Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1216
Prøvde første gang for 2 uker siden, fikk en 2mg xanor pille som jeg delte i 2 og tok i to omganger.
Kjøpte meg et brett før helga og har nå tatt hver 4 og en halv pille fordelt over 7 dager. Maks 1 pr dag.

Er litt redd for avhengihetspotensiale til dette stoffet da jeg vet det kan være et helvete. Har erfaring med weed, cola, pepper, emma osv men dette er ikke stoffer jeg klarer å bli avhengi av så det kan liksom ikke sammenlignes helt.

Burde jeg ta en pause nå eller skal det mer enn 10 piller til for å bli avhengi? Skal sies at jeg bruker rusmidler for å kose meg ekstra ikke fordi jeg «trenger». Merket ingenting i det hele tatt når jeg tok pause en dag.

Noen som kan dele litt erfaringer?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ingen fasit på hvor lenge du kan holde på før den fysiske avhengigheten tar deg. Du kan derimot oppleve en ganske «in your face» rebound angst etter få dagers bruk, da skal du fort se at snøballen begynner å rulle, når det blir vanskelig å møte på jobb pga at angsten rundjuler deg.. Vil fraråde deg på det sterkeste å fortsette xanor/benzo knaskingen før du plutselig sitter i det. :-)
Trådstarter
Har ikke planer om å kjøpe noe mer etter det brettet jeg har uansett. Men vanskelig når sola skinner og jeg har det liggende ��
sammenlign det med alkohol f eks.
en kald pils mens sola skinner på en lørdag er bare digg, men det er grunner for at du velger pils mot en smoothie el no..
en saftig dose benzo en sjelden gang vil være digg det, men husk at hva går opp må komme ned.
med benzo er dette så subtilt i starten (i min efraring ganske det samme som alkohol kan være pga lovligheten etc), at det lett glir over til at det ikke er no skade av å ta "bare litt" her og der for å gjøre ting lettere ved å bruke noe som så virker så "ufarlig" etter å ha prøvd det i normale til moderate rus doser, til at det er noe du nesten må ha for å komme deg gjennom div ting livet byr på..

benzo avhengighet er snikende som bare faen, du føler og "vet" dette er helt under kontroll til det plutselig er en kamp om å ha nok til å komme deg gjennom ting du før klarte uten benzo, uten problem.
Det dummeste du gjør er å finne ut av det. Spess med benzo er det nemlig ikke slik at du kan føle et behov, for så å bare overse det å gå videre med livet ditt.

Det kommer til å henge over deg en jævlig god stund, hvor lettere situasjoner ville være med bare en liiiten pille. Pilleavhengighet har heller ikke noe "romantisk" aspekt, det er bare en jævla pille. Å være f.eks stoner fyller i det minste tiden med noe.
Hadde tatt en pause på et par måneder etter det brettet om jeg var deg, jeg hadde en del vival tilgjengelig og var på kanten timog bikke over før jeg kutta ut og etter et halvt år kan suget fremdeles melde seg på slike fine dager men døyver det med en halvliter eller to istedenfor
Trådstarter
Kanskje greit å gi seg mens leken er god da. Er 2 døgn siden jeg tok en halv pille og merker egt ikke noe sug nå
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo abstinens har som regel ikke "et sug" som symptom, heller panikkangst og selvmordstanker.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bli ikke fysisk avhengig etter en uke. Veldig individuelt, men en månds tid da begynner du å nærme deg.