dusjen, belønnet meg selv med pizza fra Peppes, krøllet meg opp i sofa i min vakre stue, så litt på tv, gikk og la meg til betids og våknet frisk og fin dagen etterpå.

Jeg hadde en bivirkning, det var litt sår muskel i høyre overarm, er ikke så vant til en hel dag med skrubbing av taker og vegg, den er borte nå
Sitat av Marisa Vis innlegg
Fant jeg husmorgenet mitt i en rivotril?
Vis hele sitatet...
Jeg synes bare det høres ut som du fant en fin angstdemper, jeg.

Men må jo, som tidligere nevnt, advare mot misbruk av benzodiazepiner. Det kan være er skikkelig leit å bli avhengig av disse.

Jeg synes du skal ansette en hushjelp og droppe pilleknasking For det er jo bare vaskingen du vil få bukt med, sant?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg synes bare det høres ut som du fant en fin angstdemper, jeg.

Men må jo, som tidligere nevnt, advare mot misbruk av benzodiazepiner. Det kan være er skikkelig leit å bli avhengig av disse.

Jeg synes du skal ansette en hushjelp og droppe pilleknasking For det er jo bare vaskingen du vil få bukt med, sant?
Vis hele sitatet...
Jeg har all respekt for benzo uten at jeg gidder å legge ut historien min her, selv om jeg setter pris på en hyggelig advarsel....*klem*

Hushjelp har jeg ikke råd til eller interesse av. Kjenner til vaskebyråbransjen, ellers takk...*griner på nesa*

Disse 10 var egentlig ment til siklerus på sofa, det var uinteressant, nå er 4 og en halv borte (en halv en gikk til testing som slapp off, noe jeg ikke gadd).

5 og en halv ligger trygt gjemt bort og jeg har ikke hørt dem rope på meg en eneste gang.
Jeg har fått gjort det jeg trengte og er nå i ferd med ett decoupage-prosjekt hvor jeg ruser meg på Ali Kaffe og melkesjokolade
Sitat av Marisa Vis innlegg
Kjekt å ha i tilfelle man går tom for somadrilene man får av legen.
Vis hele sitatet...
Hvordan har det seg at du får Somadril av legen? Ble ikke det ulovlig i 2008?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hvordan har det seg at du får Somadril av legen? Ble ikke det ulovlig i 2008?
Vis hele sitatet...
Les post #7
Skjønner hva du har opplevd Det har nok fått deg til å glemme alt det negative som surrer rundt oppi hodet ditt. Er man depprimert er alt et ork og man får ikke gjort mye. Konsentrasjon og fokus er vanskelig og lysta til å gjøre noe sitter langt inne.

Rivotrilene har gitt deg et "humørboost"og du har finni orken til å gjøre husarbeid Flott! Men ikke flott at det måtte et benzo til for å få til dette. Benzodiazepiner virker inn på flere ting i hjernen, som GABA reseptorene. Det er ikke fullt forstått hva benzodiazepiner gjør oppi hjernen, men kan tenkes at det også virker inn på noradrenalin og dopamin.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg

Rivotrilene har gitt deg et "humørboost"og du har finni orken til å gjøre husarbeid Flott! Men ikke flott at det måtte et benzo til for å få til dette. Benzodiazepiner virker inn på flere ting i hjernen, som GABA reseptorene. Det er ikke fullt forstått hva benzodiazepiner gjør oppi hjernen, men kan tenkes at det også virker inn på noradrenalin og dopamin.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at det er synd for min hjerne at rivotril må til for å få til ett normalt tungt arbeidsstykke, but I am on the case med propre kanaler for å kunne gjøre samma greia kun på kaffe, slik jeg gjorde før. Kanalene tar bare sin tid å krabbe igjennom

Jeg skal jammen ta og sjekke litt rundt min egen hjerne, takk for at du tok opp aspektet, (jeg har litt oversikt over noen av de kjemiske feilkoblingene mine og hvor de har satt seg ) og se hvordan den kan ha påvirket hjernen min så sterkt at jeg fremdeles bare når jeg rusler gjennom gangen min og inn i stua vett.

For når det nå engang er sånn....
Sist endret av Marisa; 1. desember 2010 kl. 23:12.
Effekten klonazepam har på 5-HT (serotonin) er ved å minke utnyttelsen ved neuroner, men dette er fortsatt bare en effekt utløst av binding til sentrale reseptorer i GABA-A (altså ikke 5-HT reseptorer). Det fungerer ikke som en reopptaks-hemmer eller noe som helst ved 5-HT. Og det utgjør (vanligvis) ikke en antidepressiv effekt. Denne effekten er ikke noe å snakke om målt opp til den store hovedsakelige effekten på GABA. Energien kommer nok av den hemmende effekten åpningen av kannalene i GABA utgjør på sentralnervesystemet. Fordi GABA har en mye mer hemmende effekt på kroppen enn det 5-HT har.
Sist endret av Totskalle; 2. desember 2010 kl. 10:47.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Effekten klonazepam har på 5-HT (serotonin) er ved å minke utnyttelsen ved neuroner, men dette er fortsatt bare en effekt utløst av binding til sentrale reseptorer i GABA-A (altså ikke 5-HT reseptorer). Det fungerer ikke som en reopptaks-hemmer eller noe som helst ved 5-HT. Og det utgjør (vanligvis) ikke en antidepressiv effekt. Denne effekten er ikke noe å snakke om målt opp til den store hovedsakelige effekten på GABA. Energien kommer nok av den hemmende effekten åpningen av kannalene i GABA utgjør på sentralnervesystemet. Fordi GABA har en mye mer hemmende effekt på kroppen enn det 5-HT har.
Vis hele sitatet...
Det var voldsomt til kunnskap! Rett over mitt hode!

Jeg skulle gjerne åpnet for hva som har skjedd med meg og min hjerne men etter mange år med ekstrem forsiktighet på nett med personsensitive opplysninger tør jeg ikke.