Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5039
Hei.
Ser at dette har blitt diskutert og svart på mye tidligere. Men spørr igjen da jeg er ute etter ett up-to-date svar.

Jeg regner med at disse dräger 5000 enda er i bruk, som som resulterer i at det er spyttprøver det enda går i.

Er det noen som har noen nylige erfaringer med de spyttprøvene de bruker nå til dags? Hvor lenge klarer de å spore thc i spytt/blod med disse testene de har ved en evt kontroll langs veien?

Om man røyker typ 4/5 ganger i uken over 6mnd tid med enkle pauser fra tid til Annen. Hva vil dere si er sporingstiden ved en spyttprøve da? Og er det noen som har noen erfaringer fra dette? Som selv har blitt testet og fått ett positivt eller forhåpentligvis negativt test?

Takk på forhånd!
Kan spores i 36-48 timer. Puss tennene og rens med skyllemiddel som inneholder hydrogen peroxide. Ha en liten flaske i bilen, ta en slurk ved syn av blålys og spytt på gulvet.

Kjør ikke ruset. Det finnes ikke greit.
Trådstarter
6 2
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Kan spores i 36-48 timer. Puss tennene og rens med skyllemiddel som inneholder hydrogen peroxide. Ha en liten flaske i bilen, ta en slurk ved syn av blålys og spytt på gulvet.

Kjør ikke ruset. Det finnes ikke greit.
Vis hele sitatet...
Å ikke kjøre ruset er jeg helt med på. Aldri greit.. men er helt bak mål med hvordan de tester med tanke på thc-verdier i kroppen.

Takk for tipset! Men vet du noe om skyllemiddel med hydrogen peroxide kan gjøre at prøven også blir positiv?
Mener å ha lest at om man drikke kaffe og andre ting for å minske spyttproduksjonen også kan få prøven til å ende opp som positiv?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv tygget en porsjon snus når jeg ble stoppet.
Usikker på om det var dette som gjorde at utfallet ble negativt (er vel en eller annen feilrate på disse testene?) - men den burde vært positv da jeg hadde inntatt cannabis under 12 t før stopp.
Anonym bruker
"Høflig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det blitt standar med spyttprøver når man blir stoppet? Eller er det kun om de fatter mistanke rundt kjøring med rus?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det blitt standar med spyttprøver når man blir stoppet? Eller er det kun om de fatter mistanke rundt kjøring med rus?
Vis hele sitatet...
Både og.


Hydrogen peroxide slo ikke ut må mine spytteprøver.
om du røyker fast basis, så spores det lett i opp til en uke etter siste inntak.. og du har over lovlig promille selv 3-5 dager derpå, fordi i politiests øyne er thc metabolitter det samme som aktiv rus.
Anonym bruker
"Høflig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som har fått en positiv test etter 48 timer siden sist inntak ved spytt? For thc lagres i fettvev, så det kommer vel litt og litt ut i blod hele tiden?
Det som sitter i fettet går i urinen, er ikke slik spytteprøver fungerer.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble stoppey dagen etter å ha spist cannabis muffins. Røyket så og si daglig i den perioden, men mulig jeg hadde et par dager pause før muffinsene. Slo ikke ut på prøvene ihvertfall.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg ble det cannabis eller lappen. Orket ikke leve med å tenke på dette her hele tiden og all angsten. Ble bilen som vant gitt. Har gått snart et år uten og det går helt fint egentlig.
Trådstarter
6 2
Aight aight! Takk for svar dere! Ble hvertfall litt klokere!
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min søster sa at de ikke bruker disse maskinene lenger, de var vist ikke nøyaktige nok, for mye feil både positive og negative prøver. Mener å ha hørt det selv også her på forumet. Noen som vet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Min søster sa at de ikke bruker disse maskinene lenger, de var vist ikke nøyaktige nok, for mye feil både positive og negative prøver. Mener å ha hørt det selv også her på forumet. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Ikke lenge siden de brukte den type prøver her. hadde stor kontroll på motorveien
Den nedre grensen for hvor mye THC man kan ha i blodet er 1,3 ng/ml, som tilsvarer 0,2 i promille. Vet noen om det også er den nedre grensen for hva apparatet måler? Eller måler det om det er noe som helst spor av THC i blodet og gir beskjed til politimannen, og så må man på legevakten og ta blodprøve for å finne den nøyaktige mengden?

Hva hvis man er under "promillegrensen" på 0,2, blir man fortsatt anmeldt for bruk? Hva bør man i så fall si hvis man vil beholde førerkortet? At det er et engangstilfelle, eller bare nekte for alt?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fy faen, glad jeg kuttet ut weeden. Kjørte rundt og i Oslo i 7 år som daglig røyker, ble ikke stoppet en eneste gang. Sikkert griseflaks. Veldig godt å slippe å noie over det hele tiden
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg kan være så frekk, og spørre om noen veit om cbd olje slår ut på prøve? Og evt spytt prøver?
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg kan være så frekk, og spørre om noen veit om cbd olje slår ut på prøve? Og evt spytt prøver?
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne. Any takers?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slenger meg på denne. Any takers?
Vis hele sitatet...
Det slår ikke ut hvis det er ren nok CBD olje.

Hvis det er rester eller spor av THC i olja så vil det slå ut. Dette er jo forskjellig ifra olje til olje, du må nesten undersøke selv om den olja du har er ren nok.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dessverre funker dette på meg. Førerkortet er så viktig at jeg har valgt vekk en joint i helgen og drikker heller. Røyker av og til fredag når jeg har fri hele helgen.

Har en venn som ble tatt 50 timer etter å ha røykt. Mistet lappen. Tar ikke den sjansen uansett hvor baklengs lovene er.